„Vargu, ar tokia forma, kurią turėjome pateikimą, kuris nepavyko – kad būtų grįžtama, aš abejočiau dėl automobilių taršos mokesčio. Bet Seime yra pateikti Akcizų įstatymo pakeitimai, kurie dabar svarstomi komitetuose. Yra skirtingi tarifai tam tikroms degalų rūšims“, – interviu portalui Delfi tvirtino M. Lingė.
Parlamentaras pridėjo, kad kol kas nežinoma, kaip baigsis diskusijos komitetuose dėl Akcizų įstatymo keitimo. Tačiau, anot jo, tai yra viena iš galimų priemonių, kurios pagalba galima reguliuoti taršą.
„Nežinia, kaip tos akcizų diskusijos pasibaigs, bet tai yra viena iš tų formų, kur su egzistuojančia priemone galima reguliuoti taršos klausimą“, – sakė jis.
ELTA primena, kad Seimas sausio mėnesio viduryje po pateikimo nepritarė AM siūlymui atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir vietoje jo įvesti naują metinį taršos mokestį. Pataisomis siūlyta nuo 2023 m. apmokestinti daugiau kaip 130 g/km C02 išmetančių transporto priemonių vairuotojus metiniu naudojimo mokesčiu. Projekto nepalaikiusieji tikino, kad siūlomas mokestis veikiau panašus į turto mokestį ir skaudžiai guls ant senjorų ir regionų gyventojų pečių.
Pirmuosius dvejus metus mokesčiui būtų taikoma 50 proc. lengvata. Nuo 2025 m. mokesčio nemokėtų neįgalieji, o senjorai, šeimos su neįgaliaisiais ir asmenys, gaunantys socialinę paramą, mokėtų 50 proc. mažesnį mokestį.
Už iš mokesčio surinktas pajamas planuota pilnai atnaujinti Lietuvos autobusų parką, sukurti apie 4000 km. dviračių takų tinklą, išplėsti elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą.
Tuo tarpu gruodžio pradžioje finansų ministrė G. Skaistė pažymėjo, kad prie automobilių taršos mokesčio, kurio Seimo nariai nepalaikė, tikėtina, jog nebebus grįžtama, o bus apsistota ties Akcizų įstatymo tobulinimu.