Svarstote arba turite hibridinį automobilį? Atskleidė, ką turėtumėte apie juos žinoti ir kiek išleisite autoservisuose

2022 m. balandžio 3 d. 14:57
Keliuose kiekvieną dieną daugėjant hibridinių automobilių, autoservisų atstovai patarė, ką daryti, kad netektų nuolat varstyti remonto įmonių durų ir rūpintis dėl savo saugumo kelyje. Kaip sakė kalbintų autoservisų vadovai, tokių automobilių vairuotojai turėtų ypač prižiūrėti elektroniką, bet nepamiršti ir detalių, kurias veikia savaiminis susidėvėjimas.
Daugiau nuotraukų (7)
Taip pat priežiūra priklauso ne tik nuo eksploatavimo, bet ir nuo hibrido įkrovimo tipo. Praktiškiausias pasirinkimas elektros energijos pasipildymui yra įprasti savaime įsikraunantys (angl. „self charging“). Tiesa, yra galimybė ir paskirstyti, kokią dalį kelyje bus sunaudojama elektros energija ir kiek dyzelinas ar benzinas.
Dažniausi gedimai – vienas nuo kito priklausomi
Viena iš problemų, su kuria susiduria hibridinių automobilių vairuotojai, susiję su stabdymo sistema. Kaip sakė motorinių transporto priemonių ir pakabų technines ekspertizes atliekančios įmonės specialistas Ramūnas Vėlavičius, dėl hibridinės pavaros dažniausiai apkraunami būtent galinės ašies ratų stabdžiai.
„Neretas atvejis, kai techninės apžiūros metu hibridiniams automobiliams yra fiksuojami trūkumai dėl galinių stabdžių – jie jau ne taip intensyviai veikia, būna, kad ir stabdžių apkabos stringa ir dėl to apsinešę stabdžių diskai labiau nei kitiems automobiliams“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė R.Vėlavičius.
Ekspertas patikino, kad tokio trūkumo pašalinimas priklauso nuo paties automobilio vairuotojo kasdienės priežiūros, problemos įsisenėjimo ir vietos, kurioje jis atliks profilaktinius darbus arba jau tam tikrų detalių remontą.
„Silent Service“ įmonės Vilniuje vadovas Laimutis Vitkauskas iš savo darbo praktikos tokios problemos neišskyrė kaip pačios dažniausios, tačiau patvirtino, kad toks pastebėjimas yra logiškas.
Kaip portalui lrytas.lt aiškino L.Vitkauskas, priekiniai hibridinių automobilių ratai stabdomi generatoriumi, kuris ir įkrauna automobilio bateriją. Tikėtina, kad galiniai stabdžių diskai yra mažiau naudojami, tad gali nutikti ir taip, kad rūdijimas ten yra spartesnis.
Vis tik tokia problema gali kilti ir dėl to, kad hibridinių transporto priemonių savininkai dažniau rūpinasi elektronika, nei kėbulu ar technine priežiūra.
Tuo metu automobilių elektrinės dalies serviso „Autoinovacijos“ direktorius Linas Tuškevičius pabrėžė, kad remonto būtinybe nemažai priklauso ir nuo hibridų markės bei pagaminimo metų.
Nors įmonė dažniausiai užsiima populiariausiomis vokiškomis markėmis, kurių daugiausia tiek Lietuvoje, tiek Europoje, BMW markės automobiliai dažniausiai užsuka į servisą. L.Tuškevičius svarstė, kad taip gali būti ir todėl, kad Lietuvoje tokių hibridų parkas yra gan nemažas.
Priklauso nuo vairuotojo
Kaip teigė kalbinti autoservisų atstovai, įtakos turi ir paties hibrido savininko požiūris į automobilį ir pastarojo eksploatacija. Pavyzdžiui, L.Vitkauskas atkreipė dėmesį į akumuliatoriaus tausojimą ir tarnavimo laiką.
„Baterijos tarnavimo laikas priklauso nuo to, kaip automobilis buvo eksploatuotas: jei stovėjo ilgiau, tai automatiškai nuo stovėjimo baterija išsenka. Jei buvo eksploatuojamas tinkamai, gali nuvažiuoti 100–200 tūkst. kilometrų ir nebus problemų“, – aiškino „Silent Service“ vadovas.
Kadangi hibridai yra trijų įkrovimo būdų, pašnekovas patvirtino, kad nuo kiekvieno pasirinkimo ir akumuliatoriaus priklauso tiek įkrovimo laikas, tiek problematika. Jis išskyrė save pakraunančius hibridus su ličio jonų baterija. Pastarasis variantas naudojamas gan plačiai, o toks pasirinkimas yra ir praktiškas.
Kai jau baterija pasiekia numatytą kilometražą arba ateina laikas remontui, galima ir sutaupyti – nebūtina iškart pirkti naujo akumuliatoriaus už bene tūkstantį eurų. Kaip sakė pašnekovas, galima pakeisti nusidėvėjusias detales, pakeisti kontaktus.
Tuo labiau Kaune įsikūrusio autoserviso „Autoinovacijos“ direktorius taip pat patvirtino, kad hibrido baterija yra itin svarbi detalė.
„Akumuliatorius yra toks dalykas, jei viskas kitkas tinkamai funkcionuoja, tai ir tas akumuliatorius pakankamai tarnauja ilgai. Tai reiškia, kad jei generatorius ir krovimo sistema jį krauna tinkamai, įtampa reikiama, tai jis ilgiau ir veikia“, – portalu lrytas.lt komentavo L.Tuskevičius.
Vis tik įmonės atstovas dėstė, kad neretai klientai padaro klaidą ir įsigyja naują akumuliatorių, kai to nereikia. Mano, kad išspręs problemą, tačiau ji būna visiškai kitur, o naujasis pirkinys jau taip pat būna pažeistas.
„Čia yra svarbu prevenciškai tikrinti, kad visos sistemos veiktų. Bet tam tikri autoservisų centrai keičia tam tikras sekcijas, bet čia jau tik pasekmės dėl amžiaus, netinkamos eksploatacijos ar nepriežiūros“, – teigė jis.
Kadangi L.Tuskevičius ir jo įmonė užsiima tik elektroninių dalių diagnostika ir remontu, jis sakė, kad hibridiniuose automobiliuose dažniausiai tenka prisiliesti prie variklio ir stabdžių sistemų iš elektroninės pusės.
„Tai turbūt yra itin aktualu, nes tai daro tiesioginę įtaką automobilio važiavimui ir valdymui. Jei dega variklio klaida, tai variklis jau netraukia arba netinkamai funkcionuoja, jo dinaminės savybės pasikeičia ir yra diskomfortas važiuoti ir gali brangiai kainuoti tolimesni remontai, jei šiai dienai nėra pašalinami esami defektai“, – sakė pašnekovas.
Taip pat atstovas patikino, kad neretai vairuotojai nekreipia dėmesio, jei sutrinka parkavimosi sistema ar neveikia galinė kamera, tačiau šiuos aspektus taip pat reikėtų laiku prižiūrėti ir atitinkamai tvarkyti.
Vis tik L.Tuskevičius paklaustas, ar hibridų elektroninių dalių remontas ir diagnostika atsieina brangiau nei vidaus degimo variklių, patikino, kad taip tikrai nėra.
Geriausias maršrutas – po miestą
„Kadangi mieste technologja aptarnauja ir kondicionierių, ir šildymo sistemą, tai nuo baterijos jau čia yra automatiškai sutaupoma, elektros energija yra regeneruojama. Gali valandą laiko stovėti spūstyje, bet neterši miesto su nuolat užvestu varikliu“, – aiškino jis.
Vis tik daug kas priklauso ir nuo įveikiamo atstumo. Jei tenka valandomis stovėti spūstyse, įveikiami atstumai natūraliai sumažėja, o vidutinės degalų sąnaudos pakyla virš vidutinės normos.
„Autoinovacijų“ direktorius taip pat pripažino, kad hibridinius automobilius, kurie patys save pasikrauna, rekomenduoja ir klientams, kurie ieško, kuris įkrovimo tipas yra ekonomiškesnis mieste.
Kaip lygino pašnekovas, elektromobiliai dar nenuvažiuoja tokio atstumo, kad nesijaustų diskomforto dėl įkrovimo.
Tuo tarpu Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Ainis Petkus aiškino, kad įvairiausių įkrovimo tipų hibridiniai automobiliai yra praktiški tiek mieste, tiek užmiestyje.
Kaip pabrėžė asociacijos atstovas, tokio tipo transporto priemonės Lietuvos keliuose jau gerą dešimtmetį nėra naujiena, todėl pastaraisiais metais augantys tokių automobilių įsigijimo skaičiai neturi įtakos aptarnavimo laikui specializuotuose autoservisuose – specialistų užtenka.
Visgi L.Tuskevičius pabrėžė, kad darbui su hibridiniais automobiliais yra svarbu darbuotojų kvalifikacijos – tai yra kiek pavojingesnė veikla.
Tuo tarpu L.Vitkauskas patikino, kad hibridiniai automobiliai yra tiesiog sukurti miestui: užmiestyje hibridinė sistema nėra tokia ekonomiška, o skirtumas tarp vidaus degimo automobilių su panašiu litražu ir galingumu yra nežymus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.