Pagalvoja tada, kai klimpsta sniege
Bendrai klientų srautas nukritęs ir per šventinį laikotarpį buvo sumažėję automobilių rezervacijų, tai sulėtėjimas rinkoje jaučiasi, portalui lrytas.lt komentavo „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.
„Pradeda snigti, žmonės pradeda važinėti su savo automobiliais ir pagalvoja, kad kai pirks kitą, tai jau tikrai pirksiu su keturiais varomais. Viskas taip staiga neatsitinka“, – pastebėjimais dalijosi vadovas.
Kadangi ekstremalesnės žiemiškos sąlygos užklumpa ne taip ir dažnai, žmonės tik tuo momentu pagalvoja apie automobilio keitimą, tačiau pasibaigus snygiui ar ištirpus ledui, vėl apie tai pamiršta.
Tačiau matoma, kad nepaisant netikėtai užklupusių žiemiškų išbandymų keliuose, didesnio pravažumo automobiliais domisi aktyviau nei anksčiau.
Vis tik, kaip minėjo pašnekovas, kai ateina metas pasikeisti automobilį, pirkėjai pastebi, kad nors toks variantas ir saugesnis, norimą modelį surasti sunkiau, daugiau kainuoja priežiūra ir kaina aukštesnė. Todėl kartais toks sprendimas paliekamas ateičiai ir vėl įsigyjamas pigesnis automobilis.
Kalbėdamas apie išleidžiamas sumas, P.Valiukėnas teigė, kad palyginti sunku: mat skiriasi vidutinės sumos, kiek Lietuvoje bendrai sumokama už automobilį ir sumos, kurias palieka vadovaujamoje įmonėje, kurioje renkamasi iš kiek naujesnių automobilių parko.
Ši žiema – ne išimtis
Tendenciją, kad kiekvieną žiemą klientai susidomi didesnio pravažumo automobiliais, pastebi ir „BRC autocentro“ komanda. Tad ši žiema – ne išimtis.
„Paprastai tokius automobilius žmonės renkasi dėl geresnio matomumo vairuojant, į juos lengviau įsėsti ir išlipti, o žiemos metu tokių automobilių pirkimą paskatina sudėtingos vairavimo sąlygos, pažliugę, neišvažiuojami keliai, ir t.t.“ – aiškino atstovai.
Neretai nutinka ir taip, kad didesnio pravažumo automobiliais susidomima tada, kai nusiviliama paprastu pravažumu.
„Naudotų automobilių rinkoje didžiausio susidomėjimo sulaukia ekonomiškesni, didesnio pravažumo automobiliai su aukštesne prošvaisa, tokie kaip „Toyota RAV4“, „Volkswagen Tiguan“, „Nissan Qashqai“, „Toyota C-HR“, 6000–15000 eurų kainų ribose.
Pasitaiko ir tokių klientų, kurie linkę investuoti daugiau – 15–23 tūkst. eurų“, – lygino portalui lrytas.lt.
Galiniais ratais varomų automobilių dar niekas neaplenkė
„Autoplius.lt“ vadovas Artūras Mizeras portalui lrytas.lt išskyrė kelias pastebimas tendencijas. Pastebima, kad visais keturiais ratais varomi automobiliai pirkėjams atrodo patrauklesni už priekiniais ratais varomus visus metus. „Apie pravažumą pagalvojam ne tik žiemą, o rogės ruošiamos iš anksto“, – apibendrino A.Mizeras.
Tačiau fiksuojama, kad tokiais automobiliais kiek aktyviau pradeda domėtis rugsėjo-sausio mėnesiais. „Tą, „Autoplius.lt“ duomenimis, matome ir šiemet – pravažesni automobiliai vėlyvu sezonu sulaukia vidutiniškai 10–15 proc. daugiau pirkėjų skambučių nei pavasarį ar vasarą“, – teigė atstovas.
Nors tai yra sezoniniai pokyčiai, šį pernai metų gruodį visais ratais varomų automobilių populiarumas išaugo 12 proc., palyginti su ankstesniais metais.
Apžvelgdamas susidomėjimą visureigiais, čia didelių pokyčių nėra, nors ir pastebima, kad jų populiarumas po truputį auga.
Vis tik visus metus pirkėjus daugiausia domina automobiliai su varoma galine ratų ašimi. Manoma, kad tai galima sieti su dideliu BMW markės automobilių populiarumu Lietuvoje.
Kainos jau stabilizavosi ir nekils?
P.Valiukėno vertinimu, bendrai naudotų automobilių kainos tikrai nekris, tačiau šiuo momentu – bent nustojo kilti ir nusistovėjo.
Įtakos turės tai, kaip šiemet atrodys naujų automobilių rinka. Kadangi prognozuojama, jog naujų automobilių vis dar tenka palūkėti, todėl tai veikia ir naudotų automobilių rinką. „Kainą gali pamažinti, bet nereiškia, kad iš karto daugiau parduosi automobilių“, – atkreipė dėmesį jis.
Juo labiau automobilių pardavėjams nėra taip lengva tvarkingus automobilius susirasti ir parsivežti į Lietuvą.
„Autoplius.lt“ skelbė 2022 metų apžvalgą, kurioje duomenys parodė, kad visų transporto priemonių sandorių kiekis Lietuvoje per paskutinius 12 mėnesių mažėjo 7 proc., tačiau augo bendra apyvarta.
Vidutinės Lietuvos automobilių rinkos kainos pernai toliau didėjo, tačiau naujų automobilių kainų kilimas nebėra toks aktyvus, kaip prieš metus.