Automobilių patikros programėlė nepadėjo net patiems kūrėjams: bando prisiteisti iš elektromobilį pardavusio vilniečio

2023 m. sausio 3 d. 17:28
Ko verta už nemenką mokestį automobilio istoriją atskleidžianti programėlė, jei net jos kūrėjai negali ja tinkamai pasinaudoti? Toks klausimas iškilo teisme, kuriame „CV Group“ bando prisiteisti didelę sumą iš elektromobilį jai pardavusio vilniečio.
Daugiau nuotraukų (3)
Beveik prieš dvejus metus nusipirkusi prabangų automobilį „Tesla“ bendrovė „CV Group“ tik visai neseniai išsiaiškino, kad jis turėjo paslėptų defektų, todėl iš pardavėjo pareikalavo 15 tūkstančių eurų.
Šios įmonės pavadinimas gal mažai kam žinomas, tačiau dažnas naudoto automobilio pirkėjas parsisiunčia jos sukurtą ir valdomą programėlę „CarVertical“, kuri gali atskleisti mašinos techninę istoriją – nuo apsilankymų servisuose iki eismo įvykių ar tikrosios ridos.
Giriasi klientų gausa
„Nesvarbu, ar perkate automobilį savo gyvenamoje vietoje, ar užsienyje, mes padėsime išvengti nepalankaus sandorio“, – teigiama „CarVertical“ svetainėje, kurioje nurodoma, kad per programėlę jau buvo patikrinti 22 milijonai automobilių.
Programėlę valdančią bendrovę „CV Group“ su partneriais įsteigė Rokas Medonis, ypač išgarsėjęs savo restoranu „Keulė rūkė“.
Šis verslininkas ir sukūrė automobilių istorijos bei defektų paieškos programėlę „CarVertical“, kuri ne tik žaibiškai išpopuliarėjo, bet ir padėjo uždirbti didžiulius pinigus.
2018 metais kompanijai pavyko pritraukti net 20 milijonų JAV dolerių (maždaug tiek pat eurų dabartiniu kursu) investicijų.
Programėlės naudotojams ši paslauga tikrai nėra pigi: ataskaita apie vieną automobilį atsieina 19,99 euro, ataskaitos apie tris mašinas – 32,97 euro.
Tačiau ši programėlė nepadėjo apsisaugoti nuo nepalankaus sandorio jiems patiems, todėl teko ilgai varstyti teismų duris.
Nieko bloga neaptiko
Šildymo prietaisais prekiaujantis sostinės verslininkas Dariušas Pleskačevskis į priekį daužtą automobilį „Tesla Model X“ nusipirko 2019 metais Tenerifėje.
Šį elektra varomą visureigį vilnietis parsigabeno į Lietuvą, bendrovės „Autoekspertų grupė“ servise suremontavo ir, patalpinęs skelbimus portale mobile.de, pradėjo pardavinėti. Juo susidomėjo ta pati „CV Group“.
Iš pradžių pirkėjai ir pardavėjas kelias dienas susirašinėjo.
D.Pleskačevskis nusiuntė prieš parvežimą į Lietuvą padarytas visureigio nuotraukas su užfiksuotais įvairiais defektais, taip pat pateikė Ispanijos registro išrašą, kuriame teigiama, kad transporto priemonės pažeidimai yra esminiai ir ji negali dalyvauti eisme.
„CV Group“ atstovai automobilį išbandė, patikrino jį servise, įvertino remonto darbų sąmatą. Nors pirkėjai verčiasi automobilių defektų paieška, jokių paslėptų trūkumų nepastebėjo.
Defektai išlindo vėliau
2019 metų spalio mėnesį „CV Group“ oficialiai už 70 tūkstančių eurų nusipirko šį „Tesla Model X“.
Naujieji savininkai daugiau kaip pusantrų metų važinėjo automobiliu ir jokių bėdų neturėjo. Kad jis yra su defektais, paaiškėjo tik praėjusių metų gegužę.
Automobilį nuodugniai patikrinus tame pačiame bendrovės „Autoekspertų grupė“ servise buvo pastebėta, kad buvo remontuotos kai kurios „Tesla“ saugos sistemos detalės, nors gamintojai numato, kad jas būtina keisti naujomis.
Pavyzdžiui, po avarijos išsiskleidusios oro pagalvės restauruotos ir netinkamai pritvirtintos, o ne pakeistos. Taip pat restauruotas prietaisų skydelis, remontuotos apdailos detalės, buferis.
Be to, buvo suplyšęs ir neveikė vienas sėdynėje įmontuotas oro pagalvės maišas. O kad visureigio kompiuteris „nematytų“ defektų, buvo sumontuota speciali varža.
Aptikus šiuos defektus bendrovės „CV Group“ iniciatyva automobilis buvo suremontuotas, pašalinti visi trūkumai. Tačiau sąskaita už darbus ir detales buvo įspūdinga – daugiau kaip 13 tūkstančių eurų.
Ieškinį patenkino
Tokią pretenziją, dar pridėję bylinėjimosi išlaidas, „CarVertical“ savininkai pateikė automobilio pardavėjui D.Pleskačevskiui – iš viso 15 tūkstančių eurų.
Visureigio pardavėjas su tuo nesutiko, tad ginčas persikėlė į teismą. Vilniaus apylinkės teismas praėjusių metų gegužės 27 dieną ieškinį patenkino.
Teismas padarė labiau tikėtiną išvadą, kad šie trūkumai atsirado dar iki automobilio pardavimo. Buvo pasiremta ir draudimo kompanijos pažyma, kad nuo 2020 metų rugsėjo 16-osios iki kovo 4 dienos naujieji savininkai su šiuo automobiliu nebuvo patyrę avarijų.
D.Pleskačevskio aiškinimai, kad jis, skirtingai nuo pirkėjų, kurie daug metų verčiasi mašinų būklės patikra, nėra profesionalus prekeivis automobiliais, teismo neįtikino.
Ginčą nagrinės iš naujo
Vis dėlto po nepalankaus teismo sprendimo D.Pleskačevskis nenuleido rankų – jis pateikė apeliacinį skundą Vilniaus apygardos teismui.
Neseniai ginčą išnagrinėjęs teismas pažvelgė giliau. Nors teisėjų kolegija konstatavo, kad automobilyje buvo sumontuoti saugos sistemos defektus nuslėpę įrenginiai, pabrėžė, kad nebuvo tiriama, kada jie buvo sumontuoti, – dar Ispanijoje, pargabenus automobilį į Lietuvą ar jau jį eksploatuojant.
„Tai turi esminės įtakos sprendžiant klausimą dėl D.Pleskačevskio atsakomybės už automobilio defektus“, – teigiama teismo sprendime.
Kolegija atkreipė dėmesį ir į tai, kad tik pargabenus „Tesla“ į Lietuvą ir vėliau, konstatuojant ir šalinant defektus, remonto darbus atliko ta pati bendrovė – „Autoekspertų grupė“.
„Spręstinas klausimas dėl bendrovės „Autoekspertų grupė“ įtraukimo į bylą, sudarant galimybę pateikti duomenis, kokie konkretūs darbai buvo atlikti, ar D.Pleskačevskio iniciatyva buvo atliekami saugos sistemos remonto darbai“, – pabrėžė Vilniaus apygardos teismo teisėjų kolegija, nusprendusi bylą perduoti iš naujo nagrinėti pirmosios instancijos teismui.
Atskleidžia toli gražu ne viską
„CV Group“ direktorius Arnas Vasiliauskas
„Negalime atskleisti visų aplinkybių, nes prieš, mūsų vertinimu, nesąžiningą automobilio pardavėją pradėta byla nėra baigta.
Defektai buvo kruopščiai paslėpti, todėl jie galėjo būti pastebėti tik pradėjus ardyti atskiras automobilio detales.
„CarVertical“ ataskaitose pateikta informacija yra renkama iš itin daug įvairių šaltinių, tačiau esant situacijai, kai, pavyzdžiui, pardavėjai stengiasi nuslėpti konkrečius įvykius arba dėl jų šalintus defektus, konkretūs faktai paieškos sistemoms ne visada gali būti prieinami arba gaunama informacija nėra pakankamai išsami.
Todėl ataskaitose yra nurodoma, kad apie kai kuriuos įvykius „CarVertical“ gali nežinoti, tad pirkėjai turi pakankamą pagrindą tikrinti automobilį papildomai.“
Stebisi, kad pirkėjai tiek delsė
D.Pleskačevskio advokatas​ Ramūnas Mikulskas
„Manau, kad teismų praktika krypsta bloga linkme.
Po daugiau kaip pusantrų metų pirkėjai ieško pretenzijų, nors patys verčiasi tuo, kad tikrina automobilius. O teismas jais patiki ir nubaudžia niekuo dėtą verslininką. Aš suprantu, kad reikia vartotojus ginti nuo visokiausių sukčių. Tačiau šis atvejis kitoks. Tarkime, kad ir sąžiningai jūs parduosite seną automobilį, pirkėjai po metų ar daugiau nuvairuos jį į servisą, aptiks kokį nors broką ir galės per teismus reikalauti pinigų.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.