Naujas tyrimas dėl hibridinių automobilių priverčia kilnoti antakius: tuo sunku patikėti

2023 m. vasario 17 d. 13:53
Lrytas.lt
Naujas tyrimas sukėlė dar daugiau abejonių dėl iš tinklo įkraunamų (angl. „Plug-in“) hibridinių transporto priemonių realaus efektyvumo, rašo portalas „Auto Express“. Trys bandomieji automobiliai – „BMW 330e XDrive“, „Peugeot 308 Plug-in Hybrid“ ir „Renault Megane E-Tech“ – buvo išbandyti trimis bandymų maršrutais, kurie buvo sukurti taip, kad atkartoja tipines keliones į darbą.
Daugiau nuotraukų (2)
Švaraus transporto kampanijos grupės „Transport & Environment“ užsakymu Graco universiteto Austrijoje atlikti bandymai atskleidė didelį neatitikimą tarp oficialių „WLTP' bandymų metu nustatytų transporto priemonių išmetamųjų teršalų kiekių ir jų realaus veikimo.
Transporto priemonėse buvo sumontuota išmetamųjų teršalų matavimo įranga fiksavo kiekvieno iš jų išmetamąsias dujas.
Naujoje ataskaitoje elektromobilių prekės ženklai teigia, kad automobilių pramonė turi mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, nors oficialiuose laboratoriniuose bandymuose nurodyta, kad bandytų automobilių kombinuoto ciklo anglies dioksido emisija yra nuo 27 g/km iki 37 g/km.
Realiuose bandymuose užfiksuota nuo 85 g/km iki 114 g/km, kai visi automobiliai maršrutus pradėjo su visiškai įkrautu akumuliatoriumi. Tai – maždaug tris kartus daugiau, nei oficialiai nurodyti duomenys.
Miesto maršrute, skirtame atkartoti tipišką važiavimą mieste, hibridiniai automobiliai, įkraunami iš tinklo, važiavo su visiškai įkrautu akumuliatoriumi, tačiau bendras išmetamųjų teršalų kiekis vis tiek buvo 1,2–1,3 karto didesnis už oficialius duomenis. Kai tas pats maršrutas buvo įveiktas su visiškai neįkrautu akumuliatoriumi, išmetamųjų teršalų kiekis buvo nuo penkių iki septynių kartų didesnis nei pagal „WLTP“.
Atlikus bandymus taip pat kilo abejonių dėl nurodomo elektromobilių nuvažiuojamo atstumo: „BMW 330e“ nuvažiuoja 26 proc. mažiau nei oficialiai nurodyta – 25,6 mylios (apie 41 km) vietoje 35 mylių (apie 56 km), o Peugeot 308 nuvažiuoja 47 proc. mažiau nei pagal oficialius duomenis – 21 mylia (34 km) vietoje 39 mylių (63 km).
Visiškai elektrinis „Renault Megane E-Tech“ pusę mylios (apie 0,8 km) viršijo savo oficialų 30 mylių (48 km) elektrinį nuvažiuojamą atstumą.
Ataskaitoje, kurią parengė „Transport & Environment“, rekomenduojama, kad PHEV neturėtų būti laikomi nulinės taršos transporto priemonėmis miestuose, ir raginama, kad visos Europos reguliavimo institucijos PHEV apmokestinimą, įskaitant lengvatinį įmonės automobilio mokestį, pagrįstų faktiniu išmetamųjų teršalų kiekiu, o ne oficialiais bandymais, kurie gali būti gerokai mažesni už realų išmetamųjų teršalų kiekį.
„Auto Express“, atlikdami nemokslinius realius PHEV transporto priemonių bandymus, reguliariai gauname panašius rezultatus kaip ir šiuose bandymuose, o oficialūs WLTP degalų ekonomijos, išmetamųjų teršalų kiekio ir ridos rodikliai dažnai gerokai viršija realiomis sąlygomis pasiekiamus rezultatus.
Tiksliai patikrinti transporto priemonių išmetamųjų teršalų kiekį realiame pasaulyje yra sudėtinga, nes rezultatams įtakos turi daugybė kintamųjų, tačiau priemonės, kuriomis būtų siekiama, kad WLTP laboratorinių PHEV bandymų rezultatai būtų artimesni savininkų patiriamiems rezultatams, tikrai būtų naudingos pramonei ir vartotojams.
Parengta pagal „Auto Express“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.