Šią savaitę įvyko stoties atidarymo iškilmės ir dabar keleiviai autobusų gali laukti šviesioje ir jaukioje salėje. Joje ir peronuose sumontuotos šiuolaikiškos informacinės švieslentės.
Bendrovės „Trastas“ pasiūlymo įgyvendinimą ilgiems metams buvo sustabdžiusi Trakų istorinio nacionalinio parko (TINP) direkcija, bet verslininkai pažadėjo per tą laiką atsiradusius nuostolius padengti savomis lėšomis.
Įsiminė senasis pastatas
Nors autobusų stotis, kurioje įsikūręs ir prekybos centras „Rimi“, jau šviečia, keleiviams atmintyje įstrigęs senojo pastato vaizdas. Jis žiemą buvo beveik nešildomas, kiauru stogu, su kraupios išvaizdos tualetais.
Daug miestų per tą laiką spėjo pasistatyti naujas autobusų stotis, bet tik ne Trakai.
Nors bendrovė „Trastas“ siūlė milijonines investicijas, naujos Trakų autobusų stoties projektui prieštaravo TINP.
Pasak „Trasto“ vadovo Dariaus Nedzinsko, dėl bylinėjantis išaugusių statybos kainų objekto atsiperkamumo teks laukti ilgiau.
Kai tik teisinis ginčas buvo baigtas, pradėta griauti senoji autobusų stotis. Iš jos neliko nieko.
Atkartoja ežerų vingius
Stotis su 2 tūkst. kvadratinių metrų prekybos centru buvo pastatyta kaip ir planuota – šių metų lapkritį.
Anot D.Nedzinsko, autobusų stoties ir prekybos cento statybos technologine prasme nebuvo sudėtingos, bet darbus sunkino tai, kad teritorija yra Istoriniame nacionaliniame parke.
Kai kuriuos sprendinius teko koreguoti, bet pirminė idėja išliko. Projektuojant objektą atsižvelgta, kad jis stovės prie transporto žiedo, tarp dviejų ežerų, todėl pastato fasadas lenktos formos, jis tarsi atkartoja ežerų vingius.
Numatyta ir išskirtinė sienų apdaila – fasadas susmulkintas vertikaliomis plokštėmis, jis tarsi atspindi ežerų pakrantėse augančių nendrių vaizdą.
Pagerės ir darbo sąlygos
Bendrovės „Trakų autobusai“ direktorius Rolandas Lenkauskas pasakojo, kad naujojoje autobusų stotyje įdiegta šiuolaikiška keleivių srautų valdymo bei informavimo įranga, tai pagerins ir vežėjų darbo sąlygas.
Pasak direktoriaus, gerokai sumažės ir naujosios stoties išlaikymo sąnaudos. Senąją stotį perpūsdavo vėjai, o naujajame pastate įrengtas autonominis šildymas.
Prekybos centre galės apsipirkti ne tik keleiviai, bet ir vietos gyventojai. Juolab kad šalia didesnių parduotuvių nebuvo.