Ji pasakoja, kad su automobiliu, kuriam dar galioja gamintojo suteikta garantija, pateko į eismo įvykį, kurio metu buvo apgadintos kėbulo detalės. Po eismo įvykio ji automobilį pristatė į autorizuotą servisą, tačiau, atvykus jo pasiimti po remonto darbų, paaiškėjo, kad kėbulo remonto darbai nebuvo atlikti kokybiškai, o darbus atliko ne pats servisas, o detales gabeno kitur.
Paaiškėjo, kad autorizuotas servisas neturėjo savo kėbulo remonto darbų cecho. Tad kyla klausimas, ar tokiu atveju nepažeidžiamos vadinamos gamyklinės garantijos sąlygos.
Ne vieną dešimtmetį automobilių pardavimo ir popardaviminės priežiūros versle dirbantis „Autojuta“ pardavimų vadovas Vytautas Švedas sako, kad kiekvienas gamintojas laikosi skirtingos praktikos.
Vieni kelia pačius aukščiausius reikalavimus ir reikalauja, kad visa garantinė transporto priemonės priežiūra būtų atliekama tik gamintojo atstovo autorizuotame servise, t. y., šiuo atveju automobilio kėbulo detalės negalėjo būtų pervežamos į kitą servisą, atliekantį kėbulo ar jo detalių remonto darbus.
Visgi kai kurie automobilių gamintojai, pasak specialisto, leidžia kai kuriuos, pavyzdžiui, automobilio kėbulo remonto darbus atlikti kitame servise.
„Bet čia labai svarbu atkreipti dėmesį, kad tas servisas turi būti patvirtintas paties gamintojo, kaip tinkamas.
Tai reiškia, kad gamintojas servisą yra įsitraukęs, pavadinkime, į patikimų servisų sąrašą, o pats servisas yra kasmet audituojamas ir tikrinama jo darbų kokybė. Tiesiog į garažiuką remontuoti kėbulo detalių nuvežti negalima“, – tvirtina V.Švedas.
„VW“, „Audi“, „Seat“ ir „Cupra“ markės automobiliais prekiaujančios įmonės atstovas teigė, kad jeigu automobilis, kuriam galioja gamintojo garantija remontuojamas neautorizuotame servise, gali būti nutraukiama garantija tiems automobilio agregatams, kurie buvo remonto darbų paliesti neautorizuotame servise.
„Pavyzdžiui, neretai pasitaiko atvejų, kai net ir įsigiję naują automobilį pirkėjai nusprendžia padidinti automobilio variklio galią – padaryti chip tiuningą. Kai automobilis su tokiais patobulinimais atvažiuoja į mūsų servisą, mes esame priversti nutraukti gamintojo garantiją elektroninei automobilio daliai.
Visa garantija nenutraukiama, tačiau atsižvelgiama į tai, kuri dalis buvo remontuojama neautorizuotame servise. Jeigu buvo keičiamos važiuoklės detalės, tuomet nutraukiama garantija važiuoklei, jei variklis – varikliui ir t.t.“, – pasakojo V.Švedas.
Lauryno Boguševičiaus įkurta įmonė „Deals on wheels“ prekiauja skirtingų markių naujais elektromobiliais.
Parduodamų automobilių asortimente galime rasti naujus „KIA“, „Ford“, „Hyundai“, „Tesla“ elektromobilius ir daug kitų. Pavyzdžiui „Tesla“ elektromobilių autorizuoto serviso Lietuvoje nėra. Artimiausias – Varšuvoje, o „Deals on wheels“ savo serviso neturi. Kaip tuomet sprendžiamas automobilio garantinio remonto klausimas?
Pasak L. Boguševičiaus, viskas itin paprasta. „Gyvename Europos Sąjungoje, kurioje galioja Europos teisės normos, įpareigojančios kiekvieną gamintojo autorizuotą servisą, veikiantį ES, suteikti garantinio aptarnavimo paslaugą net jei automobilis nėra įsigytas iš to konkretaus pardavėjo“, – automobilio garantinės priežiūros teisinį reglamentavimą apibūdina pašnekovas.
Yra buvę situacijų kuomet autorizuotų servisų atstovai atsisakė aptarnauti naują automobilį, kuris buvo įsigytas iš „Deals on wheels“, tačiau, L.Boguševičiaus teigimu, teisiniai argumentai tokias situacijas išsprendžia labai greitai.
„ES teritorijoje įsigytam automobiliui galioja garantija, kuri įpareigoja kiekvieną gamintojo autorizuotą servisą atlikti visu darbus, kurie būtini ir jokių atsisakymų negali būti, kad ir kokioje Europos bendrijos šalyje to automobilio beprireiktų“, – tvirtina automobilių prekybos įmonės vadovas.
Situacija su „Teslų“ remontu sprendžiama gana paprastai. Lietuvoje jau yra servisas, kuris iš gamintojo gauna detales, tad jei renka menko remonto, Lietuvos „Tesla“ savininkai darbus atlieka jame.
„Varšuvos „Tesla“ servise elektromobilių remonto darbai vyksta labai sklandžiai, tad rimtesniems aptarnavimams „Teslos“ rieda į jį, jeigu savininkas neturi tokios galimybės, mes užsakome autovežį ir elektromobilį nugabename ir pargabename juo“, – pasakoja L.Boguševičius.
Autoservisų klientams jis taip pat pataria po atliktų rimtesnių automobilio remonto darbų savo transporto priemonę apžiūrėti labai atidžiai ir tą padaryti serviso teritorijoje.
„Jeigu abejojate savo galimybėmis įvertinti atliktus automobilio remonto darbus, pasikvieskite tai išmanantį žmogų, nes teko susidurti ne su vienu atveju, kai net autorizuoti servisai neatlieka visų darbų, už kuriuos sumoka klientas.
O jeigu automobilis palieka serviso teritoriją ir netinkamai atlikti darbai pamatomi tik tuo metu, servisas gali atsisakyti juos atlikti iš naujo motyvuodamas tuo, kad išvažiavus iš serviso teritorijos, automobilis buvo netinkamai eksploatuotas ir atsirado nauji gedimai“, – patarimais dalinosi L.Boguševičius.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba tvirtina, kad nagrinėdama vartojimo ginčus paslaugų srityje, nėra statistiškai išskyrusi automobilių remonto paslaugų. Dėl vartojimo paslaugų per 2022 m. III ketvirčius kreipėsi 987 vartotojai.
Vartojimo paslaugų srityje žymesnę vartotojų prašymų dalį sudarė statybos, baldininkų, automobilių remonto, automobilio plovimo, papildomo garantinio aptarnavimo (pratęstos garantijos) pagal su vartotojais sudarytas papildomos garantijos sutartis bei dėl šių sutarčių vykdymo tinkamumo, butų nuomos, automobilio nuomos, bendrojo naudojimo objektų administravimo ir priežiūros.
Tarnybos atstovė Milda Deimantė atsiųstame atsakyme taip pat patikslino, kad VVTAT skundų, susijusių dėl naujų automobilių, kuriems suteikta komercinė garantija ir neatliekamas remontas pagal komercinę garantiją, gauna retai. Paprastai tokie ginčai sprendžiami taikiu būdu.
Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai paaiškėja, jog pats vartotojas nesilaikė garantinių sąlygų, todėl detalių keitimas ar remonto paslauga vartotojui gali būti nesuteikta.
automobilio remontasservisasValstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT)
Rodyti daugiau žymių