Istorinis momentas „Porsche“: žengtą žingsnį vadina įspūdingu

2022 m. spalio 13 d. 11:47
Laikotarpis, kai akcijos reikšmingai pinga, tikrai nėra pats geriausias metas debiutuoti biržoje. Tačiau „Porsche“ planų nutarė nekeisti ir bent kol kas nesuklydo.
Daugiau nuotraukų (1)
Dar 2008–2009 metais „Porsche“ savininkai mėgino įsigyti su jais susijusį Vokietijos automobilių pramonės milžiną „Volkswagen“. Tačiau nutiko priešingai – pastaroji kompanija tapo pagrindine.
Nuo to laiko buvo rengiamasi „Porsche“ debiutui akcijų rinkoje, jis ir įvyko praėjusią savaitę.
Žinoma, metas tam tikrai labai netinkamas. Mat jau kurį laiką tiek Frankfurto DAX, tiek kitų pagrindinių pasaulio biržų indeksai krinta, nes investuotojai išsigando ir karo Ukrainoje, ir gresiančio ekonomikos nuosmukio.
Vis dėlto prabangių automobilių gamintojai po pirmosios prekybos jų akcijomis dienos iš džiaugsmo trynė rankas. Paklausa buvo milžiniška, o akcijos, kurios pradinė vertė siekė 82,5 euro, kaina iš karto šoktelėjo iki 84 eurų.
„Tai istorinis momentas mūsų kompanijai“, – neslėpė „Porsche“ vadovas Oliveris Blume’as. O ties Frankfurto biržos pastatu tuomet stovėjo keturi šios bendrovės automobiliai – nuo legendinio 911 modelio iki elektrinio „Taycan“.
Beje, istoriniam modeliui „Porsche 911“ atiduota tikrai nemenka duoklė. Pirma, buvo nuspręsta išplatinti 911 tūkst. kompanijos akcijų. Antra, apie ketvirtadalį šių vertybinių popierių nominuoti kaip privilegijuotosios akcijos, o jų prekybos DAX sistemoje kodas – P911.
Pagrindinė kompanija „Volkswagen“ ir jos akcininkai iš šio debiuto biržoje surinko beveik 10 mlrd. eurų. Bendrovė šiuos pinigus ketina panaudoti skaitmeninių technologijų ir elektromobilių plėtrai. Žinoma, dalis lėšų atiteks ir dividendams, ir darbuotojų premijoms.
„Bent vieną dieną neramumai akcijų rinkose buvo pasitraukę į antrą planą. Įspūdinga, kad šiais laikais įmanoma išplatinti tiek daug akcijų“, – neslėpė kompanijos „QC Partners“ investicijų valdytojas Thomas Altmannas. Beje, tai antras pagal prekybos apimtį debiutas pagrindinėje Vokietijos biržoje po „Deutsche Telekom“ starto, kuris įvyko dar 1996 m.
Įdomu, kad „Porsche“ pagal rinkos vertę, kuri pasiekė 76,5 mlrd. eurų, jau pirmąją prekybos dieną smarkiai aplenkė kitas vokiečių automobilių gamybos kompanijas.
Antai „Mercedes-Benz“ vertė siekė 58 mlrd., BMW – 47 mlrd. eurų. Tiesa, priekyje liko „Volkswagen“ su 86 mlrd. eurų, tačiau jos akcijų kaina tą dieną sumažėjo net 5 proc.
Apskritai „Porsche“ laikoma auksiniu kiaušiniu „Volkswagen“ koncerno krepšyje.
O planuose numatyta, kad įmonės ilgalaikis veiklos pelnas (neatskaičius palūkanų ir mokesčių) turi siekti 20 proc.
Automobilių versle tokius rodiklius pavyksta pasiekti tiktai itin brangių sportinių mašinų gamintojams. („Spiegel.de“, LR)
76,5
Tiek milijardo eurų buvo vertinama „Porsche“ po kompanijos debiuto biržoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.