Lietuvius ant dviratės transporto priemonės sodina ne tik atšilę orai, bet ir degalų kainos

2022 m. kovo 20 d. 16:46
Tik atšilus orams į gatves riaumodami išlenda motociklai, tačiau šiemet jų skaičius gali būti ir didesnis. Šių naudotų transporto priemonių rinka po truputį plečiasi: pasiūlos vis daugėja, tačiau atitinkamai kyla ir vidutinės motociklų kainos. Anot specialistų, tai gali reikšti du dalykus: vairuotojai turi vis didesnes galimybes įsigyti naujesnius motociklų modelius arba kainos keičiasi kartu su infliacija šalyje.
Daugiau nuotraukų (5)
Dviratės transporto priemonės lietuvius vilioja ir dėl mažesnių išlaidų degalams – motociklų ar motorolerių degalų sąnaudos ženkliai mažesnės, jei palygintume su automobiliais. Per pastarąsias savaites drastiškai pakilus dyzelino ir benzino kainoms, tai tampa ekonomiškesniu ir neretai pigesniu pasirinkimu kelyje.
Rinka plečiasi
2020 m. motociklų rinkos dydžiu nusileido 2021 m., dėstė automobilių ir transporto pardavimo skelbimų portalo autoplius.lt vadovas Artūras Mizeras.
A.Mizero pastebėjimu, bent jau šioje platformoje motociklų skelbimų kiekis per metus, nuo užpraeitų iki praėjusių metų, augo apie 10–12 proc., tad rinkoje pasiūlos trūkumo, žiūrint į bendrą kiekį, nematyti.
Tuo tarpu kainos taip pat kilo: fiksuotas apie 9 proc. kainų augimas motociklų rinkoje. Kaip naujienų portalui lrytas.lt dėstė A.Mizeras, tokio drastiško pokyčio, kuris pastebimas naudotų automobilių rinkoje, nėra.
Anot pašnekovo, priežastis gali slypėti tiek bendroje infliacijos ir kainų kilimo situacijoje, tiek pačių lietuvių pasirinkimuose – mat pastebima tendencija, kad pirkėjai renkasi vis naujesnės gamybos motociklus.
Tačiau A.Mizeras atkreipė dėmesį, kad susidomėjimas išlieka ne tik motociklų, bet ir motorolerių ir mopedų rinkoje – per metus pasiūla paaugo kone trečdaliu, o 2021 m. parduota daugiau šių transporto priemonių, jei palyginti su 2020 m.
„Bendrame „pyrage“ motorolerių kiekis yra sąlyginai mažokas: jeigu praėjusiais metais buvo pasiūlyta apir 17 tūkst. visų rūšių motociklų, išskyrus triračius ir keturračius, tai šiuo atveju motoroleriai sudarė apie 2,6 tūkst. arba apie 15 proc.“ – pasakojo A.Mizeras.
Štai A.Žukausko vairuotojų ruošimo centro instruktorius Tadas Liachovič sakė, kad į vairavimo mokyklą laikyti A kategorijos, motociklo, teisių užsirašę vos keli mokiniai, tačiau bumas dar priešakyje.
Vilniuje, Trakuose ir Pabradėje filialus turinčios vairavimo mokyklos atstovas pridūrė, kad įprastai tik atšilus orams pradeda plūsti būsimieji motociklų vairuotojai. Gal tai lietuvių būdas, gal charakteris, kodėl susidomėjimas išauga esant geriems orams, pasakojo T.Liachovič.
„Kas iš to, kad bus šlapia, iškris sniegas, tačiau nebus komforto, o mokinys galvos, kaip nesusirgti, vietoj to, kaip įgytų įgūdžių“, – lrytas.lt aiškino vairavimo mokyklos atstovas.
Anot pašnekovo, atsitinka ir taip, kad jei nespėjus pavasarį, paprasčiausiai mokymą perkelia į rudenį – metai iš metų tas pats. 
Visgi asmenų, turinčių A kategorijos teises, kurios reiškia, kad galima vairuoti motociklus, skaičius per paskutinius šešerius metus skaičius pastebimai nesikeitė: tokių vairuotojų kasmet skaičiuojama apie 180 tūkstančių.
Suaktyvėja atšilus
Su naujienų portalu lrytas.lt kalbėjęs Vilniuje veikiančios vairavimo mokyklos atstovas (aut. pastaba – vardas redakcijai žinomas) teigė, jog paraiškų A kategorijos teisių laikymui kol kas daug nėra, tačiau tikimasi didesnio srauto nuo balandžio.
Kaip sakė pašnekovas, šie metai neišsiskiria populiarumu – norinčiųjų gauti motociklo teises skaičius laikosi panašus kiekvienu šiltuoju sezonu.
T.Liachovič pastebėjo, kad laikančiųjų tokio tipo teises padaugėja balandį, tačiau nustatyti, kada bumas – gan sunku. Juo labiau, kad būsimieji arba esami motociklų vairuotojai neišnaudoja viso sezono: kovą pradėti mokytis vengia, gruodį važinėti taip pat netrykšta noru.
Pagal Kelių eismo taisyklių (KET) 230 punktą, nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis. Tam tikru laikotarpiu papildomai būtina atkreipti dėmesį ir į važiuojamos dalies sąlygas.
Visgi instruktorius pasakojo, kad tai, jog žmogus laiko teises nereiškia, kad neturi įsigytos transporto priemonės. Kol kas tokių mažuma: pirmiausia nori išbandyti kuo daugiau modelių, dydžių ir skirtingą manevringumą.
Tačiau gali būti, kad prieš šiltąjį sezoną motociklų vairuotojai nori atsinaujinti ir įsigyti naujesnį modelį.
Lietuviams automobilis neretu atveju yra kaip būtino naudojimo transporto priemonė, kol motociklą renkasi tik laisvalaikiui.
„Su motociklu važiuojama laisvu laiku, didesniais atstumais, kas matyti, kad tai yra sezoninis dalykas: jei vasarą važinėji su motociklu, kitais sezonais jau reikia kitokios priemonės“, – komentavo A.Mizeras.
Pasak autoplius.lt vadovo, susidomėjimas tokiu laisvalaikiu įprastai prasideda vasario antroje pusėje, dar aktyviau ruošiasi kovą ir balandį.
Tuo metu vairuotojai siekia atsinaujinti dėl kiek žemesnių vidutinių kainų rinkoje, didesnės pasiūlos. Patys populiariausi motociklų tipai, kaip sakė pašnekovas, yra vadinamieji „čioperiai“, „streetbike“, „enduro“ ir krosiniai motociklų modeliai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.