Lūkesčiai atsiremia į finansus
Vairuotojai, prieš pasirinkdami, kokį plovimo tipą naudos, neretai susimąsto ir apie savo finansinę padėtį bei turimą laiką. Savitarnos plovyklos yra vienas pigiausių ir greičiausių pasirinkimų, po kurių seka automatinės ir pačios brangiausios – rankinės.
Automobilių švaros tinklo „Ainava“ vadovas Ainis Jaseliūnas pastebi, kad į tunelines plovyklas atvažiavę žmonės renkasi vienas brangiausių plovimo programų. Taip pat aktyviai naudojamasi ir rankiniu plovimu.
Juolab A.Jaseliūnas akcentuoja, kad atvykstantys klientai yra pedantiški ir įsigiję prabangius automobilius įprastai užsuka bent jau du kartus į savaitę. Ištikimiausi klientai jau naudojasi ir mėnesiniu abonementu, kuris leidžia atvykti į plovyklą dažniau, pagal įsigytą abonemento tipą.
Visgi „Plaunu pats“ direktorius Saulius Povilėnas pabrėžia, kad pastebi, jog visi trys skirtingi plovimo būdai susilaukia panašaus vairuotojų dėmesio – klientų grupės išsiskirsto pagal pomėgius, įpročius bei savo asmeninius nusistatymus.
Vienas klientų tipas, pasak S.Povilėno, rankinėmis plovyklomis pasinaudoja vos kelis kartus per metus ir toliau savo automobilį veža į automatines plovyklas, kuriose užtrunka vos kelias minutes. Kitas tipas – vairuotojai, besinaudojantys tik automatinėmis bekontaktėmis plovyklomis.
Anot S.Povilėno, neretai plovimo tipo pasirinkimą lemia kaina: „Lietuvos klientas labiausiai seka akcijas. Gali būti bet kokios kainos, bet jis nepatingės ir pusę miesto pravažiuoti, jei žinos, kad kažkurioje plovyklose vyksta akcija.“ Vis dėlto, pastebima ir tendencija automobilį prižiūrėti vienoje vietoje dėl tinkamo aptarnavimo, lokacijos ir patinkančio rezultato.
„Visos šitos plovyklos klientui yra patogumas“, – teigia „Vsmud“ atstovas Adomas Ramaška. Su automobilių kėbulo atnaujinimu, poliravimu ir estetika dirbantis A.Ramaška tikina, kad dalis vairuotojų renkasi patogiausią ir greičiausią būdą nusiplauti automobilį – reguliariai važiuoja į automatines plovyklas, kas metus dėl šios priežasties poliruoja automobilį ir į išleidžiamą sumą poliravimui nekreipia dėmesio.
Kita grupė žmonių, A.Ramaškos tikinimu, pasimoko iš klaidų: supranta, kad tunelinėse plovyklose ar plovyklų savitarnose patys pažeidžia automobilio kėbulo laką ir po pirmojo poliravimo jau automobilį saugo ir į greitą plovimą žiūri rimčiau.
Pasak „Vsmud“ atstovo, yra klientų, kurie automobilį automatinėse plovyklose plauna saikingai ir į savaitę apsiriboja vienu kartu. Taip vairuotojai savo automobilį išsaugo žymiai ilgiau už tuos, kurie įsigiję abonementus savo transporto priemonę plauna kelis kartus per dieną.
Nesvarbu – naujas ar senas automobilis
„Atvažiuoja iš plovyklų ir sako: „Padarykit man kaip naują“, – juokauja „Auto Lab“ vadovas Artūras Jurkus. Įmonės vadovas pasakoja, kad poliravimui atvažiuojantys klientai ir itin dažnai besilankantys plovyklose nori bent jau trumpalaikio efekto. „Mes pasidžiaugsime tuo rezultatu, bet neilgai“, – tikina A.Jurkus.
Dažnai dėl netinkamo plovimo arba natūralaus automobilio kėbulo dėvėjimosi prireikia ir brangesnio bei sudėtingesnio poliravimo, kurių kainos prasideda bent nuo kelių šimtų eurų. „Jeigu automobilis pasižymi minkštu laku, jeigu jis nėra dažytas, muštas, turi natūralų laką, tai tokiam automobiliui taip pat užtenka apsilankyti, kad ir savitarnose, ir nereikia daug laiko pakenkti lakui“, – pastebi ekspertas.
Pasak A.Jurkaus, automobilio kėbulą dengiantis lakas yra vienodo storio tiek naujesniems automobiliams, tiek senesnės gamybos. „Plovyklose yra smūgis, yra šepetys – jis trenkia į tą kėbulą, nesvarbu jis minkštas, plonas, storas, vis tiek pažeis“, – pasakoja pašnekovas.
Vis dėlto „Vsmud“ atstovo tikinimu, naujų automobilių kėbulą dengiantis lakas yra minkštas, tačiau jis linkęs laikui bėgant kietėti. Todėl naujus automobilius lengva subraižyti, bet seni automobiliai taip pat turi problemų. Jei perdažytos kelios dalys ar dažyta su nekokybiškais lakais, jie taip pat lengviau braižysis.
Taip pat pastebima, kad automatinėse plovyklose daug ką lemia pati automobilio forma – šepečiai sustoja prie kliūčių ir išsikišusių vietų, o automobilio galinė dalis taip pat yra pažeidžiama.
Kaune įsikūrusios „GAGA Studio“ vadovas Andrius Mažeika pastebi, kad automatinėse ir savitarnos plovyklose yra neretai subraižomas kapotas, automobilio šoninės durelės. Paveikti ir žibintai nuo naudojamų cheminių medžiagų – jie matėja, todėl jiems taip pat reikalingas poliravimas ar kitoks atnaujinimas.
A.Mažeika pataria, kad saugiausia automobilį patikėti rankinėse plovyklose dirbantiems profesionalams arba kruopščiai rūpintis pačiam vairuotojui.
Siekiama kompromiso
Automobilių švaros tinklo „Ainava“ vadovas sako, kad tikrai atsiranda klientų, kurie teigia, jog jų automobilis buvo apgadintas po naudojimosi plovyklos paslaugomis. Visgi A.Jaseliūnas pabrėžia, kad tokie pranešimai yra piktybiniai ir melagingi – automobiliai jau atvažiuoja su pažeistu kėbulu.
„Įbrėžimo mūsų plovykloje apskritai neįmanoma padaryti, nes mūsų šepečiai yra tekstiliniai“, – tikina A.Jaseliūnas. Taip pat akcentuoja ir tai, kad viename iš švaros tinklo centre Vilniuje lankosi prabangūs automobiliai, kurie, pasak pašnekovo, ir yra patikimumo rodiklis.
Vis dėlto, jei yra įbrėžimas, anot A.Jaseliūno, jis yra apžiūrimas ir įvertinama, kaip ir kur buvo padaryta žala. Dažniausiai nustatoma, kad įbrėžimai padaryti kitais būdais ir tai net nebūna plovyklos šepečių sukimosi kryptis.
A.Jaseliūnas taip pat sako, kad dažnai užtenka pokalbio su žmogumi ir viskas išsisprendžia. Vadovas neslepia, kad yra ir tokių, kurie nori pasipelnyti: „Dažniausiai šnekos ir lieka šnekomis“.
S.Povilėnas laikosi panašios nuomonės: „Nė vienas plovyklų įrenginių gamintojas negamina priemonių, braižančių kėbulus“. „Plaunu pats“ vadovas pabrėžia, kad tokie įrenginiai yra daugybę kartų išbandomi, tikrinami ir siekiama kuo švelnesnio veikimo.
Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad ir pats vairuotojas yra atsakingas: „Jeigu įvyko automobilio kėbulo subraižymas plovykloje, tai dažniausiai būna abrazyvinių medžiagų poveikis“. Tai yra netinkamas smėlio, žvyro, kelio apnašų pašalinimas nuo kėbulo ar paprasčiausias šerkšno ar ledo šiukrštus nugramdymas.
„Mes visada juokaujam – jei nauja mašina išvažiavo iš salono, jau po penkių minučių ji yra subraižyta“, – patirtimi dalijasi S.Povilėnas.
„Galų gale draudimo bendrovės, kurios administruoja šias žalas įsitikina, ar tai galėjo nutikti automobilio plovykloje ar dėl natūralaus kėbulo dėvėjimosi“, – komentuoja S.Povilėnas.
Vairuotojų įpročiai taip pat kenkia
Anot ekspertų, automobilis susibraižo, kai purvas ir kitos smulkios dalelės nėra tinkamai pašalinamos nuo automobilio kėbulo ir įvyksta mechaninis prisilietimas. Būtent todėl yra siūloma itin atsargiai elgtis savitarnose.
S.Povilėnas sako, kad viena didžiausių klaidų – nešvarų automobilį apipurkšti aukšto slėgio srove ir sausinti automobilį, taip įtrinant paliktas abrazyvines medžiagas. Lako paviršius taip pat lengvai pažeidžiamas ir muiluojant automobilį neišskalautomis kempinėmis ar kitomis priemonėmis, kuriose dar yra likę smulkių ar net nematomų dalelių.
„Auto Lab“ vadovas taip pat atkreipia dėmesį, kad naudojamos priemonės turi būti aukštos kokybės, o plovimo technika – sauganti automobilio kėbulą. A.Jurkaus teigimu, kempinė muilavimui yra vienas blogiausių pasirinkimų, tačiau pats blogiausias yra neskalaujami šepečiai savitarnų plovyklose. Anot specialisto, tokios priemonės tinka nebent lengvojo lydinio ratlankiams ar padangoms.
„Automobilį prižiūrėti yra kaip menas“, – atvirauja A.Jurkus. Anot specialisto, tam reikia skirti pakankamai lėšų ir įgyti teorinių žinių, kaip tinkamai prižiūrėti automobilį.
Juolab ir automobilių švaros tinklo „Ainava“ vadovas pabrėžia, kad svarbu prieš plaunant automobilį atkreipti dėmesį į oro sąlygas.
Pavyzdžiui, į automatizuotą plovyklą žiemą įvažiavęs apledėjęs automobilis yra plaunamas kiek šiltesniu vandeniu, o prieš tai pašalinamas sniegas ar ledas. Taip pat yra ir vasarą – įkaitęs automobilis yra atvėsinamas ir tik tuomet paleidžiama programa.
Atsižvelgti į oro sąlygas, pasak specialistų, svarbu ir automobilį prižiūrint savarankiškai.