Šonaslydininkas Norbertas Daunoravičius naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad dabar aprimo automobilių pirkimai iš JAV, nes doleris beveik lygus eurui, kainos mašinų daug didesnės. Be to, šiuo metu didesni aukciono mokesčiai, išaugo kainos transportuojant automobilį.
„Pats seniai pirkau automobilį iš JAV, tačiau norint tuo užsiimti reikia suprasti, kad tai atims daug laiko. Juk užtrunka jo suradimas, aukciono laimėjimas, nupirkimas, po mėnesio ar dviejų jis atplaukia, dar per mėnesį ar du sutvarkai visus dokumentus, užregistruoji, praeini ekspertizes ir tada lauki tam tikrų detalių.
Dabar žmonės laukia apie du mėnesius, kol pakraus automobilius į konteinerius. Be to, reikėtų ieškoti įmonės, kuri nuveža nuo aukciono iki uosto mašiną, atlieka pakrovimą“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo N.Daunoravičius.
Pusę metų – tiek teks skirti laiko, kad galėtum važinėti automobiliu, pirktu iš JAV aukciono, Lietuvos keliuose.
Jei žmogus nėra susidūręs su automobiliais, pašnekovas pataria pirkti mašiną Europoje. Nors transporto priemonės kaina iš pradžių atrodys brangiau, tačiau galiausiai išeis ta pati kaina ir negaiši tiek daug laiko.
Anot pašnekovo, jei vis dėl to nusprendi pirkti automobilį iš JAV aukciono, turi rizikuoti, nes nuotraukose atrodo, kad jis nėra itin daužtas, tačiau vėliau supranti, jog tavęs lauks labai daug darbų. Arba būna atvirkščiai.
Šonaslydininkas taip pat pridūrė, kad pirkėjai neieškotų kuo pigesnio automobilio, nes vėliau už remontą, dažymą teks pakloti tiek pat pinigų, kiek ir perkant su defektais.
„Apsimokėtų pirkti vertingesnę mašiną, kad vėliau iš jos uždirbtum bei ji taip greitai nenuvertėtų“, – dėstė N.Daunoravičius.
N.Daunoravičius bandė pirkti įvairiomis kainomis automobilius, tačiau suprato, kad prie itin pigios praleidi daug ilgiau.
Jis automobilių ieškodavo per copart.com ir iaai.com puslapius, kurie yra vieni iš pagrindinių ieškant mašinų iš JAV.
Apsimoka tiems, kurie apie tai nusimano
Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje veikiančio „Proservisai“ autoservisų tinklo direktorius Vytautas Paulikas tvirtino, kad pirkimas automobilių per JAV aukcionus apsimoka tiems, kurie perka juos sistemingai, turi daug patirties.
„Jei tai daro nepatyręs žmogus, panašiai išeis, kaip ir savarankiškai sutvarkyti dantis. Klausimas, ar bus geras rezultatas. Iš nuotraukų automobilis atrodo gerai, tačiau jam atvažiavus yra daug rimtų problemų, kurių nesimatė nuotraukose. Jei žinai kaip ir ką daryti – labiau pasiseks įsigyti geresnės būklės transporto priemonę“, – paaiškino V.Paulikas.
Pasak pašnekovo, kainos JAV aukcionuose nustatytos pagal rinką, tačiau remontas Lietuvoje kainuoja pigiau. Jei yra įlenkimas, iššovusios pagalvės ir t. t. – JAV gyventojams neapsimoka remontuoti mašinos, o lietuviui apsimoka: „Kiekvienas gedimas muša per automobilio esamą vertę. Jo kaina žemėja nuo to, kiek yra gedimų.“
Daugiausia išlaidų atima kėbulo remonto darbai. V.Paulikas pastebėjo, kad tie, kurie neturi patirties, žiūri labiau į kainą, tačiau nupirkus už žemiausią kainą gali būti pažeista laikanti konstrukcija ir teks atstatyti automobilio geometriją, taip pat gali būti pažeisti nešančios konstrukcijos standumo elementai, o tai atstatyti yra be galo sudėtinga ir brangu. Nuvežus į garažą viską suremontuoja, tačiau tai tik gražiai atrodo, o automobilio atsparumo charakteristikos smūgiams neatitinka gamintojo nurodymų.
„Tas, kuris pigiai nusipirko iš JAV mašiną ir ją suremontavo „garažiuke“ važiuoja metaliniame karste. Bet koks lengvas smūgis gali baigtis sužalojimais arba mirtimi. Yra buvę atvejų, kai vairuotojas net ne sunkiomis aplinkybėmis patyrė eismo įvykį, bet automobilis skilo į dvi dalis ir žmogus žuvo. Dėl visko kaltas taupumas“, – akcentavo jis.
„Proservisai“ autoservisų tinklo direktorius naujienų portalui lrytas.lt pažymėjo, jog nėra dalykų, kurių negalima atstatyti. Tik kyla klausimas, kiek tai kainuos ir ar bus saugu važinėti toliau.
„Tai labai sudėtingas darbas, jei nori viską padaryti teisingai. Žmogui visas taisymas gali atsieiti net iki 10 tūkst. eurų, jei transporto priemonė bus stipriai pažeista.
Klientams kartais pasakoma, kad neapsimoka remontuoti automobilio – geriau jį parduoti detalėmis ir nusipirkti naują, tačiau būna žmonių, kurie yra įsimylėję savo pirkinį ir nesutinka to padaryti“, – pasakojo V.Paulikas.
Dar sudėtingiau tiems asmenims, kurie aukcionuose nusiperka automobilius skenduolius. Anot V.Pauliko, tai galvos skausmas visam gyvenimui – nežinai, kuriuo metu likusi drėgmė pasieks „kritinį tašką“. Drėgmė padarė įtaką korozijos pradžiai, elektronikai ar kėbului, ir tik laiko klausimas, kada prasidės gedimai.
Bijo investuoti
Automobilių siuntimu iš JAV užsiimančios įmonės „Detroitas“ vadovas Jaroslavas Žiliukas minėjo, kad nepastebėjo, jog pastaruoju metu padaugėjo automobilių siuntimų iš JAV, o kaip tik – sumažėjo apie 20–30 proc. Jo nuomone, tai susiję su situacija pasaulyje ir žmonės nežino, kas laukia kitą dieną bei bijo investuoti į didesnį pirkinį.
Tačiau tie, kurie planuoja įsigyti, – išleidžia apie 4–6 tūkst. eurų ir dažniausiai renkasi BMW.
„Klientai dažniausiai pasirenka daužtas mašinas, į kurias reikia investuoti apie 2–3 tūkst. eurų“, – pridūrė jis.
Įmonė klientams suteikia visą informaciją, tačiau pastebi, kad dažniausiai daromos klaidos yra išrinkti nepatikimi pardavėjai ir netinkami dokumentai. Jis pataria tiems, kurie nori įsigyti transporto priemonę iš aukciono – rinktis įmones, kurios turi patirties ir geras rekomendacijas, o ne pagal laikinus skelbimus ar įmones su neaiškia reputacija.
Keliauja į Ukrainą
Naujienų portalas „Vakarų ekspresas“ rašė, kad per šiuos metus krovinių konteineriuose (TEU) krovos rezultatas Klaipėdos jūrų uoste išaugo beveik 60 procentų. Tad Klaipėdos konteinerių terminale netelpantys ir į Perkėlos gatvę vos nelipantys konteineriai stebinti neturėtų.
Tačiau patys uostininkai tuo labai nesidžiaugia, nes konteinerių gausa nėra geras ženklas. Iš jų neiškraunamos ir neišvežamos naudotos mašinos šiuo metu yra vienas iš didžiausių uosto galvos skausmų.
„Mes turime tam tikrą naudotų mašinų, kurios iš JAV per Klaipėdą keliauja į Ukrainą, srautą. Kadangi šioje šalyje vyksta karas, ko gero, trūksta vežėjų, kurie galėtų išgabenti tas mašinas iš uosto. Tad dabar Klaipėdoje pilnos aikštelės naudotų lengvųjų automobilių iš Amerikos. Terminaluose kaupiasi ir konteineriai. Mašinos iš jų neiškraunamos ir tai kelia tam tikrų rūpesčių“, – „Vakarų ekspresui“ sakė Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.