Sostinėje dirbantis vairavimo instruktorius Kastytis Povilaitis naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad, norėdami išnaudoti kuo mažiau degalų, turime važiuoti rečiau stabdydami: „Stabdymas yra prieš tai neapgalvoto akceleratoriaus spaudimo pasekmė“.
K.Povilaitis pabrėžė, kad reikėtų riboti maksimalų greitį ir stengtis važiuoti iki 90 km/val. Važiuojant greičiau padidėja oro pasipriešinimas, todėl išauga degalų sąnaudos. Labai svarbu, kaip vairuotojas naudoja inercijos jėgą. Pavyzdžiui, ją galima naudoti riedant laisva pavara, bet ne nuokalnėse ar posūkiuose.
Antras būdas – riedėjimas su įjungta pavara ir atleistu akceleratoriumi, tačiau svarbu įvertinti savo automobilį ir reljefą.
Nesustoti prie kiekvieno šviesoforo
Lenktynininkas Benediktas Vanagas pažymėjo, jog ekonomiškam vairavimui didelę įtaką daro automobilio pasirinkimas ir įgūdžiai važiuojant taupiai. Užmiestyje reikia laikytis tinkamo greičio, o mieste svarbu planuoti važiavimą ir nelėkti greitai ar nestabdyti staigiai.
Aišku, lėtas važiavimas ne visada yra gerai. Svarbiausia – tinkamas, o ne per mažas ar didelis greitis. Automobilių žurnalistas Jurgis Paplaitis pirmiausia pataria rinktis mažą transporto priemonę, jei įmanoma, ir važiuoti EKO režimu, nes mieste niekur nepaskubėsi.
Važiuojant kelyje reikėtų stengtis važiuoti taip, kad nereikėtų sustoti prie kiekvieno raudono šviesoforo signalo.
„Greičiausiai, kai kuriems vairuotojams per pigūs degalai, nes vairuoja neapgalvotai. Dėl tokių jų sprendimų ne tik didėja degalų sąnaudos, bet ir eksploatacijos išlaidos.
Vairuotojams išties reikėtų stengtis važiuoti taip, kad nereikėtų lūkuriuoti prie šviesoforo“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo K.Povilaitis.
Be to, vairuotojams instruktorius rekomenduoja pavarą perjungti kuo įmanoma anksčiau, nepasiekus 2000 apsukų, aišku, dar viskas priklauso, ar važiuojama į įkalnę ar nuo jos.
B.Vanagas rekomenduoja planuoti maršrutą, jog kuo mažiau praleistume laiko spūstyse. Pats jis stengiasi planuoti savo dieną ir išvengti bereikalingo stovėjimo spūstyse.
„Svarbu matyti ne tik, kas vyksta 50–100 metrų prieš automobilį, bet ir kas laukia priekyje. Nervingas važiavimas niekada nebūna ekonomiškas“, – dėstė lenktynininkas.
Svarbu atlikti darbus prieš kelionę
Bent kartą per mėnesį svarbu patikrinti slėgį padangose, o jei planuojama važiuoti tolimesnį atstumą ar didesniais greičiais, reikėtų tai padaryti prieš kelionę. Netinkamas slėgis padangose didins degalų sąnaudas ir padangos netolygiai dėvėsis. J.Paplaitis pabrėžė, kad pripūtus padangas atsiranda riedėjimas, dėl kurio sumažės degalų sąnaudos.
„Kai kurie vairuotojai nusprendžia „sunaudoti“ žiemines padangas ir nesikeičia jų atėjus terminui. Šios padangos turi labai grubų projektorių, todėl turi didesnį pasipriešinimą riedėjimui“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė automobilių žurnalistas.
Jei važiuojame didesniu greičiu, neturėtų būti to, kas didina oro pasipriešinimą, pavyzdžiui, atidaryti langai.
Taip pat svarbu į automobilį neprikrauti daug daiktų, nes, pasak vairavimo instruktoriaus, tai greičiau mažins degalų kiekį bake.
Lenktynininkas B.Vanagas mano, jog ekonomiškas vairavimas yra įprotis, o dabartinės degalų kainos atkreips didesnį dėmesį į tokį vairavimą. Taip pat pridūrė, kad aukštos degalų kainos privers vairuotoją susimąstyti, kokia bus kita jo įsigyta transporto priemonė.
Automobilių žurnalistas J.Paplaitis abejoja tuo, kad po degalų kainų šuolio greitai pasikeis vairuotojų įpročiai: „Lietuvoje ilgą laiką buvo nedidelės degalų kainos, todėl nelabai kas suko galvą. O dabar, kai pasiekė tokias sumas, žmonės pradės svarstyti apie elektromobilius, keisti vairavimo įpročius arba rinksis važinėti rečiau“.