Pasak svarbiausius šalies kelius prižiūrinčios bendrovės „Kelių priežiūra“ generalinio direktoriaus Rolando Rutėno, per du paskutinius praėjusių metų mėnesius išbarstyta 52 tūkst. tonų druskos bei 26 tūkst. tonų mišinių.
2021-aisiais tuo pačiu metu prireikė tik 30 tūkst. tonų druskos.
„Sunkiausios buvo aštuonios gruodžio dienos, kurios išsiskyrė itin stipriu snygiu“, – kalbėjo R.Rutėnas. Tąkart vienu metu visoje šalyje dirbo apie 350 barstytuvų ir dar tiek pat vienetų kitos kelių priežiūros technikos.
Vidutiniškai šaltuoju metų laiku „Kelių priežiūra“ sunaudoja apie 100 tūkst. tonų druskos. Šiemet turimų atsargų gali neužtekti, todėl bendrovė paskelbė konkursą pirkti dar 70 tūkst. tonų druskos.
Pastaruoju metu druska į Lietuvą gabenama iš Maroko.
„Maroko druska kainuoja brangiau, tačiau ji niekuo nenusileidžia Baltarusijoje ar Vokietijoje kasamai druskai, o kai kuriais atvejais net pranašesnė“, – tikino R.Rutėnas.
Iš Afrikos žemyno gabenama rusvos spalvos druska rupesnė, todėl ilgiau išsilaiko ant kelio dangos.
Bendrovės „Kelių priežiūra“ darbuotojams patikėta prižiūrėti apie 21 tūkst. kilometrų ilgio kelių tinklą – tai svarbiausios šalies transporto arterijos, esančios už miestų ribų.
Būtent šios įmonės darbuotojams dažniausiai skrieja prakeiksmai dėl prasta prižiūrimų kelių. Ar jie pagrįsti?
„Posakis, kad žiema kelininkus užklupo netikėtai, – neteisingas. Kita vertus, per pūgą vienu metu neįmanoma nuvalyti visų kelių“, – įsitikinęs Kauno rajone įsikūrusioje įmonėje apsilankęs susisiekimo ministras Marius Skuodis.
R.Rutėnas pritarė, kad kelias vis tiek bus baltas, jeigu snygis labai stiprus. Tokiu atveju atsargesni turi būti ir vairuotojai.
Jis apžiūrėjo bendrovės valdymo centrą, kuriame galima pamatyti visos šalies kelių būklę, juose vykdomus darbus. Kelininkai gauna informaciją apie orų pokyčius per artimiausias 8 valandas ir pagal tai planuoja darbus.
„Nematote keliuose dirbančių kelininkų? Galbūt jie ką tik pravažiavo“, – svarstė ministras M.Skuodis.
Įmonė „Kelių priežiūra“ veiklą pradėjo 2018 metais sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių. Dabar joje dirba 2200 darbuotojų, įsikūrusių 49 geografinėse vietovėse, naudojama daugiau kaip 2000 įvairios technikos – tai traktoriai, savivarčiai, greideriai.
„Dangos barstymas slydimą mažinančiomis priemonėmis, sniego valymas, išdaužų taisymas, kelio elementų atkūrimas po sugadinimo, vasarą – dar ir žolės pjovimas“, – svarbiausius atliekamus darbus vardijo bendrovės „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius R.Rutėnas.