Jeigu prieš penkerius metus vidutinė naujo nuperkamo automobilio kaina Vokietijoje buvo 44 908 eurai, šiemet ši mokama suma gerokai išaugo – net iki 53 525 eurų. Tuo pat metu oficialus infliacijos lygis Vokietijoje per tuos pačius penkerius metus pakilo tik 8 proc., todėl tai ne infliacijos pasekmė.
ADAC specialistai nustatė, kad vidutiniškai automobiliai Vokietijoje pabrango 19 proc., tačiau kai kurie brango gerokai daugiau. Pavyzdžiui, kompaktinių automobilių kaina padidėjo net 44 proc. Bendrai nedideli automobiliai brango labiau negu didieji.
Ekspertai šį reiškinį aiškina tuo, kad mažiems automobiliams pradėtos montuoti saugumo ir komforto sistemos, kurių anksčiau tokios klasės automobiliuose tiesiog nebūdavo. Jų nebuvo įmanoma įsigyti net kaip papildomą įrangą. Dabar nedideliuose miesto automobiliuose montuojama kone tiek pat komforto ir saugumo įrangos, kaip ir didelėse mašinose.
Be to, gerokai mažiau pagaminama prasčiausios komplektacijos automobilių – dabar net mažą mašiną pirkdamas pirkėjas taikosi į prabangią komplektaciją.
Pavyzdžiui, jeigu dar prieš penkerius metus „Volkswagen Golf“ Vokietijoje buvo galima nusipirkti vos su 90 AG varikliu ir tokia nauja mašina kainavo 20 tūkst. eurų, tai dabar silpniausia versija turi net 130 AG ir kainuoja beveik 30 tūkst. eurų.
Dar vienas pavyzdys – itališkas „Fiat Tipo“ prieš penkerius metus buvo parduodamas su 100 AG varikliu už 17 tūkst. eurų, o dabar silpniausias modelis yra su 130 AG varikliu ir kainuoja 28,5 tūkst. eurų.
Aišku, kaip objektyvias pabrangimo priežastis vokiečiai įvardija infliaciją, pabrangusią darbo jėgą, metalus bei kitas medžiagas, reikalingas automobilio gamybai.