„Tikiuosi nuo naujo traukinių tvarkaraščio, t.y. po metų, maždaug gruodžio mėnesį. Planas yra toks ir pasistengti sutrumpinti visą maršrutą iki aštuonių valandų, o ateityje, natūralu, su „Rail Baltica“ jis turėtų trumpėti dvigubai, t.y. iki keturių valandų“, – antradienį Vilniaus geležinkelio stotyje teigė M. Skuodis.
„Tie žingsniai yra daromi ir tai yra mūsų susitarimo su Lenkijos ministru kontekste, viskas tam tikrais etapais, tam tikromis stadijomis, startuojant su tuo ką turime ir ką galime padaryti čia ir dabar. O po to jau tobuliname, tobuliname visą sistemą“, – pridūrė jis.
Ministras prieš išvykdamas į Varšuvą traukiniu sakė, pasirinkęs tokį kelionės būdą norėdamas išsiaiškinti ir pats pajusti tokio pobūdžio kelionės privalumus ir trūkumus. Jis aiškino, kad 9 valandos kelionės, nors ir atrodo daug, tačiau esant nuotoliniam ryšiui, vykstant į Varšuvą galima pasidaryti daug darbų.
„Iš vienos pusės 9 valandos yra daug. Bet tuo pat metu, tai prilygsta tam pačiam, kaip sėdėti darbe su dokumentais dirbti. Ir kai šiandieną nuotolinis ryšys visur tikrai yra, tai aš tikrai išbandysiu ir tikiuosi, kad visą šį laiką bus galima ramiai padirbėti. Prieš porą savaičių rezervavome bilietą. Išbandysime dar ir kito traukinio patogumus ar kupė pavyks mums gauti. Tiesiog išbandysime viską“, – tikino politikas.
„Žvelgiame į ateitį, į perspektyvą ir aš tikrai tikiuosi, kad naujo traukinių tvarkaraščio, kuris bus jau gruodį, maršruto trukmė tikrai sutrumpės. Geležinkeliai vykdo tam tikrus pirkimus, per kuriuos įsigis naują lokomotyvą ir persėdimas, važiuojant iš Vilniaus, bus tik Kaune. O jeigu jau iš Kauno vykstame, tai jau be persėdimo galėsime keliauti į Varšuvą“, – pridėjo jis.
„Rail Baltica“ terminas – 2030 m., Lietuvos ir Lenkijos atkarpų sujungimas numatomas 2028 m.
M. Skuodis tvirtina, kad „Rail Baltica“ visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje turi būti užbaigta iki 2030 m., tačiau Lietuva savo dalį stengsis pabaigti anksčiau. Pasak jo, Lietuvoje apie veikiančias atskiras atkarpas galima kalbėti maždaug 2027-ais metais, o Lietuva ir Lenkijos atkarpų sujungimą – 2028 m.
„Viso tinklo terminas, visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje yra 2030 metai. Tai yra Europinis įpareigojimas, bet mes Lietuvoje stengsimės pabaigti anksčiau. 2030 metais, pilnai funkcionuojantis, nuo Lietuvos iki Talino ir panašiai. Aš tikiuosi, kad maždaug 2027 metais mes galime kalbėti apie atskiras atkarpas, jau veikiančias Lietuvoje ir priklausys, kaip greitai galėsime susijungti su Lenkija. Tuomet jau startuotų iki Lenkijos. Susijungimas su Lenkija numatomas 2028 metais, maždaug. Bent jau pagal šiuo metu esančius spėjimus“, – antradienį Vilniaus geležinkelio stotyje teigė M. Skuodis.
Politikas aiškino, kad Varšuvoje bus daug kalbama apie tai, kad Lenkijos ir Lietuvos bėgiai būtų sujungti vienu metu, taip pat, anot jo, po savaitės bus kalbama apie konkrečias datas bei jungtis ir su Latvijos ir Estijos transporto ministrais.
„Varšuvoje daug kalbėsime, visos procedūros yra daromos, labai svarbu, kad Lenkija ir Lietuva bėgiais galėtų susijungti vienu metu, tai visi tie darbai yra daromi, kol kas datos nenorėčiau įvardinti, po savaites vykstu į susitikimą su Latvijos ir Estijos transporto ministrais, irgi kalbėsime apie datas, jungtis“, – sakė ministras.
„Tikiuosi artimiausiu metu galėsime pristatyti naują grafiką, bet mano tikslas, kad 2024 m. būtume padarę didžiąją dalį darbų europietiškiems bėgiams iki Panevėžio, tai reiškia, kad dar po metų-dviejų nuo Panevėžio traukinys galėtų pradėti važinėti (atkarpoje Kaunas–Panevėžys – ELTA)“, – pridūrė jis.
M. Skuodis pažymėjo, kad vizito metu Lenkijoje taip pat bus kalbama apie Trijų jūrų iniciatyvą ir galimas naujas geležinkelių jungtis su Ukraina.
„Tai yra Trijų jūrų iniciatyva, kaip sujungti tris jūras. Man yra labai svarbu, kad mes kalbėtume apie jungtis su Ukraina, naujas jungtis, geležinkelių jungtis, Ukrainai siekiant atverti naujus kelius prie Baltijos šalių jūrų uostų, ne tik Lenkijos, ne tik Vokietijos, bet ir trijų Baltijos valstybių. Na ir natūralu, kad geležinkeliai yra taip pat svarbus ir kariniam mobilumui, tai diskusija visa bus apie tai“, – aiškino ministras.
ELTA primena, kad M. Skuodis antradienį, išvyko į Lenkiją dalyvauti Varšuvoje vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje, skirtoje geležinkelių sektoriaus svarbai Europos saugumui aptarti.
Vizito metu ministras taip pat susitiks su projekto „Rail Baltica“ koordinatore Europos Komisijoje ir oro linijų bendrovės LOT vadovais.
Ministras į Lenkijos sostinę keliaus traukiniu, pernai gruodį startavusiu nauju maršrutu Vilnius–Kaunas–Mockava–Varšuva.
Ministerija praneša, kad sausio 18 d. Varšuvoje rengiamoje tarptautinėje konferencijoje politikos, karybos, transporto sektoriaus lyderiai ir ekspertai diskutuos apie geležinkelių sektoriaus plėtrą Trijų jūrų regione, jungiančiame 12 Europos Sąjungos (ES) valstybių tarp Baltijos, Adrijos ir Juodosios jūrų. Ministras M. Skuodis dalyvaus pranešėjų diskusijoje „Geležinkelių projektų svarba Trijų jūrų regione, stiprinant ES ir jos kaimynų saugumą bei atsparumą“.
Vizito metu numatomi ministro susitikimai su strateginę reikšmę Lietuvai turinčio europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto koordinatore Europos Komisijoje Catherine Trautmann ir Lenkijos plėtros fondų ir regioninės politikos ministerijos valstybės sekretoriumi Marcin Horala, taip pat šios šalies oro linijų bendrovės LOT vadovais.