Gauti titulai neleidžia atsipalaiduoti
„Tokvilos“ marketingo vadovas Robertas Poškus pripažįsta, kad iš visų titulų, kurie teikiami „Metų automobilio“ rinkimuose vienareikšmiškai pats vertingiausias Lietuvos metų automobilio titulas. „Laimėjimas tokiame konkurse savaime komunikuoja tam tikras kokybines automobilio savybes, kurios yra įvertintos, ir didina konkretaus modelio patrauklumą rinkoje“, – tvirtina R. Poškus.
„Peugeot“ importuotojo atstovas Lietuvoje Vitalijus Eidimtas antrina R. Poškui, sakydamas, kad be kokie pelnyti titulai duoda teigiamą naudą, vis gi pamatuoti, kokia ji gana sunku.
„Nepaisant visų gautų titulų, svarbiausias yra „juodas darbas“. Automobilis gali būti gavęs tūkstančius titulų, tačiau jeigu mojuosi tik jais, bet nieko nedarysi ir tikėsiesi, kad pirkėjas ateis vien dėl to, kad kažkuris automobilis yra tituluotas, gali labai nusivilti. Jeigu automobilis gauna kažkokį titulą, dirbi su tuo, jeigu ne – dirbi vis tiek taip pat gerai ir dar geriau“, – nestokodamas geros nuotaikos pasakojo V. Eidimtas.
Automobilių „Cupra“ ekspertas Ignas Gelžinis laikosi nuomonės, kad gautų titulų įtaką automobilių pardavimams sunku pamatuoti. „Dabar toks automobilių pirkimas, kai žmonės pirko tuos automobilius, kurie buvo vietoje. Jeigu žmogui yra poreikis turėti naują automobilį, jis nori jį turėti kuo greičiau. Kas iš to, jei tituluoto automobilio jam reikės laukti 15 mėnesių“, – svarstė I. Gelžinis. V. Eidimtas įsitikinęs, kad gaunami titulai stiprina prekinio ženklo įvaizdį, pasitikėjimą ir žinomumą, kurie ilgainiau atneša rezultatus.
R. Poškus tikino, kad laimėtas Metų automobilio titulas gali tapti priežastimi pastiprinti pardavimų kampaniją ar konkretaus modelio komunikaciją ir tai tikriausiai duotų papildomą efektą pritraukiant klientų dėmesį.
Titulas gerai, bet visi turime savo požiūrį
Paklaustas, ar stengiasi pirkėjams akcentuoti, kad vienas ar kitas jo siūlomo pirkėjui automobilio modelis gavo kokį nors titulą, I. Gelžinis tvirtino, kad titulų neakcentuoja.
„Nebūtinai žmogui, kuris renkasi naują automobilį gali taip pat atrodyti, kaip „Metų automobilio“ rinkimų komisijai. Aš visada pirkėjui siūlau išbandyti visus svarstomus automobilius, kuriuos nori įsigyti, ir įsivertinti pagal save – pagal savo poreikius ir tai, kam bus naudojamas automobilis. Ne visada visi mato saulę, kai žiūri į dangų, tai iš kur mums gali būti aišku, kad jiems reikia akinių nuo saulės“, – linksmai klausia I. Gelžinis.
Jis teigia besilaikantis filosofijos, kad žmogui nereikia visais įmanomais būdais bandyti parduoti automobilio, tačiau pasidalinti patarimais, kad žmogus neabejotų savo pasirinkimu. „Įsigijęs automobilį žmogus turi būti patenkintas juo ir nesukti sau galvos klausimais – o gal vis gi reikėjo nusipirkti kitą“, – sako kaunietis.
Galvodamas, kaip ilgai pardavėjai gali išnaudoti „Metų automobilio“ titulą, I. Gelžinis tvirtino, kad viskas priklauso nuo pirkėjų, kurie yra dviejų tipų. Vieni tokie, kuriems automobilis nėra kažkas ypatingo, o tik transporto priemonė nuvažiuoti iš taško A į tašką B ir geriausių automobilių rinkimai jiems visiškai nerūpi, tačiau yra dalis klientų, kurie ima skaityti, sekti konkursus ir tampa savotiškais „Metų automobilio“ konkurso fanais.
Pats pašnekovas pripažįsta, kad „Metų automobilio“ rinkimus seka. „Man visada įdomu palyginti mūsų grupės parduodamus automobilius, žinoti plonybes, tada ir klientams lengviau patarti, kas, kaip ir kodėl“, – sako automobilių entuziastas.
Priversti pasitempti net ir gavę mažesnes nominacijas
Kaip jau ir minėjome anksčiau, konkurso „Metų automobilis“ organizatoriai įteikia ir kitas nominacijas – sportiškiausias automobilis, inovatyviausias, šeimos automobilis ir kitas. V. Eidimtas sako, kad pergalės atskirose nominacijose veikia panašiai kaip ir Metų automobilio titulas.
„Gavęs kažkokį laimėjimą jį naudoji, dirbi su tuo ir tai duoda vaisius taip pat. Net ir nežinau, kokia galėtų būti priežastis, dėl kurios darytum išvadą, kad tokiose konkursose dalyvauti neverta. Nebent matytum organizatorių abejingumą tam.
Bet „Lietuvos metų automobilio“ rinkimais aš esu patenkintas. Titulų kolekcija visuomet papildo to modelio laimėjimų krepšelį. Čia tarsi verčia pasitempti visus, nes tavo produktas įvertintas ir tu negali būti neutralus tam faktui“, – pabrėžia „Peugot“ importuotojo Lietuvoje atstovas.
Kad mažesnės nominacijos nepaskęsta Metų automobilio titulo laimėtojo šešėlyje sutinka ir I. Gelžinis, nes, pasak „Cupra“ automobilių eksperto, kartais net ir nedidelis įvertinimas gali nusverti svarstykles į pardavėjui palankią pusę. „Paprasčiausiai pardavėjui tampa lengviau pagrįsti savo nuomonę, nes tai reiškia, kad ne jis vienas taip mano, kad automobilis, pavyzdžiui, yra sportiškiausias, šeimyniškiausias ar dar kažkoks – iausias“, – komentavo „Cupra“ ekspertas.
Lietuvos metų automobilis renkamas jau 26–ąjį kartą.