Pastebimas didesnis susidomėjimas
Automobilių portalo „Autoplius.lt“ atstovas Gintenis Dauparas minėjo, kad mažųjų automobilių dalis Lietuvoje yra gana maža. Apytiksliai kas dešimtą perkamą automobilį galima priskirti tokiam segmentui.
„Per paskutinį ketvirtį matome kiek padidėjusį susidomėjimą tokiais automobiliais. Nors vidinėje rinkoje išaugo sandorių skaičius, palyginti su praeitais metais, liko panašus, tačiau iš užsienio įvežtų tokių mašinų skaičius išaugo trečdaliu“, – pridūrė G.Dauparas.
Pačios populiariausios mažesnės talpos mašinos portale yra „Audi A3“, „Volkswagen Polo“, „Škoda Fabia“, „Opel Corsa“ ir „Ford Fiesta“.
Vidutinė šių mažų automobilių kaina siekia apie 5600 eurų, o vidutinis parduodamųjų amžius – 12 metų, tad 4 metais jaunesnis negu tipinio automobilio Lietuvos parke.
Populiariausia suma, už kurią perka miesto automobilius, apie 4000 eurų. Vidutinis amžius yra apie 12 metų.
Žiūrį į ekonomiškumą
„BRC Autocentro“ pardavimų vadovas Zbignev Podskorbis dėstė, kad, pakilus visų rūšių degalų kainoms, pirkėjai dažnai akcentuoja, jog konkreti degalų rūšis jiems jau nėra tokia svarbi, nes kainos skirtumas praktiškai išnyko.
„Pastebime, kad renkantis automobilį stipriai kreipiamas dėmesys į ekonomiškesnius automobilius, todėl populiariausi yra hibridiniai arba mažatūriai benzininiai automobiliai“, – naujienų portalui lrytas.lt paaiškino Z.Podskorbis.
Jis pastebėjo, kad populiariausi parduodami „mažyliai“ yra „Toyota Auris“, „Toyota Yaris“, kurie žinomi dėl savo prieinamos kainos, kokybės, patikimumo. „Toyota Auris“ kaina rinkoje šiuo metu svyruoja nuo 8 iki 20 tūkst. eurų, „Toyota Yaris“ – nuo 7 iki 20 tūkst. eurų.
Mažesnės talpos transporto priemonių besidairantys pirkėjai šiam pirkiniui paprastai ketina skirti nuo 3 iki 8 tūkst. eurų. Didžioji dalis ieško hibridų su automatine pavarų dėže.
Įmonės „Longo“ direktorius Paulius Valiukėnas pastebėjo, kad iš jų mažus automobilius perka jaunimas arba vieniši žmonės, kurie neturi šeimos. Pasak jo, tie, kas renkasi mažalitražes transporto priemones, ieško mašinų su benzininiu varikliu.
Pardavimuose vyrauja „Nissan Micra“, „Mitsuboshi Colt“, „Ford Fiesta“, „Opel Corsa“, „VW Polo“, „Audi A1“ transporto priemonės. Jų kainos gali svyruoti nuo 2 iki 15 tūkst. eurų.
Turguje – nesidomi
Kauno automobilių turgus nepasižymi dideliu kiekiu mažesnės talpos transporto priemonėmis, nes esą jas parduoti daug sunkiau.
Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis teigė, kad dėl išaugusių degalų kainų turguje neišaugo miesto automobilių paklausa. Pasak jo, žmonės labiau žiūri į gyvenimo būdą, o ne į ekologiją ar pinigus. Be to, jo nuomone, elektromobilis suteikia daugiau privalumų, tokių kaip nemokamos stovėjimo aikštelės, o mažalitriai to neturi.
„Saugumo atžvilgiu mažos mašinos vis tiek yra prastesnės kategorijos automobiliai. Labiau šias transporto priemones įsigyja moterys arba studentai, kurie anksčiau mokėsi užsienyje ir dabar grįžo į Lietuvą. Žiūrima į vokiškas ar skandinaviškas markes, tačiau vidutinės klasės automobiliai vis tiek išlieka perkamiausi“, – tvirtino V.Naujanis.
Turguje mažesnės talpos automobilių kainos gali siekti iki 8 tūkst. eurų.
„Italijoje man teko išbandyti „Fiat 500“. Juo teko važiuoti apie 300 km, tai galiu pasakyti, kad tikrai jaučiau nuovargį. Greitai su juo riedant „šokinėji“ per kelią, nešioja į įvairias puses. Aišku, patogu buvo pasistatyti mažose gatvelėse“, – naujienų portalui lrytas.lt pabrėžė jis.
Kodėl verta pirkti?
„BRC Autocentro“ pardavimų vadovas Z.Podskorbis teigė, kad vairuojant miesto automobilį galima sutaupyti degalų, nes jų sąnaudoms didelę įtaką daro mašinos svoris: „Natūralu, kad mažesni automobiliai yra lengvesni, į juos dedami ir mažesnio darbinio tūrio varikliai – dėl šios priežasties automobilis tampa ne tik manevringesnis, bet ir ekonomiškesnis.“
Tačiau dabar automobilių rinkoje pasitaiko išskirtinių atvejų. Pavyzdžiui, „BMW M140“. Šis modelis yra priskiriamas sportinių hečbekų klasei, jo gamintojo reglamentuojamas svoris yra 1615 kg, tačiau jame montuojamas 3 l benzininis variklis, kuris turi net 250 kW galios. Tokiu atveju automobilis praranda savo ekonomiškumą, kadangi galios ir svorio santykis yra daug didesnis už įprastą.
Automobilių portalo „Autoplius.lt“ atstovas G.Dauparas pasakojo, kad kompaktinės klasės transporto priemonės bus mažiau taršios, o tai lems ne tik švaresnį orą, bet ir mažesnį registracijos mokestį. Be to, savininkui mažiau kainuos periodiniai aptarnavimai.
Pakils kaina
Automobilių apžvalgininkas ir konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys Egidijus Babelis pažymėjo, jog mažesnės talpos automobilį patogu ir kompaktiška naudoti mieste: „Europoje populiariausi maži automobiliai, tokie kaip „Golf“, „Peugeot“ ir „Renault“.
„Lietuvoje turime plačias gatves, neturime jokių mokesčių, todėl dauguma lietuvių nesupranta, kam reikalingi tokie „kibirai“, todėl jie renkasi naudotą, bet didelę mašiną. Be to, jiems svarbu komfortas“, – pastebėjo E.Babelis.
Anot jo, šias transporto priemones miestuose patogiau pastatyti, mažiau naudoja degalų. Automobilių apžvalgininkas tikino, kad maži automobiliai taip pat turi visas saugumo sistemas, oro pagalves, avarines stabdymo sistemas ir konstrukciją, kuri avarijos atveju susilanksto taip, jog absorbuotų smūgį.
Didžiausią įspūdį automobilių apžvalgininkui paliko „Škoda Fabia“, „Hyundai i20“, „Dacia Sandero“, „Toyota Yaris“.
„Praeitais metais pats bandžiau „Hyundai i20“, kuris turi daug vietos viduje bei jį galima susikomplektuoti – navigaciją, kruizo kontrolę, saugumo priemones ir tu nesijauti sėdėdamas prastesniame automobilyje. Tačiau maži automobiliai turi didžiausias kainų žirkles. Kainos prasideda nuo 12 tūkst. eurų, o jei įsidedi įvairios papildomos įrangos, kaina gali išaugti net 20–30 proc.“ – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo E.Babelis.
Tačiau tolimoms kelionėms, norintiems daugiau erdvės ar geresnių medžiagų, E.Babelis siūlo rinktis didesnės klasės automobilį.
„Dabar kalbame apie ekonomiškumą, ekologiškumą, tačiau dauguma žmonių renkasi didesnę transporto priemonę, kuri turi daugiau svorio, naudoja daugiau degalų, bet nesuteikia jokių kitų privalumų“, – svarstė jis.
G.Dauparas mano, jog automobilis suteiks gerokai mažiau komforto važiuojant užmiestyje: „Viduje mažiau vietos, tad žmonėms gali tekti važiuoti susigrūdus. Lygiai taip pat – mažiau vietos bagažinėje. Be to, su galingu automobiliu gerokai lengviau ir saugiau daryti lenkimo manevrą užmiestyje.“
„BRC Autocentro“ pardavimų vadovas Z.Podskorbis pridūrė, kad dažniausiu praradimu mažose transporto priemonėse galima vadinti automobilių inovacijas, kurių šiais laikais yra labai daug ir įvairių, tačiau, deja, į mažus automobilius jos praktiškai niekada nededamos.
„Pavyzdžiui, ventiliuojamos sėdynės, automatinio stabdymo, pamačius kliūtį, funkcija, prabangi garso technika, multimedija, keturi varomi ratai, įvairi saugumo ir komforto įranga“, – vardijo jis.