Elektros kainų šuoliai atsilieps ir automobilių prekybai: ar dabar verta pirkti elektromobilį?

2022 m. sausio 30 d. 15:37
Kylančios elektros kainos gąsdina vairuotojus, kurie svarsto įsigyti elektromobilį. Šiuo metu elektros energijos ir pačių elektromobilių kaina tikrai nėra džiuginanti, todėl ekspertai atsakė, ar dabar verta dairytis tokios transporto priemonės.
Daugiau nuotraukų (13)
Praėjusį mėnesį įregistruoti 299 tikrieji elektromobiliai (EV), o tai yra net 580 proc. daugiau nei prieš metus. Populiariausias modelis – „Volkswagen up“ (126 vnt.). 2020 m. gruodį buvo įregistruoti 44 elektromobiliai.
Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas nepritaria elektromobilio pirkimui šiuo laikotarpiu, nes jo kaina ir elektros sąnaudos – didelės. Aišku, galima viena išimtis. Jei elektromobilis kraunamas namuose, kaina gali būti mažesnė nei degalų.
Prisipilant į automobilį benzino ar dyzelino, kaina siekia apie 8 eurus/100 km, žinoma, atsižvelgiant į automobilio degalų sąnaudas. O elektros kaina tokiam atstumui siektų apie 3–4 eurus. Tačiau, jei elektromobilis kraunamas įkrovimo stotelėse, juose elektros kaina išauga apie 2–3 kartus ir dažnu atveju ji būna net didesnė ar ta pati kaip degalų.
Ž.Mauricas mano, kad ateityje elektros kainos turėtų mažėti, o degalų – augti, todėl tai paskatins žmones rinktis elektromobilius.
„Per 4–5 metus net gali būti perteklinė elektros pasiūla, todėl bus laikotarpių, kai turėsime kainą arti 0. Tas kainų šuoliukas galėtų išleisti „džiną iš butelio“, – pridūrė ekonomistas.
Neturi įtakos
„Autoplius“ portalo vadovas Artūras Mizeras teigė, kad 2020 m. naudotų elektromobilių buvo parduota apie 0,8 proc., o 2021 m. jų pardavimai išaugo du kartus. Praeitą ketvirtį naujų elektromobilių registracija padidėjo net 5 kartus.
„Manau, kad elektros kaina elektromobilio pirkimui nedaro įtakos, nes kraunant jį namuose ar kažkur kitur nemokamai, sąnaudos išeina gerokai mažesnės. Didesnę įtaką daro paties elektromobilio kaina, nes ji kol kas gan didelė“, – svarstė A.Mizeras.
Ekonomistas Ž.Mauricas irgi minėjo, kad didžiausias iššūkis šiuo metu yra elektromobilio kaina ir tai, kad jo tenka ilgai laukti.
„Lietuvoje nedidelė elektromobilių pasiūla, nes šios transporto priemonės pirmiausia tiekiamos kitoms šalims. Ekonomiškai skaičiuojant kaštus, automobilis su vidaus degimo varikliu yra pranašesnis. Elektromobiliai vis dar yra ketvirtoje vietoje, todėl šalys teikia įvairias paramas“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė Ž.Mauricas.
Tačiau ekonomistas mano, kad po penkerių metų elektromobilių kainos susilygins su vidaus degimo varikliais. Jo nuomone, didžiausias iššūkis tas, kad reikia po truputį keisti infrastruktūrą, tačiau masinis perėjimas prie elektromobilių yra sunkiai įmanomas.
„Mes tapsime skurdo ir nepakankamos infrastruktūros įkaitais. Čia bus didelis iššūkis Lietuvai. Aš manau, kad nėra gerai remti elektromobilių pirkimą, nes jie dar yra labai brangūs bei čia importuojama prekė“, – tikino Ž.Mauricas.
Praeito ketvirčio populiariausias elektromobilis buvo 2021 m. „Volkswagen up“, kurio kaina siekė apie 30 tūkst. eurų. A.Mizeras pabrėžė, kad labiausiai lietuviai perka elektromobilius, kurie yra pigesni ir nuvažiuoja mažesnį atstumą. Elektromobilių populiarumas kiekvienais metais didėja keliais kartais, tačiau „Autoplius“ portale dar nėra parduodama daug naudotų elektromobilių.
„Elektromobilius nuperka pusantro ar net du kartus lėčiau nei automobilius su vidaus degimo varikliais. Bet nieko keisto, nes brangesni automobiliai turi daug mažesnę paklausą“, – naujienų portalui lrytas.lt tvirtino A.Mizeras.
Reikėtų negalvoti apie tai
Autoverslininkų asociacijos vadovas Tomas Grabauskas pažymėjo, kad elektromobilis yra taršą mažinanti transporto priemonė ir nereikėtų galvoti, ar važiuodamas su juo išleidi daugiau, ar mažiau pinigų. Anot jo, įkrovimo stotelėse elektra pabrango, bet ir degalų kaina išaugo. Praeitais metais pirkėjai pas autoverslininkus pirko elektromobilius ir esą viską išpirko, kas buvo įmanoma.
Jis pastebėjo, kad elektromobilių kainos yra iki šiol aukštos ir tai yra prabangesnė prekė, nes nemažėjo jų kaina transporto priemonių rinkoje.
„Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys minėjo, kad nors elektros kainos nėra pačios mažiausios, bet tikrai apsimoka pirkti elektromobilį.
„Juk dabar visur kyla kainos – ir degalinėse, ir autoservisuose, ir eksploatuojant automobilį. Tačiau elektromobilis tampa dar pigesnis, nes jis neturi variklio, todėl nereikia keisti tepalų, filtro. Kuo daugiau važinėjama elektromobiliu, tuo labiau jis atsiperka“, – naujienų portalui lrytas.lt aiškino V.Kviklys.
Ne visi pirks
Tačiau, kaip būtų liūdna, bet šiuo metu elektromobilių perka mažiau, nes dėl lustų trūkumo jų gaminama nedaug.
„Be to, visą pirkimą veikia psichologinis aspektas. Žmonėms, kurie nėra susidūrę su elektromobiliu, kyla daug dvejonių ir klaustukų, todėl net nesvarsto apie jų pirkimą“, – kalbėjo „Fakto Auto“ marketingo vadovas V.Kviklys.
Nors autoverslininkų asociacijos vadovas T.Grabauskas palaiko elektromobilių pirkimą, tačiau abejoja tuo, kad lietuviai juos skubės pirkti.
Dažnai girdime, kad automobilių gamintojai nebegamins transporto priemonių su vidaus degimo varikliais, tačiau T.Grabauskas tikino, kad jie tai sako dėl to, nes dvi technologijas palaikyti yra brangu ir valstybės, kurioms parduoda daugiausia automobilių, skelbia, jog neregistruos automobilių su vidaus degimo varikliais. Anot jo, gamintojai tik tenkina teisės aktus, o ne dėl to, kad elektromobilis tapo daug švaresnis ir jo yra niekinės sąnaudos.
„Elektromobilį dažniausiai perka kaip antrą, trečią transporto priemonę. Persėsti į elektromobilį ir būti priklausomam nuo mieste esančių įkrovimo stotelių – nežinau, ar tai yra patogu“, – pridūrė autoverslininkų asociacijos vadovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.