„Įvertinus darbo užmokesčio ir infliacijos didėjimą, perskaičiuoti įkainiai kilo nuo 0,15 iki 0,38 Eur/km, priklausomai nuo transporto priemonės rūšies“, – sako UAB „Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius D. Aleknavičius.
Savivaldybės tarybai patvirtinus naujus įkainius nuo vasaros pradžios, pavyzdžiui, mažiems elektriniams autobusams bus taikomas 1,89 Eur/km įkainis, vietoj 1,74 Eur/km. Troleibusams naujas įkainis pakilo nuo 2,00 Eur/km iki 2,23 Eur/km, o štai triašiams autobusams – 2,33 Eur/km, kai buvo 1,95 Eur/km.
Peržiūrėti esamus paslaugų įkainius skatino ir pernai išaugę bendrovės nuostoliai dėl pandemijos ir sumažėję keleivių srautai, didelis darbuotojų sergamumas, kuris lėmė ir mažesnius darbuotojų atlyginimus, kadangi dalis darbuotojų nedirbo dėl ligos.
„Nuolatos stebime rinką, bendrovės finansinę situaciją bei siekiame užtikrinti veiklos optimizavimo procesų tęstinumą. Dėl padidėjusio įkainio pirmą kartą per 1,5 metų gali pavykti subalansuoti bendrovės sąnaudas su pajamomis“, – teigia generalinis direktorius D. Aleknavičius.
Keleivių vežimo paslaugų įkainį sudaro darbo užmokestis, degalai (dujos, elektra, dyzelinas) ir kitos sąnaudos. Nauji paslaugų įkainiai buvo įtraukti planuojant 2022 m. bendrovės biudžetą. Patvirtinus naujus įkainius, šiais metais suplanuotas ir padidintas darbo užmokestis darbuotojams.
Pasak generalinio direktoriaus, bendrovė deda visas pastangas, kad veiktų pelningai, nes tai suteikia galimybę ir ateityje gerinti darbuotojų darbo sąlygas ir išlikti konkurencingais.
„Suprantame, kad darbuotojų lūkestis dėl didesnio atlygio išlieka. Vis dėlto, šiais metais darbo užmokesčio didinimui skyrėme maksimalią suplanuotą sumą, į kurią jau buvo įtrauktas įkainių perskaičiavimas – indeksavimas“, – sako D. Aleknavičius.
Pasikeitę keleivių vežimo paslaugų įkainiai viešojo transporto bilietų kainų pokyčiams šiuo metu neturės.
Nauji įkainiai bus taikomi nuo birželio 1 d.