Į naujienų portalą lrytas.lt kreipėsi Monika, kuri pasakojo, kad sekmadienį važiavo traukiniu Vilnius–Kaunas apie 4 val.
„Traukiniui sustojus Kaugonyse, taip jis ir liko stovėti. Pirmas 15 min. jokios informacijos negavome, vėliau darbuotojai kažką miglotai užsiminė apie gedimus. Po 30 min. žmonės pradėjo lipti iš traukinio. Darbuotojai jokios informacijos nesuteikė, lyg ir žadėjo autobusą su 50 vietų, nors traukinyje keleivių daug daugiau, tačiau šis taip ir nepasirodė“, – pasakojo Monika.
Anot pašnekovės, po pusantros valandos keleivius pervedė per bėgius ir pažadėjo, kad už 5 min. atvažiuos kitas traukinys: „Jis pasirodė po valandos. Žmonės chaotiškai bandė susiorganizuoti alternatyvias keliones namo, akivaizdu, kad visiems susijaukė planai, girdėjome atšaukiamus susitikimus. Persėdus į kitą traukinį, sėdėjome susigrūdę (nes jame jau buvo keleivių), kai kuriems žmonėms su nešuliais nebebuvo kur atsisėsti. Keleivių nebuvo atsiprašyta ar paaiškinta kompensacijų tvarka, pasiūlyti užkandžiai.“
Monikai nesėkmės ties šia vieta nesibaigė. Tą pačią dieną ji važiavo traukiniu Kaunas–Vilnius atgal namo.
„Sustojus „dėl techninių nesklandumų“ buvo žadama stovėti 15 min. Laukėme apie 40 min. Pavažiavus 9 min. traukinys vėl sustojo ir stovėjo apie 30 min. Vėliau buvo dar vienas sustojimas – 10 min. Darbuotojai nesuteikė jokios informacijos, tik vangiai atsakė, kad rašytume skundą. Vilnių pasiekėme 00 val. 35 min.“ – paaiškino ji.
Tai ne pirma tokia Monikos patirtis. Prieš mėnesį irgi buvo sugedęs traukinys Kaunas–Vilnius. Anot jos, žmones iš trijų vagonų (su lagaminais), o taip pat nepilnamečius vaikus, sugrūdo į vieną nedidelį autobusą.
„Autobuse nebuvo kuo kvėpuoti, langų niekas neatidarė. Jis iš vietos pajudėjo tik po gerų 20 min., dar 20min. vežė į Palemono stotį. Jokios kompensacijos nebuvo pasiūlytos“, – tvirtino moteris.
Fiksuoti 26 keleivinių traukinių vėlavimai
„Lietuvos geležinkelių“ atstovė spaudai Kotryna Dzikaraitė paaiškino, kad sekmadienį dėl infrastruktūros kontaktinio tinklo sutrikimo keliuose geležinkelio ruožuose buvo fiksuoti 26 keleivinių traukinių vėlavimai, daugiausia Vilnius–Kaunas atkarpoje. Sekmadienio eismo sutrikimų paveikti traukiniai vėlavo nuo 15 min. iki 2 val. 30 min., priklausomai nuo konkrečios situacijos.
Elektrifikuoto tinklo sutrikimai iššaukė dviejų traukinių pantografų, t. y., prietaisų, skirtų elektros energijai iš kontaktinio tinklo imti ir perduoti traukiniui, gedimus, o vienas traukinys buvo užlaikytas netoli Panerių stoties dėl nelaimingo įvykio, kurio metu žuvo žmogus.
„Įvykio aplinkybes tiria teisėsauga, su kuria aktyviai bendradarbiaujame, teikiame visą reikalingą informaciją. Kadangi sustojus traukiniui kiti geležinkelių ruožu vykstantys traukiniai jo negali aplenkti, kelių traukinių užlaikymas, deja, gali paveikti ir kitus tuo metu geležinkeliu vykstančius traukinius“, – kalbėjo K.Dzikaraitė.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovė spaudai paaiškino, kad visais atvejais buvo vertinama, koks sprendimas būtų geriausias – tęsti reisą, ieškoti kito traukinio ar kelionę organizuoti alternatyviomis transporto priemonėmis.
Priimti sprendimai priklausė nuo kompleksinių priežasčių, pavyzdžiui, nuo to, ar geležinkelio ruožas, kuriame sustojo traukinys, yra vienkelis ar dvikelis, kaip greitai į traukinio sustojimo vietą gali būti pristatytas autobusas, traukiniu keliaujantį keleivių skaičių, atstumą iki galutinės reiso stoties, numatomą vėlavimą.
„Tam tikrais atvejais, net ir informavus keleivius apie alternatyvios transporto priemonės (autobuso) iškvietimą, gali būti priimtas sprendimas kelionę tęsti pakaitiniu traukiniu. Esant galimybei keleiviams buvo dalinamas vanduo, o tuose traukiniuose, kur yra prekiaujama maistu – pasiūloma jo įsigyti“, – pridūrė K.Dzikaraitė.
Numatomos kompensacijos
„Lietuvos geležinkelių“ atstovė spaudai K.Dzikaraitė tikino, kad jei traukinys yra užlaikomas daugiau nei 15 min, klientų aptarnavimo centras nuo 7 iki 21 val. trumposiomis žinutėmis ir (ar) el. laiškais apie vėlavimą informuoja visus į konkretų reisą bilietus internetu ar mobiliąja programėle įsigijusius ir kontaktinius duomenis nurodžiusius klientus.
Keleiviai gali kreiptis dėl kompensacijos, jei traukinys į galutinę atvykimo vietą vėluoja atvykti 60 min. ir daugiau. Kompensacijos dydis priklauso nuo vėlavimo trukmės. Šiuo klausimu reikia kreiptis el. paštu nuomone@ltglink.lt. Jei klientas bilietą pirko internetu ar per programėlę pakaks prisegti elektroninį bilietą, jei kasoje ar traukinyje – svarbu prisekti ir bilieto kopiją, ir laiške nurodyti banko sąskaitos numerį, į kurią bus pervesta kompensacija.
Jei traukinys vėluoja 60–119 min., remiantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu, priklauso 25 proc. kompensacija, jei daugiau kaip 119 min – 50 proc. Esant galimybei, jei traukinys užlaikomas 30 min. ir daugiau, keleiviams dalinamas vanduo, o tuose traukiniuose, kur yra prekiaujama maistu – pasiūloma jo įsigyti.
Daugiau informacijos apie kompensacijas rasite čia.