Lietuvos techninės apžiūros (TA) įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas teigė, kad elektromobilių patikros procedūra yra panaši į transporto priemonių su vidaus degimo varikliu – stebima, kaip efektyviai ir tolygiai dirba stabdžiai, kaip sureguliuoti žibintai, ar nėra bėdų pakaboje.
Dažniausias elektromobiliuose trūkumas – žibintų reguliavimas (8,5 proc.), lankstas, nes būna pernelyg didelis lanksto arba lankstinės jungties elementų sudilimas (2,8 proc.), vairo mechanizmas (1,7 proc.) bei stabdžiai (1,8 proc.). Vieno iš ratų stabdymo jėga nesiekia 70 proc. kito ant tos pačios ašies sumontuoto rato didžiausios stabdymo jėgos.
TA kaina elektromobiliui siekia 21,90 euro.
R.Gabartas minėjo, jog 2020 m. 81 proc. elektromobilių iš pirmo karto įvertinti „nepriekaištingos sveikatos“. Nuo 2021 m. spalio 31 d. iki 2022 lapkričio 1 d. į TA stotis buvo užsukę 3112 grynakraujai EV modeliai. Iš jų pirmą kartą teigiamą išvadą gavo 73 proc.
Net 20 proc. daugiau elektromobilių įveikia techninę apžiūrą iš pirmo karto, nei mašinos su vidaus degimo varikliu.
„Elektromobiliai yra gerokai paprastesnės transporto priemonės nei įprastos, juose mažiau sugesti galinčių dalykų.
Be to, elektromobilių amžiaus vidurkis yra gerokai mažesnis – naujesni automobiliai visuomet turi mažiau techninių trūkumų“, – pridūrė „Transeksta“ atstovas.
Naujienų portalui lrytas.lt pašnekovo pasiteiravus, ar kontrolieriams su elektromobiliais yra mažiau darbo, šis atsakė, jog darbo yra beveik tiek pat, nes vietoj išmetamųjų dujų matavimo prisideda elektromobilio kompiuteris, kuriame atlieka OBD diagnostiką – stebima, ar nėra kokių nors pranešimų, su sauga susijusios programinės įrangos klaidų.