Pokyčiai rinkoje: anksčiau naudotas automobilis kasmet prarasdavo savo vertę, o dabar ją išlaiko

2022 m. balandžio 10 d. 07:07
Naujų automobilių tenka ilgai laukti, todėl lietuviai pradėjo atsigręžti į naudotų automobilių rinką. Jie ieško kuo naujesnių prekių, todėl automobiliams negaili tos sumos, kurią sumokėjo pirkėjai prieš 3–4 metus salone.
Daugiau nuotraukų (11)
Automobilių ir transporto pardavimo skelbimų portale autoplius.lt kainos kyla jau ne vienerius metus bei geriausiai parduodamos apynaujės mašinos.
„Autoplius“ portalo vadovas Artūras Mizeras teigė, kad kylančios kainos nėra nauja tendencija. Kainų pokyčiai fiksuoti iki 30 proc., o priežasčių, lemiančių kainų mažėjimą, nėra. Tendencijos pastebimos amžiaus grupėse – klientai dairosi į naudotas apynaujes mašinas, tačiau taip pat domisi 15–20 metų senumo transporto priemonėmis. Sandoris yra jų kažkiek mažesnis dėl dabartinio apmokestinimo pardavimo metu.
„Anksčiau automobilis su kiekvienais metais prarasdavo savo vertę, o dabar ją išlaiko“, – naujienų portalui lrytas.lt pabrėžė jis.
Pačią pirmą savaitę, kai prasidėjo karas Ukrainoje, pirkėjai jautė nežinią, tačiau dabar situacija po truputį gerėja. Paskutinės savaitės duomenimis, parduodamų automobilių buvo daugiau nei praeitais metais.
„Dabar gyvename tokiomis sąlygomis, kad paklausa yra didesnė už pasiūlą. Pastebėta, kad per pastaruosius dvejus metus žmonės perka BMW, „Volkswagen“, „Audi“ transporto priemones. Ypač BMW didina savo populiarumą ir tampa antru populiariausiu modeliu šalyje“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė A.Mizeras.
Automobilių ir transporto pardavimo skelbimų portale apynaujai automobiliai parduodami ilgiau, pigesnių mašinų apyvartumas kiek greitesnis. Šiuo metu transporto priemonė būna parduodama per mėnesį ar 40 dienų.
„Privatūs asmenys parduoda kiek greičiau, nes jų parduodami automobiliai yra pigesni“, – pridūrė A.Mizeras.
Jei mašina įsigyta prieš dvejus ar trejus metus, tikėtina, kad ją žmonės parduos už nedaug mažesnę kainą arba artimą tai, už kurią pirko transporto priemonę.
„Šalia komponentų dabar atsiranda problemų su žaliavomis, kylančiomis elektros kainomis, todėl rinkos naujų automobilių normalizavimasis stumiasi tolyn“, – dėstė pašnekovas.
Brango Vakaruose
Kauno automobilių turguje kainos nėra keliamos, čia prekyba kol kas yra sumažėjusi. Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis minėjo, jog automobilis yra viena iš tų prekių, kuri, kai viskas brangsta, pinga arba nekinta jo kaina.
„Per turgaus prizmę kaina yra derybų klausimas. Pirkėjai stengiasi greitai parduoti transporto priemonę, nes žino, jog po mėnesio ar trijų galima prarasti pinigus ir parduoti žemiau savikainos. Pirkimas dabar nedidelis, todėl niekas nebrango“, – naujienų portalui lrytas.lt pažymėjo V.Naujanis.
Anot pašnekovo, automobiliai pabrango Vakaruose, o kas yra įvežta iš anksčiau į Lietuvą kaina išliko nepakitusi.
„Pas mus Lietuvoje brangs automobiliai, kai kažkas juos čia atveš. Mūsų šalis priklauso nuo didžiųjų rinkų. Vakaruose išaugo automobilių kainos, nes trūksta senesnių automobilių, o naujų tenka ilgai laukti. Kai lietuviai pradeda pirkti naujus, antrinėje rinkoje atsiranda mašinų“, – kalbėjo Kauno automobilių turgaus direktorius.
Jo nuomone, Lietuvoje yra daug automobilių, o rinka maža, todėl visiems jų užteks.
Populiarūs benzininiai automobiliai
Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys kalbėjo, kad neišauga senų automobilių skaičius, naujų nepagamina, todėl po truputį kyla kainos. Pasak pašnekovo, dabar situacija tokia kaip žiemą – trūksta mašinų ir šiuo metu kainos didesnės 5 proc. nei turėtų būti pavasarį.
„Lietuviai ieško benzininių automobilių su nedidele rida ir už juos moka brangiau. Populiarios vokiškos markės, „Toyota“ ir „Škoda“ automobiliai“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė V.Baršys.
Pašnekovas taip pat pastebėjo, kad 2018 m. buvo įvežta apie 170 tūkst. mašinų, 2019 m. – 190 tūkst., o 2020 ir 2021 m. tik po 140 tūkst. automobilių.
„Dabar trijų metų senumo automobilius parduoda už beveik tą pačią kainą, kurią mokėjo pirkdami naują mašiną. Pavyzdžiui, dabar už „Toyota Hilux“ moka tiek, kiek už ją buvo sumokėta prieš 3–4 metus“, – aiškino naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas.
Pasak pašnekovo, rinką sugadino ekologinės problemos Europoje. Jo nuomone, dabar europiečiai šiuos klausimus dėl karo stumia tolyn ir ne taip garsiai apie tai kalba.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.