Sustabdykite koroziją
Žiemos laikotarpiu dėl prastų oro sąlygų automobiliai rečiau plaunami, nepašalinamos susikaupusios druskos ir purvas. Ore esanti drėgmė taip pat prisideda prie greitesnio korozijos atsiradimo. Pastebėjus rūdis, jas būtina kuo greičiau pašalinti. Profilaktiškai automobilį galima padengti antikorozine danga.
Kaip teigia įmonės „Antikoras“ direktorius Artūras Morauskas, kuo anksčiau automobilis padengiamas antikorozine danga, tuo daugiau naudos iš jos gaunama. „Išlaikomas estetinis vaizdas, saugumas, išlaikoma automobilio vertė, vėliau jį lengviau parduoti“ , – sako A.Morauskas.
Greita reakcija į rūdis taip pat užtikrina ir geresnį dangos veikimą. Pasak „Antikoras“ direktoriaus, kuo mažesnė rūdis, tuo labiau automobilis yra apsaugomas, korozijos procesas gali būti sustabdytas net iki 90 proc. Deja, visiškai sustabdyti rūdijimo neįmanoma.
Priklausomai nuo to, kokios apsaugos norima, galima rinktis skirtingas dangos rūšis. Periodines, kurių veikimo laikotarpis yra 1–2 metai, ar standartines, kurių veikimo terminas yra iki 6 metų. Dengiant automobilį pirmą kartą specialistas rekomenduoja rinktis standartinę dangą.
„Komplektas, kurį sudaro 2–3 sluoksniai, impregnuoja automobilį ir taip apsaugo nuo abrazyvų ar net suteikia garso izoliaciją“, – sako A.Morauskas
Nors yra numatyti atitinkami dangos efektyvumo terminai, tačiau tarnavimo laikas priklauso nuo automobilio eksploatavimo sąlygų: nuvažiuojamo atstumo, kelio dangos tipo.
„Iš patirties, yra buvę atvejų, kai automobilis važinėjo tik po miestą ir mažais atstumais, tai atvažiavus po 9 metų pasitikrinti automobilis atrodė kaip padengtas prieš 2 metus“, – pasakoja A.Morauskas.
Šios paslaugos kaina individuali, priklauso nuo automobilio modelio, dydžio, apsaugos pobūdžio. Pasak A.Morausko, kainos vyrauja nuo 200 iki 600 eurų.
Žvilgesys ir apsauga
Po žiemos švariai nuplovus automobilį savo spalvą jis atgauna labai trumpam laikotarpiui. Norint, kad automobilio žvilgesys išliktų kuo ilgiau ir spalva būtų apsaugota nuo išblukimo, jį galite padengti įvairiomis apsauginėmis dangomis.
Trumpalaikį žvilgesio efektą gali suteikti automobilio vaškavimas. Karštas vaškas dažnai naudojamas savitarnos plovyklose, bet jo efektas yra vienkartinis. Įtrinamas vaškas gali suteikti šiek tiek ilgesnę, apie 2 mėnesių trukmės, apsaugą.
Pasak įmonės „AutoLab“ atstovo Žyginto Girdziušo, atgauti automobilio spindesį ir spalvą gali padėti hidrofobinė apsauga. Nuo automobilio taip pat nubėgs vanduo, palengvės plovimas, nes sunkiau prikibs purvas. Atsižvelgiant į Lietuvos oro sąlygas, tokia danga tarnauja apie pusantrų metų, tačiau ji neturi papildomos apsaugos.
Jeigu siekiama ne tik atšviežinti automobilio spalvą, bet ir ją apsaugoti nuo UV spindulių ar kitų aplinkos veiksnių, rekomenduojama rinktis keramikinę dangą. „Ji sudaro apsauginį sluoksnį, kuris apsaugo automobilį nuo išblukimo, vabzdžių, paukščių išmatų“, – sako Ž. Girdziušas.
Neretai reikia įdėti nemažai pastangų nuvalyti priskretusius vabzdžius ar paukščių išmatas, tačiau naudojant keramikinę dangą, procesas palengvinamas. „Net ir porą savaičių nepastebėtos paukščių išmatos nusiplauna lengviau nei įprastai“, – teigia „AutoLab“ atstovas.
Anot Ž.Girdziušo, tokių dangų kaina priklauso nuo to, koks yra biudžetas ir kokio lygio apsaugos norima, todėl kiekvienam automobiliui kaina yra individuali.
Pasižvalgius internete, įvairios automobilių dangos vidutiniškai kainuoja nuo 100 eurų ir gali siekti kelis šimtus.
Įbrėžimų pašalinimas
Norint ne tik apsaugoti ir atgaivinti automobilio spalvą, tačiau ir pašalinti po žiemos atsiradusius įbrėžimus ar nedidelius įdaužimus, transporto priemonę rekomenduojama nupoliruoti.
Verta paminėti, jog apsauginės dangos dažniausiai dengiamos tik ant nupoliruoto automobilio tam, jog būtų suteiktas maksimaliai kokybiškas efektas.
Poliravimo metu nuo automobilio pašalimas purvas, druskos ir smalos. Panaikinami smulkūs įbrėžimai, o gilesni įbrėžimai ar mažos duobutės yra užpildomi dažais ir padengiami laku.
Įmonės „Autodar“ vadovė Rita Dieninienė teigia, jog iš esmės automobilio poliravimas ruošiant jį šiltajam sezonui nėra būtinas, vis dėlto, jeigu automobilis apibraižytas ar praradęs spalvą, poliravimas padės jį pagražinti.
Poliravimas gali būti kelių etapų, pasirinkti tinkamą galima pagal kėbulo būklę. „3 etapų poliravimas naudojamas tuomet, jei yra stiprūs pabraižymai. Dažniausiai automobiliui atgaivinti užtenka 1–2 etapų“, – sako R. Dieninienė.
Negalima pamiršti ir žibintų. Jų stiklai apsineša, patamsėja, todėl ir šviečia prasčiau, ir atrodo blogiau. „Žibintus poliruoti yra būtina, nes patamsėjęs stiklas atsigauna, žibintai geriau šviečia. Dažniausiai klientai ir prieš techninę apžiūrą poliruoja žibintus, nes kitaip jos nepraeina“, – pasakoja „Autodar“ vadovė.
Šios procedūros kainos priklauso nuo etapų skaičiaus, automobilio dydžio, pažeidimų sunkumo ir dar daugybės priežasčių, todėl tiksliausią kainą galima sužinoti apsilankius pas specialistus, kurie įvertins automobilio būklę.
Rinkoje yra daug tokią paslaugą siūlančių įmonių, o kainos vidutiniškai siekia nuo 100–350 eurų. Žibintų poliravimas pigesnis – nuo 25 eurų už porą.
Pasidaryk pats
Internete gausu parduotuvių, kurios prekiauja tiek dangomis, tiek poliravimo reikmenimis. Tokios priemonės yra pigesnės ir neretai žmonėms atrodo labiau prieinamos.
Pavyzdžiui, jeigu automobilių priežiūros centre kėbulo padengimas keramikine danga kainuoja nuo 100 eurų, internete galima nusipirkti keramikinės dangos, kuri kainuoja apie 30 eurų.
Deja, tokios priemonės ne visada pasiteisina, o neteisingas jų naudojimas gali privesti prie dar didesnių išlaidų. „Klientai yra sakę, kad tokios dangos nelaiko. Netinkamai naudojant galima dar labiau subraižyti automobilį, jeigu, pavyzdžiui, į šluostę įkris koks akmenukas“, – sako „AutoLab“ atstovas Žygintas Girdziušas.
Meistras nerekomenduoja tokiomis dangomis naudotis žmonėms, kurie neturi patirties ir nežino kaip su jomis elgtis. Jo teigimu, geriau sumokėti daugiau ir palikti darbą profesionalams žinant, kad procedūra bus atlikta teisingai.