„Pagrindinis sprendimo tikslas yra užtikrinti kokybiškas ir stabilias viešojo transporto paslaugas vilniečiams. Priimtas sprendimas leis pakelti vairuotojų atlyginimus 15–20 proc. ir kompensuoti pakilusių energetinių išteklių kaštus.“ – teigia vicemeras Tomas Gulbinas.
„Vilniaus viešasis transportas“ vykdo keleivių vežimo paslaugas reguliariaisiais miesto maršrutais remdamasis ilgalaike sutartimi, kurioje numatytas jos paslaugų indeksavimas. Pastarąjį kartą indeksacija atlikta šių metų birželį, tačiau spartus energetikos išteklių kainų augimas lemia didėjančius bendrovės nuostolius.
Šį rugpjūtį dyzelinas kainavo 1,5 karto, dujos 4,1 karto, o elektra 5,6 karto daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Dėl to įmonės energetikai skiriamos išlaidos per pirmuosius aštuonis šių metų mėnesius padvigubėjo. Prognozuojama, kad iki metų pabaigos energetikos ištekliams „Vilniaus viešajam transportui“ prireiks papildomų 14 mln. eurų.
Augančios energijos kainos ir riboti bendrovės finansiniai ištekliai trukdo sėkmingai kelti vairuotojų ir kitų „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų atlyginimus. Statistikos departamento duomenimis, vidutinis darbo užmokestis Vilniuje 2022 m. II ketvirtį buvo 2041 eurų, o „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų tuo pačiu laikotarpiu – 1716 eurų (vairuotojų – 1724 eurų).
Tai lemia, jog įmonė susiduria su sunkumais pritraukiant naujų darbuotojų, o dalis esamų išeina į kitus sektorius. Dėl to nukentėjo ir keleiviai, kurių vežimo miesto maršrutais poreikis nebuvo visiškai patenkinamas.
Atsižvelgiant į situaciją, Vilniaus miesto savivaldybės taryba nusprendė didinti „Vilniaus viešojo transporto“ paslaugų įkainius: mažų autobusų nuo 1,96 iki 2,65 Eur/km, mažų elektrinių autobusų nuo 1,89 iki 2,70 Eur/km, dviašių autobusų nuo 2,09 iki 2,92 Eur/km, triašių autobusų nuo 2,33 iki 3,24 Eur/km, o troleibusų nuo 2,23 iki 3,54 Eur/km.
Įkainių keitimas savivaldybės biudžetui papildomai kainuos 5,586 mln. eurų. Per šių metų IV ketvirtį ketinama vairuotojų vidutinį darbo užmokestį padidinti 20 proc.
Nauji paslaugų įkainiai už teikiamas keleivių vežimo paslaugas labiau atitiks rinkos sąlygas ir neleis augti 2022 metų nuostoliui. Nauji įkainiai taip pat bus teigiama žinia bankams, ketinantiems finansuoti naujų troleibusų įsigijimą.