„Ford“ vadovas sako, kad netrukus prasidės elektromobilių kainų karas, kuris ir nulems drastišką kainų mažėjimą, rašo dienraštis „The Washington Post“.
J.Farley pripažino, kad kol kas elektromobilio gamyba vis dar kainuoja gerokai brangiau nei panašaus dydžio automobilio su vidaus degimo varikliu. Pavyzdžiui, pagaminti elektromobilį „Ford Mustang Mach E“ JAV rinkoje kainuoja apie 44 tūkst. dolerių (41176,08 eurų).
Vien tik jo baterija kainuoja 18 tūkst. dolerių (16844,76 eurai), dar 3 tūkst. dolerių (2807,46 eurai) kainuoja krovimo įrenginys. Tuo tarpu panašaus dydžio ir komplektacijos vidaus degimo varikliu varomas „Ford Edge“ kainuoja vos 25 tūkst. dolerių (23395,5 euro) – beveik dvigubai pigiau.
Tačiau, anot J.Farley, elektromobilių kainos smarkiai kris, kai tik rinkoje pasirodys naujos kartos baterijos, kuriose bus gerokai mažiau brangiųjų ir retųjų metalų tokių kaip kobaltas ir nikelis. Be to, anot „Ford“ vadovo, elektromobilių gamyba užima mažiau laiko, tokiuose automobiliuose yra mažiau detalių – bet penktadaliu mažiau negu tradicinio automobilio atveju.
Sumažinti automobilių kainas padės ir įsibėgėjanti internetinė prekyba – tokiu atveju prekybos salonams nereikės sandėliuoti šimtų automobilių, bus galima sumažinti išlaidas reklamai. Pavyzdžiui, šiuo metu „Ford“ koncerno kiekvieno automobilio kainoje yra „įsiūta“ maždaug 600 dolerių, kurie skirti reklamai.
Anot J.Farley, kainų karas jau vyksta Kinijos rinkoje, kur šiuo metu parduodama daugiau kaip pusė visų pasaulyje pagaminamų elektromobilių. Beje, pats populiariausias Kinijoje elektromobilis „Wuling“ kainuoja vos 8 tūkst. dolerių.
„Ford“ vadovas teigia, kad pirmasis šio koncerno naujos kartos elektromobilis prekyboje pasirodys 2026 metais – jis jau turėtų būti su naujos kartos paties „Ford“ gaminamomis baterijomis, bus gaminamas naujoje modernioje gamykloje.