Kelių hektarų ploto asfaltuota aikštelė pastarosiomis savaitėmis ištuštėjo – neliko nei parduodamų automobilių, nei kioskus primenančių statinių. Išardyta teritoriją juosusi vielinė tvora.
Automobilių prekybai liko tolėliau nuo Taikos prospekto esanti erdvė.
O ištuštėjusiame sklype netrukus užvirs darbas – jame bus įrengtas Latvijos kapitalo prekybos kompleksas „Depo“. Jo statyba prasidės jau artimiausiomis savaitėmis, o prieš Kalėdas centras turėtų atverti duris.
Aptiko krūvas senų padangų
Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis patvirtino, kad dalis bendrovės valdomo žemės sklypo parduota, o automobilių pardavėjams liko maždaug 8 hektarų ploto erdvė. Automobilių kraustynės į ją truko kelias savaites.
Didžioji dalis teritorijos, kuri dabar atlaisvinta, buvo suskirstyta į atskiras aikšteles ir išnuomota pardavėjams, kurie rūpinosi savo valdomis ir transporto priemonėmis.
„Užmirštų automobilių ar kito vertingo turto neaptikome“, – šypsojosi V.Naujanis.
Užtat turguje buvo surinktos kelios didelės krūvos senų padangų, kurias reikėjo išvežti utilizuoti.
Dalis aikštelės buvo išklota gelžbetonio blokais, kuriuos taip pat teko nukelti.
Stumdytis dėl vietos nereikės
V.Naujanis prisipažino šiek tiek nerimavęs, kad automobilių pardavėjai gali nesutilpti į jiems skirtą erdvę, tačiau nesusipratimų pavyko išvengti.
„Parduodamų automobilių skaičius smarkiai sumažėjo, nes pastarosiomis savaitėmis juos aktyviai pirko ukrainiečiai“, – paaiškino V.Naujanis.
Turgaus klestėjimo laikais jame buvo galima rasti apie 9000 transporto priemonių. Tuomet jas aktyviai pirko kazachai, kirgizai, baltarusiai.
Nuo 2011-ųjų vidurio dėl pasikeitusių muitų užsienio šalyse pirkėjų srautas sumažėjo. Nors vėliau sulaukta kelių prekybos pakilimo bangų, automobilių skaičius sumenko, todėl neliko poreikio išlaikyti dideles erdves.
Aleksote tvyrojo netvarka
Pirmoji naudotų automobilių prekyvietė Kaune maždaug nuo 1990 metų veikė Aleksoto turgavietėje ir jos prieigose.
Ketvirtadieniais joje rinkdavosi kailių pirkėjai ir pardavėjai iš visos Europos, o penktadieniais vakare automobilius pradėdavo rikiuoti jų pardavėjai.
Šeštadieniais Veiverių gatvėje susidarydavo tokios spūstys, kokių mieste nebūna net šiais laikais, kelis kartus išaugus transporto srautui.
Tarp automobilių šmirinėdavo gausybė juos apžiūrinėjančių žmonių, dėl vietos stygiaus dažnai įvykdavo susidūrimų.
Rimtų rūpesčių kildavo ir vietos gyventojams, kurie negalėdavo išvažiuoti iš savo kiemo, o pasibaigus prekybai turgaus prieigos primindavo sąvartyną.
Negelbėdavo net policijos pareigūnų pagalba ir jų skiriamos baudos pažeidėjams, todėl 1993-iaisiais buvo nuspręsta automobilių prekeivius iškeldinti į gerokai erdvesnes valdas Taikos prospekte.
5
Tiek ha sumažėjo Kauno automobilių turgus.