O jas sudės kauniečiai, kurie nuo šiol privalės daugelyje miesto gatvių mokėti už automobilio pastatymą ir šeštadieniais, ir sekmadieniais. Taip pat nuspręsta padidinti apmokamų zonų skaičių ar pakeisti dalies jų spalvas, kad tose teritorijose būtų taikomi didesni nei ligi šiol įkainiai.
Svarstant tokį projektą, prieš jį pasisakė dauguma opozicijos atstovų Kauno miesto taryboje, kai kas jį netgi pavadino „velykine dovanėle“ kauniečiams, nors projekto iniciatoriai teigė, kad tikslas tėra vienas – sumažinti transporto kiekį Kauno gatvėse, tikintis, kad gyventojai savo kelionėms mieste labiau pasinaudos viešuoju transportu.
„Akivaizdu, kad Kauno valdantieji neturi aiškaus plano, kaip sutvarkyti parkavimą miesto centre. Nuolat apsiriboja tik mokamų automobilių stovėjimo zonų plėtimu, ilgina laiką, kai už stovėjimą renkama rinkliava. Prieš keletą metų ir pernai Kauno miesto valdantieji jau padidino rinkliavos tarifus miesto centre.
Bet šis sprendimas automobilių srautų nesumažino, ir tai matyti iš labai didelio automobilių stovėjimo vietų užimtumo šiose teritorijose. Padidinus parkavimo mokesčius miesto centre, parkavimo problemų atsirado Žaliakalnyje, Karaliaus Mindaugo prospekte.
Šiuo tarybos sprendimu miesto valdantieji, siekdami subalansuoti Savivaldybės finansinius srautus, ir vėl perskirstys parkavimo problemas į kitas miesto vietas, nes vairuotojai, kur liko nemokamas automobilių parkavimas arba jis pigesnis. Manau, kad kauniečiai nusipelnė ne didesnio mokesčio už parkavimą, o geresnės susisiekimo viešuoju transportu kokybės“, – sprendimą pakomentavo opozicinės frakcijos „Vardan Lietuvos“ seniūnė Edita Gudišauskienė.
Ji atkreipė dėmesį, kad Kauno valdžia neieško alternatyvų ir nieko nedaro, kad sprendimai atitiktų 2019-aisiais patvirtinto Darnaus judumo plano principus – miesto centrinėje dalyje įrengti daugiaaukštę automobilių saugyklą tiek prie Kęstučio gatvės ir Vytauto prospekto sankryžos, tiek ir prie Kristaus Prisikėlimo bazilikos Žaliakalnyje.
Atsiradus naujoms automobilių stovėjimo vietoms centrinėje miesto dalyje, proporcingai turi būti sumažintas esamų stovėjimo vietų skaičius, o vietoje jų turi atsirasti viešosios erdvės, dviračių ar pėsčiųjų takai. Opozicijos nuomone, reikia mažinti transporto srautus ir automobilių stovėjimo poreikį ne tik apmokestinimo priemonėmis, bet ir įgyvendinant alternatyvius susisiekimo sprendimus.
Galima džiaugtis naujais autobusais ar troleibusais, kurių įsigijo savivaldybės viešojo transporto įmonė, tačiau, anot opozicijos atstovų, nepasirūpinama, kad kelionės kauniečiams būtų kuo patogesnės, – neperžiūrimi grafikai, kurie, pavyzdžiui, savaitgaliais labai „praretinti“, o kai kuriomis gatvėmis, pvz., Karaliaus Mindaugo prospektu miesto transportas visai nevažinėja, nors čia pat – kauniečių lankoma Nemuno sala su Žalgirio arena joje.
Atkreipdamas dėmesį į tai, kad iš automobilių statymo rinkliavų, didindama įkainius, savivaldybė susirenka vis daugiau lėšų, kitas minėtos opozicinės frakcijos narys Vygantas Gudėnas Tarybos posėdyje pasakė: „Pats laikas Kaune įvesti nemokamą važiavimą autobusais ir troleibusais, bent taip bus galima pasiteisinti prieš kauniečius dėl didėjančių paslaugų kainų“.