Žiemą, įsigaliojus naujoms griežtoms ES sankcijoms Rusijai, dyzelino kaina gali smarkiai išaugti. Kainos, be kita ko, turės įtakos žalios naftos ir naftos produktų, pavyzdžiui, dyzelino importui.
Rugsėjo mėnesį 40 proc. dyzelino ES importavo iš Rusijos. Suomija jau nutraukė rusiškos žalios naftos importą. Dabar nafta tiekiama iš Norvegijos.
ES draudimas importuoti rusišką naftą įsigalios gruodžio mėnesį, o naftos produktus – 2023 m. vasario mėnesį.
Rusija yra trečia pagal dydį pasaulyje dyzelino perdirbėja. Tradiciškai Europa buvo labai priklausoma nuo rusiško dyzelino. Dyzeliną daugiausia naudoja sunkiasvorės transporto priemonės, tačiau dyzelinu varomi lengvieji automobiliai taip pat plačiai paplitę daugelyje ES šalių.
„Pavyzdžiui, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Austrijoje daugiau nei 60 proc. automobilių parko sudaro dyzelinu varomi automobiliai. Suomijoje dyzeliniai automobiliai sudaro maždaug ketvirtadalį automobilių parko, o tai yra beveik mažiausias rodiklis ES“, – teigė Suomijos eismo informacijos centro vyresnioji specialistė Hanna Kalenoja.
Jos teigimu, vyriausybė jau dabar turėtų pasirengti teikti finansinę pagalbą įmonėms ir namų ūkiams, kuriuos gali paveikti smarkiai išaugusios dyzelino kainos.
Išversta pagal rus.postimees.ee.