„Regitros“ atstovė spaudai Emilija Bardauskienė naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad jei žiūrėtume į brangių automobilių įsigijimo sandorius, kurių vertė 50 tūkst. ir daugiau, praėjusiais metais jų buvo apie 3,4 tūkst., 2020 m. – apie 2,2 tūkst., o 2019 m. – apie 2,1 tūkst.
2021 m. juridinių asmenų vardu buvo įsigyti šie TOP10 brangiausi automobiliai: „Audi A8“ už 567 980, 563 740 ir 560 tūkst. eurų. Taip pat buvo nupirktas „Rolls-Royce Cullinan“ už 373 183,36 eurus, „Bentley Continental GT Speed“ už 320 075,49 ir 317 382,67 eurus. Be to, brangiausių automobilių sąraše atsidūrė „Porsche“ ir „Ferrari“.
Tarp fizinių asmenų brangiausi automobiliai buvo „Rolls-Royce Cullinan“, „Lamborghini Urus“, „Porsche 911 Turbo S“, „Ferrari 812 Superfast“ ir Bentley Bentayga V8“. Iš jų 5 buvo įsigyti iš užsienio, o likusi dalis – 15 – Lietuvoje.
Praėjusiais metais brangiausi įsigyti tik elektra varomi lengvieji automobiliai juridinių asmenų buvo šie: „Porsche Taycan Turbo“ už 192 810,79 eurus, „Porsche Taycan Turbo S“ už 171 911 ir 148 830 eurų, „Porsche Taycan 4S“ už 153 849, 142 701 ir 131 684 eurus. Taip pat sąraše buvo „Tesla Model X“ už 135 616,8 eurų ir „Audi E-Tron GT“, kurios suma nežinoma.
Fiziniai asmenys irgi pirko brangius elektromobilius. Sąraše buvo „Porsche Taycan“, „Porsche Taycan Turbo S“, „Porsche Taycan Turbo“, „Porsche Taycan 4S“, „Audi E-Tron GT“ ir „Tesla Model X“.
Nors šiais metais dėl karo Ukrainoje tvyro neaiški padėtis, tačiau lietuviai toliau perka brangius automobilius. Šiais metais jau buvo įsigyti du „Audi A8“ automobiliai už 568 700 eurų, „Audi RS 6 Avant“ už 271 040 eurų, „Bentley Bentayga V8“ už 264 498,33 eurus. Taip pat sąraše atsirado „Bentley Continental GT Speed“, „Rolls-Royce Ghost“, „Bentley Continental GT“, tačiau jų kainos neskelbiamos.
Pirko dėl kelių priežasčių
Lietuviai praeitais metais pradėjo drąsiau leisti pinigus ne pirmo būtinumo prekėms – brangiems automobiliams.
Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas teigė, kad žmonės pirko brangius automobilius dėl kelių priežasčių: didelis gyventojų optimizmo šuolis, kai tapo aišku, jog koronavirusas Lietuvos ekonomikai nepakenks ir ji greitai atsigauna.
„Įmonių ir gyventojų finansai per pandemiją beveik nenukentėjo, greitai atsigavo vartojimas Lietuvoje ir užsienio rinkose. Žmonės Lietuvoje nuo COVID-19 pradžios iki dabar sutaupė 5 mlrd. eurų“, – naujienų portalui lrytas.lt pažymėjo ekonomistas.
Pasak pašnekovo, praeitais metais nebuvo didesnio infliacinio spaudimo ir žmonės turėjo daug finansų, rezervų, todėl savo santaupas leisdavo tokioms brangioms prekėms: „Nuo praeitų metų antro pusmečio kainos Lietuvoje ir euro zonoje pradėjo didėti, todėl tapo aišku, kad infliacija taps labiau ilgalaikė nei trumpalaikė. Žmonės, kurie turėjo pakankamai santaupų, pradėjo pirkti brangesnius automobilius“.
Lietuviai taip pat pradėjo pirkti automobilius dėl to, kad sužinojo, jog rinkoje yra sutrikusi tiekimo grandinė ir kitą mėnesį ar dieną jie bus kur kas brangesni arba jų nebus pardavimuose.
„Jeigu įmonė uždirbo tuos pinigus iš vidaus vartojimo, eksporto ir nėra skolinga valstybei ekonomikos skatinimo kontekste, tai žiūrėčiau normaliai į tai, kad juridiniai asmenys perka prabangius automobilius. Tačiau jei įmonė gavo skatinimo pinigus ir negrąžinusi jų pirko prabangius automobilius, tai čia jau kitas aspektas“, – svarstė ekonomistas.
A.Izgorodinas abejoja tuo, kad ir šiais metais žmonės pirks brangius automobilius, nes pakilo energetikos kainos įmonėms ir gyventojams, todėl žmonės bus labiau linkę taupyti pinigus. Be to, šiais metais yra gerokai didesnis neapibrėžtumo lygis dėl infliacijos ir karo Ukrainoje, todėl visi lauks aiškesnių signalų dėl karo.
„Brangesni pirkiniai įmanomi tik tada, kai verslas ir gyventojai supras, jog karo grėsmė pasibaigė ir šalys eina link susitarimo. Tačiau dabar visi planuoja gerokai atsargiau savo vartojimą ir prekes. Neapibrėžtumas bus pagrindinė kliūtis automobilių pirkime.
Karas Ukrainoje turės tam tikrą poveikį – statybų sektoriui, pramonei, todėl ten dirbantys žmonės daug atsakingiau viską planuos. Emocinis neapibrėžtumas skatins nesiimti rizikingų pirkinių ir labiau viską taupyti“, – dėstė jis.
Įvairi pardavimo trukmė
„Autoplius“ portalo vadovas Artūras Mizeras naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad praeitais metais brangiausių automobilių sąraše buvo „Bentley“ markė ir G klasės „Mercedes Benz“ visureigiai, įvairių modelių „Porsche“.
„Pardavimo trukmė gali būti labai įvairi. Matome ir atvejų, kuomet automobilis buvo įsigytas per kelias savaites, kartais pardavimas galėjo trukti ir apie pusmetį. Vidutiniškai buvo parduodami per 3–4 mėnesius“, – pridūrė jis.
A.Mizeras kalbėjo, kad brangiausių parduotų elektromobilių sąraše vyrauja „Porsche Taycan“ modelis. Brangiausias šio modelio automobilis parduotas už 162 tūkst. eurų. Taip pat vertas paminėjimo ir giminingas „Audi e-Tron GT“ (139 tūkst.), tačiau jų populiarumas buvo gerokai mažesnis.
„Autoplius“ portalas ir šiemet fiksuoja itin brangius parduotus automobilius. Dažiausiai tai „Bentley“ ir „Aston Martin“ modeliai.
„Panašu, kad daugiau tarp jų bus ir elektromobilių. Pavyzdžiui, naujasis „Mercedes Benz EQ“ buvo rezervuotas už 175 tūkst. eurų“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė A.Mizeras.
Pasak pašnekovo, labai brangių automobilių įsigyti gali vis daugiau lietuvių. Pavyzdžiui, 2019 m. buvo patalpinti 44 skelbimai apie automobilius, brangesnius nei 150 tūkst. eurų, 2020 m. – 49, 2021 m. – 59.