Nors šiltos kovo mėnesio dienos optimistiškai nuteikė dviračių mėgėjus, netrukus grįžęs šaltukas juos privertė atidėti naują dviratininkų sezono pradžią.
Dviračių pardavėjų tai nė kiek nenustebino. Jų teigimu, viskas į savo vietas stos balandžio viduryje.
Nors iki šio atskaitos taško liko visai nedaug, savo dviračių sezono startui neparuošę ar jų dar net nespėję įsigyti žmonės raginami nepanikuoti. Ir, aišku, nelaukti paskutinės dienos.
Suplanuota keleriems metams
Viešojoje erdvėje, kaip ir kiekvieno pavasario pradžioje, jau kiek anksčiau pasipylė įvairiausia informacija, privertusi sunerimti ne vieną rimtesnį dviračių mėgėją ar tik besiruošiantį juo tapti.
Neva jau gali būti vėlu įsigyti naują dviratį, nes gamyklos dėl detalių stygiaus jų nespėja gaminti, o į parduotuves atkeliavę dviračiai akimirksniu išgraibstomi.
Pasak parduotuvės „Umarai“ vieno iš vadovų Gintauto Umaro, šiuo metu parduotuvėje dviračių pasiūla tokia, kad jį nesunkiai gali išsirinkti net ir gana įnoringas pirkėjas.
„Turime nemažas dviračių atsargas. O kas bus ateityje, niekas negali pasakyti. Mūsų užsakymai padaryti ir sutartys dėl dviračių tiekimo pasirašytos iki pat 2025 metų.
Turime savo savotišką buferinę atsargą klientams, kurie nori gyventi sveikiau, aktyviau pajudėti ir pakvėpuoti grynu oru. Kol kas jų poreikius tenkiname“, – „Vakarų ekspresui“ sakė vienas geriausių Lietuvos dviračių treko dviratininkų G. Umaras.
Dviračių ar jų dalių trūkumą verslininku tapęs pasaulio ir olimpinis čempionas vadina prastu planavimu.
„Visa tai greičiausiai yra paskutinės akimirkos planavimo pasekmės. Ateini į sandėlį ir bandai ranka pasiekti prekę, o lentyna, pasirodo, yra tuščia. Ir niekas nematė, jog jau net pusę metų joje nieko nėra.
Žinau nemažai kolegų, kuriems yra kur kas sudėtingiau nei mums.
Pasakysiu atvirai ir paprastai, mes jaučiamės normaliai. Yra vienas kitas pageidavimas, kuriuos sunku patenkinti. Bet tai neįprasti, unikalūs ir net kažkokie ypatingi daiktai. Visokių atvejų pasitaiko.
Tokiam klientui visada norisi pateikti teigiamą atsakymą, o ne prašyti luktelėti, nes mes neva pagalvosime, kada galėtų būti“, – teigė G. Umaras.
Metai bus geri
Nors dviračių sezonas dar neprasidėjo, G. Umaras į ateitį žvelgia optimistiškai.
„Nepaisant visos ekonominės ir politinės situacijos, sakyčiau, šitie metai turėtų būti neblogi. Bent jau kol kas rezultatai mus tenkina.
Aišku, negalima tikėtis to, kas buvo praėjusiųjų metų pavasarį, kai po dėl koronaviruso pandemijos paskelbto karantino atvėrėme duris ir parduotuves tiesiog užplūdo pirkėjai. Tada tas žmonių srautas labai pasijautė.
Bet planuojant negalima lygiuotis į metus, kurie buvo neįprastai geri“, – tikino G. Umaras.
Stebinančios transportavimo išlaidos
G. Umaro teigimu, naują dviratį galima nusipirkti ir už vos 100-300 eurų. Bet po to nereikėtų stebėtis, kaip jis važiuoja.
„Remonto dirbtuvės ir servisai mato, kokie yra pas juos atvežamų dviračių pavadinimai. Nebijau pasakyti, kad mūsų parduotuvėse tokių dviračių tikrai nerasite. Drąsiai galite klausti bet kokio serviso. Su tuo, ką mes parduodame, meistrai darbo neturi.
Vien tik transportavimo pabrangimas yra labai žymus. Pervežimo kaštai sudaro apie 100 eurų mažmeninės dviračio kainos. Tai didžiulė ir net neįtikėtina suma.
Bet už minėtą sumą dviratį įsigijęs žmogus su juo į servisą tikrai neturėtų važiuoti“, – sakė G. Umaras.
Remonto kaina nepadidėjo
Kad klaipėdiečiai jau pradeda ruoštis dviračių sezonui, pastebi ir jų remontininkai. Tačiau prieš pradedant minti, norinčiųjų juos profilaktiškai patikrinti anšlago dar nėra.
Dviračių centro atstovo Lino Gutauto teigimu, didžiulis judesys prasidės tik balandžio viduryje.
„Kas dviračiu važiuoja ne tik vasarą, bet ir žiemą, tai jie kaip važiavo, taip ir važiuoja. Jiems sezoniškumas negalioja.
Nors pastarosiomis dienomis mieste dviratininkų daugėja, tačiau daugumai dar yra per šalta.
Tad šiuo metu galima laisvai atvežti per žiemą užsistovėjusį savo dviratį ir meistrai per porą dienų jį paruoš saugiam bei maloniam pasivažinėjimui.
Kiek tai kainuos, priklauso nuo konkretaus dviračio ir kiek darbų teks atlikti, prireiks ar ne keisti kokią susidėvėjusią, sulūžusią detalę.
Galiu pasakyti, kad kainos, bent pas mus, išliko tokios pačios. Jų nedidiname jau trečius metus.
Detalės šiek tiek pabrango. Bet nuo mūsų tai nepriklauso. Čia jau gamintojų sprendimai. Mes stengiamės, jog mūsų klientams būtų kuo pigiau“, – „Vakarų ekspresui“ sakė buvęs vienas garsiausių Klaipėdos dviratininkų bei dviračių sporto trenerių L. Gutautas.
Kaip ir kolega G. Umaras, L. Gutautas pažymėjo, jog koks bus sezonas, labai priklauso nuo to, koks dviratis išsirenkamas.
„Lietuviai dar nelabai nori vadovautis posakiu „nesu toks turtingas, kad mokėčiau du kartus“. Perka, ir dažniausiai turguje, dviračius, o vėliau dar apie 40 procentų nuo sumokėtos sumos yra priversti palikti meistrams. Gerai, jei dar tiek užtenka.
Ir niekam pretenzijų nepareikši, kad rankenėle galima perjungti aštuonias pavaras, nors žvaigždžių yra tik septynios.
Realus pavyzdys. Ateina pas mus turguje už 150 eurų nenaują dviratį nusipirkęs žmogus. Kad juo būtų galima normaliai važiuoti, reikia sumokėti dar 260 eurų už detales ir darbą. O juk galėjo už visus šiuos pinigus naują dviratį nusipirkti.
Kiekvienas žiūri į savo piniginės storį ir poreikius. Socialiniuose tinkluose įrašų prisižiūrėjęs jaunimas dairosi į brangesnius. Suaugę ir vyresni žmonės ieško komforto bei patikimumo, kad tik įsigijus dviratį netektų minti tiesiai į servisą.
Aš visada rekomenduoju prieš perkant pasitarti su specialistu. Juk tai yra elementaru įsigyjant bet kokį brangesnį daiktą“, – dalies dviračių pirkėjų elgesiu stebėjosi L. Gutautas.
Svarbiausia – infrastruktūra
Nors kalbama, kad sparčiai kylančios kuro kainos netrukus visus privers persėsti ant dviračių, G. Umaras tikina, jog ne tai turi pagrindinę įtaką šios dviratės transporto priemonės populiarumui.
„Be jokios abejonės, visi mes patiriame šoką matydami, kad degalinėse litro kuro kaina pakyla iki dviejų eurų. Tai tikrai priverčia susimąstyti ir pagalvoti, kokių rezervų mes dar turime.
Tačiau didžiausią įtaką dviračių populiarumui turi jiems skirta infrastruktūra.
Kokiomis sąlygomis ir kaip saugiai galima važiuoti. Tiek vaikai į mokyklas, tiek suaugusieji į darbus. Ir ar yra kur tinkamai ir saugiai namuose bei darbe laikyti dviračius.
Kabant apie dviračių takus, tai Klaipėdoje jų infrastruktūra yra labai nebloga. Aišku, tvarkyti ir tobulinti dar yra kur. Yra nuostabus dviračių takas Giruliuose. Sakyčiau, net pavyzdys visai Lietuvai.
Bet ne tik pajūrio gyventojams, bet ir visiems į jį atvykstantiems rūpi, kad kuo greičiau būtų sutvarkytas dviračių takas Kuršių nerijoje, vedantis iš Smiltynės iki Nidos. Čia jau visų mūsų maldos“, – sakė G. Umaras.
Policininkų akiratyje
Kad šylant orams į gatves dviračiais išrieda vis daugiau žmonių, nepamiršta ir policininkai. Pareigūnai skatina naudotis dviratėmis ekologiškomis transporto priemonėmis, tačiau primena, kad tai daryti būtina saugiai.
Svarbu nepamiršti, kad važiuoti dviračiu padauginus alkoholio yra draudžiama. Kaip ir automobilių vairuotojams, riba yra 0,4 prom.
Jei nustatomas didesnis neblaivumas, dviratės transporto priemonės vairuotojui gresia bauda nuo 80 iki 150 eurų. Jei neblaivumas viršija 1,5 prom., dviratininkas yra apsvaigęs nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų, arba vengia tikrintis blaivumą – bauda išauga nuo 150 iki 200 eurų.
Per 2021 m. Klaipėdos apskrityje užfiksuoti 57 eismo įvykiai, per kuriuos nukentėjo 59 dviračių transporto priemonių vairuotojai, du dviratininkai žuvo.