Maskvoje įsikūrusi automobilių gamykla „Moskvič“ paskelbė pradėjusi surinkinėti naują modelį – „Moskvič 3“.
Salonuose jis turėtų pasirodyti jau gruodžio mėnesį.
Originalumo – nė kvapo
Sovietmečiu ši markė, kaip ir dauguma SSRS gamintų automobilių, buvo siejama su prasta kokybe, neprilygstančia net nuo „Fiat“ nukopijuotiems „Žiguli“ modeliams.
Koks jis bus dabar, spėti sunku. Tačiau originalumu naujasis „Moskvič“ tikrai nepasižymi – jis labai primena Kinijos gamintojo JAC modelį „Sehol X4“, tiksliau abi mašinos yra panašios lyg du vandens lašai.
Agentūros „Reuters“ duomenimis, rusiškas automobilis išties buvo gaminamas ant tos pačios platformos kaip ir kiniškas, o dauguma detalių jam atkeliavo iš Kinijos. Kinijos gamintojai „Vikipedijoje“ taip pat skelbia, kad tai yra jų modelio versija.
Prancūzai turėjo trauktis
Tačiau Maskvos meras Sergejus Sobianinas bent gali džiaugtis, kad jo pažadas atkurti „Moskvič“ gamybą nenuėjo vėjais.
Tokius žodžius jis ištarė šią vasarą. Mat tokio prekės ženklo net Rusijoje nebuvo nuo 2006 metų, kai gamykla bankrutavo. Vėliau ją įsigijo Prancūzijos kompanija „Renault“, pradėjusi čia gaminti savo modelius.
Rusijai užpuolus Ukrainą „Renault“ pranešė sustabdanti veiklą agresore tapusios valstybės teritorijoje.
Savo kontroliuotą „Avtovaz“ gamyklą prancūzai perleido Centriniam automobilių ir motorų plėtros institutui, o sostinės fabriką – Maskvos miestui.
Gamyklas pardavė po rublį
Teigiama, kad už abi gamyklas „Renault“ gavo vos po rublį, bet išlaikė galimybę per šešerius metus atpirkti verslą.
Bet net ir naujasis „Moskvič 3“ niekaip netaps Rusijos automobilių pramonės atgijimo simboliu.
Pirmiausia per mėnesį nuo konvejerių nuriedės tik po 600 mašinų. Galima palyginti: „Tesla“ savo Šanchajaus fabrike jų pagamina 22 tūkst. per savaitę.
O visi šios šalies fabrikai šiemet planuoja pagaminti mažiau nei milijoną lengvųjų automobilių – mažiausiai per pastarąjį pusę amžiaus.