Lietuvių pasirinkimas nesikeičia
Remiantis „Regitros“ duomenimis, per praėjusius metus, daugiausia Lietuvoje priregistruotų automobilių turėjo dyzelinius variklius.
Matomas išaugęs susidomėjimas hibridiniais automobiliais, jų 2022 metais priregistruota net 3 tūkstančiais daugiau nei 2021 metais. O štai elektromobilių skaičius išlieka panašus. Tiek 2021-aisiais, tiek 2022-aisiais, per metus priregistruota kiek daugiau nei po 2 tūkstančius elektra varomų automobilių, tačiau skaičius nesparčiai auga.
Anot Kauno automobilių turgaus direktoriaus Valentino Naujanio, yra žmonių, kurie gali sau leisti naujesnį automobilį, tačiau populiariausias žmonių pasirinkimas išlieka 10 metų senumo automobilis, kuris kainuoja apie 5 tūkstančius eurų.
Automobilių kainos kyla
„Autoplius“ skelbimų portalo atstovas Gintenis Dauparas naujienų portalui lrytas.lt teigia, kad vis dėlto kylančios automobilių kainos verčia žmones rinktis senesnius automobilius.
„Žmonės pinigų turi tiek, kiek turėjo anksčiau, o automobilių kainos jau praktiškai visus metus kyla ir dėl to jie kartais yra priversti žiūrėti senesnius automobilius už tą pačią sumą, kurią jie turi, vietoj naujesnio, kurį jie, galbūt, būtų pirkę“ – sako G. Dauparas.
Nors ekspertai ragina taupyti, kainos kyla, tačiau automobilių pirkime artėjančios krizės nesijaučia. „Dar nėra tos krizės, jaučiame, kad kainos pakilo, bet nėra taip, kad viskas griūva ir stoja. Tokiu atveju, manau, kad ir automobilių pirkimas paprasčiausiai sustotų, bet kol kas tokios tendencijos nėra“ – teigia Kauno automobilių turgaus direktorius.
Senesnių automobilių pardavimo rinka stabilizuojasi. Anot G. Dauparo, po registracijos, vadinamojo taršos, mokesčio įvedimo senų automobilių pardavimai tam tikrose kategorijose smarkiai krito, bet šiuo metu matomas situacijos pagerėjimas. „Dabar po truputį matome, kad senesni automobiliai vėl parduodami, bet vis dar ne taip aktyviai, kaip iki mokesčio“ – įžvalgomis dalijasi „Autoplius“ atstovas.
Naujų automobilių rinka stringa
G. Dauparas įžvelgia ir elektromobilių populiarėjimą. „Pastebime, kad pradeda pirkti daugiau elektromobilių. Kilimas nėra toks didelis, kaip norėtųsi, pavyzdžiui, palyginti su Europos Sąjungos vidurkiu, bet jau pastebime tendencijas, kad elektromobiliai kyla į 10–11 vietą naujų automobilių populiarumo reitinge“ – teigia G. Dauparas.
Vis dėlto Kauno automobilių turgaus direktorius teigia, kad tiek elektromobilius, tiek hibridinius automobilius fiziniai asmenys renkasi rečiau. „Dažniausiai tokius automobilius renkasi įvairios verslo įmonės, taksi vairuotojai“ – priduria V. Naujanis.
Visoje Europoje jaučiamas naujų automobilių stygius. Abu pašnekovai sutaria, kad dėl lustų trūkumo naujų automobilių gamyba stringa. Jų reikia laukti keletą mėnesių ar net pusmetį. Tai gali turėti įtakos ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos automobilių parko atsinaujinimui.