Pasiūlymas buvo pateiktas 2021 metų liepą, o šis sprendimas reikš automobilių su benzininiais ir dyzeliniais varikliais pardavimo sustabdymą de facto ir visišką perėjimą prie elektrinių automobilių Europos Sąjungoje nuo 2035 metų.
Šia priemone siekiama padėti pasiekti Europos tikslus dėl klimato, ypač tikslą iki 2050 metų tapti neutraliai klimato atžvilgiu.
Tokių šalių kaip Vokietija ir Italija prašymu ES taip pat sutiko svarstyti ateityje leisti naudoti alternatyvias technologijas, pavyzdžiui, sintetinių degalų ar įkraunamų hibridinių automobilių, jei pavyktų užtikrinti, kad jos neterš atmosferos šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis.
Liuksemburge susitikę aplinkos ministrai taip pat pritarė tam, kad penkeriems metams iki 2035-ųjų pabaigos būtų pratęsta įsipareigojimų mažinti taršą anglies dvideginiu išimtis vadinamiesiems nišiniams gamintojams arba gamintojams, pagaminantiems mažiau nei 10 tūkst. automobilių per metus.
Ši išlyga, kartais pavadinama „Ferrari“ pataisa“, bus ypač naudinga prabangių automobilių ženklams.
Dabar dėl šių priemonių reikia susiderėti su Europos Parlamentu.
„Tai didelis iššūkis mūsų automobilių pramonei“, – pripažino Prancūzijos ekologinės pereigos ministrė Agnes Pannier-Runacher, pirmininkavusi antradienio susitikimui.
Tačiau ji sakė, kad tai būtinybė susiduriant su Kinijos ir JAV, pripažinusių elektrinius automobilius šios pramonės ateitimi, konkurencija.