Kai kurių detalių autoservisai ir toliau laukia mėnesiais: negalėdami sutvarkyti į eismą išleidžia vos krutančius automobilius

2022 m. gruodžio 3 d. 17:29
Prasidėjus karui Ukrainoje autoservisai skundėsi, kad detalių tiekimas yra sustojęs, transporto priemonės paliekamos servisuose mėnesiais. Šiuo metu situacija geresnė, tačiau ne visur. Pavyzdžiui, į eismo įvykį patekę vairuotojai arba tie, kurie vairuoja prabangesnes mašinas, iki šiol detalių negauna taip greitai, kaip norėtų. Detales parduodančios įmonės ir autoservisai papasakojo, kokia šiuo metu situacija rinkoje bei kur jie mato daug didesnę problemą.
Daugiau nuotraukų (10)
Vilniuje veikiančio autoserviso „Ausegra“ vadovas Arvydas Gailiušas naujienų portalui lrytas.lt pabrėžė, kad populiarių automobilių, tokių kaip „Volkswagen“, „Opel“, „Ford“ detalių netrūksta. Tačiau jei užsakomos detalės, kurių nereikia keisti taip dažnai, tai jų pristatymas šiek tiek yra pailgėjęs.
Remontuojant maitinimo sistemas, žarnas, turbokompresorių detales, kurios retai keičiamos, jaučiamas trūkumas bei yra prailgėjęs užsakymas. Taip pat pailgėjo BMW automobiliams skirtų detalių užsakymas.
„Jei tas automobilis nėra nuimtas nuo gamybos, tai tikrai nėra, kad būtų neįmanoma gauti detalės. Pakankamai daug detalių yra ir be originalo“, – pridūrė A.Gailiušas.
Anot pašnekovo, dauguma klientų yra supratingi ir supranta, kad jie negaus detalių čia ir dabar, kaip „Maxima“ parduotuvėje duonos, bei sutinka palaukti kelias dienas.
„Tikrai nėra, kad autoservise stotų darbas dėl detalių trūkumo“, – naujienų portalui lrytas.lt tikino autoserviso „Ausegra“ vadovas.
Automobilių dalimis prekiaujančios įmonės „Dalių bazė“ pardavimų vadovas pritarė, kad sunkiau rasti senesnių automobilių detales. Jeigu yra mažiau gendanti detalė bei jos analogų yra rinkoje – tenka luktelėti apie 1–2 savaites. Pavyzdžiui, šiuo metu tenka ilgiau laukti kaitinimo žvakių rėlės. Taip pat jaučiamas prabangių automobilių detalių trūkumas dėl pačio specifiškumo.
Itin pakilo kainos
Vilniuje veikiančio autoserviso „Ausegra“ vadovas pastebėjo, kad yra itin išaugusios detalių kainos – apie 20–30 proc. Ypač išaugo kainos tų detalių, kurios turi metalo.
„Dalių bazė“ pardavimų vadovas irgi pastebėjo itin didelį kainų augimą, kuris prasidėjo nuo pavasario bei nesupranta, kodėl jos kyla beveik kiekvieną savaitę: „Net per naktį gali pasikeisti detalių kainos. Žmogus mūsų tinklalapyje užsisako detalę vėlai vakare arba naktį, o mes atėję ryte į darbą jas užsakome brangiau.“
Naujas ir naudotas automobilių dalis parduodančios įmonės „Šrotas24“ atstovas nesiskundžia detalių trūkumu, tačiau irgi pastebi kylančias kainas, kurios, palyginti su praeitais metais, išaugo net 30 proc.
Brangiausiai kainuoja varikliai, pavarų dėžės bei kėbulinės dalys. Pavyzdžiui, gamintojų „Bentley“, „Ferrari“, „Lamborghini“. Variklių kainos siekia nuo 200 iki 45 tūkst. eurų.
Stoja kėbulinių dalių pardavimai
„Nuostolių valdymo“ įmonės vadovas Aurimas Vainilavičius naujienų portalui lrytas.lt teigė, jog šiai dienai kėbuliniai darbai yra susiję su detalėmis. Jei nebus detalių, nepavyks padaryti kėbulinių darbų. Nuo pandemijos laikų iki šiol velkasi detalių gamybos ir tiekimo sutrikimas. Jei automobilis papuola į eismo įvykį arba atvyksta į servisą, tai kėbulinių detalių turi laukti, ypač tada, jei jos yra naujos.
Kai kurių detalių tenka laukti 1–4 mėnesius. Autoservisai dabar, kad nereikėtų ilgam užlaikyti transporto priemonės, jei ši yra važiuojanti, pataiso mašiną ir ją paleidžia toliau į eismą, kol keliauja užsakytos detalės.
„Atsiradus strigimui ir tiekimui naujoms detalėms – automatiškai pasikeitė situacija dėvėtų detalių rinkoje. Naudotų detalių pardavėjai, matydami, kad trūksta naujų detalių – pradėjo kelti kainas dėvėtų detalių.
Draudimo bendrovės senesniam negu metų laiko automobiliui taiko detalių nusidėvėjimą. Servisas negali pakeisti naujomis detalėmis, todėl tenka įsigyti naudotas, kurių yra daug didesnės kainos. Kartais klientui net tenka sumokėti papildomai už naudotą detalę“, – pridūrė A.Vainilavičius.
Pavyzdžiui, 2010 m. „Lexus“ automobiliui norint pakeisti bamperį, atstovybėje jis kainuos 500 eurų, o dėvėto kaina sieks 400–500 eurų. Draudimo kompanija galės kompensuoti tik 40 proc. kainos, apie 300 eurų.
Ilgiausiai tenka laukti „Maserati“, „Bentley“, ekskliuzivinių modelių kėbulinių dalių, nes jas gamina tik tada, kai yra įvykdomas užsakymas.
Prasidėjus karui Ukrainoje jaučiamas net įprastų modelių detalių deficitas. „Nuostolių valdymo“ įmonės vadovas akcentavo, kad anksčiau tam tikrų detalių gamyba vyko Ukrainoje, dalis – Baltarusijoje, o kita dalis Rusijoje. Pavyzdžiui, „Peugeot Partner“ furgono galinio bamperio elementai buvo gaminami Rusijoje, Kaliningrade.
„Net pusę metų buvo neįmanoma gauti reikiamų detalių“, – naujienų portalui lrytas.lt paaiškino jis.
Anot pašnekovo, šiuo metu kėbulinės dalys yra pabrangusios apie 10 proc. ir jos turi tendenciją toliau brangti. Labiausiai pakilo elektroninių dalių kainos.
A.Vainilavičius pastebėjo, kad sąvartynai dažnai išmeta retai naudojamas detales, tačiau jų paprašius tos smulkios detalės, kuri jiems nėra reikalinga, šie esą paprašo „kosminės“ kainos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.