Nieko jau nebestebina, kai telefonas gali atpažinti savininką iš veido, ar nešiojamas kompiuteris atsirakinti panaudojus piršto atspaudą. Kinai biometrinę autentifikaciją nori pritaikyti automobiliams. Tai bus naujas būdas atpažinti jo savininką.
Kinų automobilių gamintojas „BYD“ neseniai užpatentavo sistemą, kuri leistų atrakinti automobilį nuskenavus savininko ranką, pagal kraujagyslių išdėstymą plaštakoje.
Pagrindinis jos komponentas – infraraudonųjų spindulių kamera, kuri nuskenuoja plaštaką ir išanalizuoja kraujagyslių išsidėstymą ant rankos, kuris kiekvieno žmogaus yra unikalus.
Skeneris ranką nuskenuotų tada, kai savininkas paimtų už automobilio rankenos, norėdamas jį atidaryti. Sistema gali būti sukonfiguruota taip, kad leistų patekti į automobilį vienam arba keliems asmenims.
Jeigu automobilį bandytų atidaryti kas nors, kas neturi prieigos, sistema garsiniu signalu perspės, kad ranka neatpažinta ir durys neatsidarys.
Galima pastebėti keletą tokios sistemos trūkumų. Pirmiausia, reiktų skenuoti abi savininko rankas.
Antra – skeneriai turėtų būti ne tik ant visų durelių, bet ir bagažinės dangčio, nes su pirkiniais eiti iki vairuotojo durelių tam, kad patektum į bagažinę, nėra praktiška.
Panaši sistema galėtų veikti užvedant automobilį. Pavyzdžiui, paspaudus užvedimo mygtuką, skeneris galėtų atpažinti, ar tai daro savininkas.
Naujovių netobulumas nestabdo automobilių gamintojų, kurie aktyviai investuoja į naujausias technologijas, siekdami atkreipti pirkėjų dėmesį.
Be to, temptis verčia ir tokių įmonių kaip „Apple“, „Huawei“ ar „Xiaomi“ ketinimai žengti į automobilių rinką. Manoma, kad pirmasis „Apple“ automobilis rinkoje pasirodys po dviejų metų. O „Xiaomi“ turėtų debiutuoti jau kitąmet, bet tik Kinijos rinkoje.