Ši tendencija ryškėja iš pavežėjimo paslaugų platformų bei jų vairuotojų tvarkaraščių – iš patirties planuojama išaugusi paklausa, o lanksčiu darbo grafiku dirbantys vairuotojai pusfinalių ir finalo datas žymi šalia didžiųjų metų švenčių.
Susisiekimo paslaugų platformos „Bolt“ duomenimis, iškart po praėjusių metų finalo transliacijos kelionių paklausa šoktelėjo net 700 proc. lyginant su įprastu šeštadienio vakaru. Euroviziniai vakarai tradiciškai augina ir maisto pristatymo iš restoranų užsakymų skaičius.
Pastebima, kad šio laikotarpio kelionių užsakymų pikai kitokie nei prieškalėdinis šurmulys ar Naujųjų metų naktis ir iš pažiūros gali atrodyti itin keistai.
„Kelias valandas iki transliacijos pradžios stebime išaugusį užsakymų ir kelionių skaičių, kol žmonės keliauja ir renkasi stebėti konkursą, tačiau tai, kas vyksta jam pasibaigus – gali ir nustebinti. Neinformuotam kolegai galėtų pasirodyti, kad pašėlęs paieškų ir užsakymų srautas – programišių ataka, tačiau tai jau gerai pažįstama tradicija ir mums“, – sako „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius.
Jo teigimu, staigus ir didelis pikas būna pirmosiomis minutėmis po transliacijos pabaigos, kai didelė dalis žiūrovų susiruošia keliauti namo, dėl ko užsakymo patvirtinimo ir automobilio atvykimo lakas išauga, tačiau vėliau paklausa ima tolygiai mažėti, bet išlieka didesnė visos nakties metu.
Netgi po vasario mėnesį vykusio nacionalinės atrankos finalo kelionių skaičius Lietuvoje išaugo 17 proc. lyginant su įprastu šeštadienio vakaru.
Intensyviausios eurovizinės kelionės vyksta Vilniuje (+25 proc.), taip pat Klaipėdoje (+12 proc.), kiek mažesnis sujudimas Kauno mieste (+7 proc.).
Platformos atstovai tikina, kad didelių nepatogumų dėl išaugusios kelionių paklausos neturėtų kilti ir artimiausiomis dienomis bei finalo vakarą, nes eurovizinei karštligei paprastai neabejingi ir vairuotojai, norintys užsidirbti daugiau.
Netgi nacionalinės atrankos finalo vakarą prie platformos jų buvo prisijungę dešimtadaliu daugiau.
„Bolt Food“ vadovui Lietuvoje Justinui Bambalui eurovizinis darbymetis taip pat pažįstamas iš patirties.
Nors užsakymų pikas platformoje susidaro beveik kiekvieną šeštadienio vakarą, praėjusiais metais „Eurovizijos“ finalo vakarą srautas papildomai augo dar 16 proc.
„Vadiname tai tradicija, nes restoranai ir kurjeriai žino apie kasmet atsikartojantį darbymetį, tačiau ant stalo situacija priešinga nei per tradicines šventes – žmonės nenori gaminti, bet transliacijos vakarui sulaukę svečių, renkasi maistą ir užkandžius iš restoranų. Iš meniu perspektyvos, eurovizinį šeštadienį karaliauja maistas, kurį žmonėms patogu dalintis: picos, sušių komplektai, taip pat dažniau užsakoma iš restoranų, kurie gali pasiūlyti skirtingų virtuvių ir stilių patiekalų“, – reziumuoja J.Bambalas.
Apie „Bolt“
„Bolt“ – pirmoji Europoje daugiafunkcė programėlė, kurios pagrindinis tikslas – įperkamas, patogesnis ir patikimesnis keliavimas mieste.
„Bolt“ paslaugomis šiuo metu naudojasi daugiau nei 100 mln. klientų iš 45 šalių bei daugiau nei iš 400 miestų Europoje ir Afrikoje.
Kompanija siekia paspartinti perėjimą nuo nuosavų automobilių naudojimo iki bendro ir tvaresnio mobilumo pasitelkiant „Bolt“ teikiamas paslaugas.
Kompanijos teikiamų paslaugų sąraše – pavėžėjimas, mikromobilumą gerinančios automobilių ir elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugos, maisto į namus bei maisto prekių pristatymas.
Įmonė veikia pagal „Žaliąjį planą“ ir yra įsipareigojusi mažinti savo automobilių paliekamą ekologinį pėdsaką bei siūlyti aplinkai draugiškas paslaugų alternatyvas. „Bolt“ paslaugos teikiamos net 23-uose Lietuvos miestuose.