Kiekvieną gerą idėją galima sugadinti – ar estakados projektuotojai išgirs kauniečių pastabas?

2021 m. gruodžio 13 d. 11:43
Daugybę metų VI forto sankryžoje kentėjusiems vairuotojams – geros naujienos. Miesto valdžia žada problemą išspręsti – statys nuo spūsčių išlaisvinsiančią estakadą. Tačiau vietos gyventojai dėl būsimų pokyčių smarkiai sunerimę. Ar jų balsas bus išgirstas?
Daugiau nuotraukų (34)
Gričiupio ir Petrašiūnų seniūnijose esantis VI forto žiedas jungia penkis kelius – nuo miesto centro iki žiedo ir už jo besidriekiančią K.Baršausko, taip pat M.Riomerio, Kovo 11-osios gatves ir Pramonės prospektą. Eismas šiomis gatvėmis ir žiedu labai intensyvus.
Savivaldybės atstovai teigė, jog 2017 metais atliktas žiedinės sankryžos modeliavimas parodė, kad didžiausi srautai yra K.Baršausko gatvės ir Pramonės prospekto atšakose. Šiuo transporto mazgu intensyviai kursuoja ir viešasis transportas, troleibusai lėtina eismo judėjimą.
Senoji infrastruktūra neatitinka šiandienių poreikių – susidaro automobilių spūstys, kyla avarinių situacijų.
Be to, tokiose situacijose į aplinką išmetama daug teršalų. Šias problemas planuojama išspręsti įrengiant dviejų lygių žiedinę sankryžą – virš esamos nuo K.Baršausko gatvės prie žiedo iki Pramonės prospekto pastatant estakadą.
Gyventojams, įsikūrusiems greta VI forto žiedo, kilo įvairių klausimų ir neaiškumų – kaip naujieji pokyčiai pakeis jų gyvenimą, ar nepablogės susisiekimo galimybės.
Troleibusai riedės įprastai
Savivaldybės atstovų pateiktoje informacijoje pranešama, jog planuojama, kad pačioje žiedinėje sankryžoje vietoj trijų eismo juostų liktų dvi – taip būtų gerinamas eismo saugumas šioje vietoje. Viešojo transporto schemos keisti neplanuojama.
Įgyvendinus projektą būtų užtikrintas nenutrūkstamas eismo judėjimas abiem kryptimis tarp K.Baršausko gatvės ir Pramonės prospekto. Piko metu nuo žiedinės sankryžos būtų nukrauta didelė dalis transporto srauto.
Projektuojama estakada iš K.Baršausko gatvės į Pramonės prospektą būtų su skiriamąja 1,15 m pločio juosta tarp priešingų eismo krypčių. Vienos eismo juostos plotis siektų 3,25 m.
Aplink žiedinę sankryžą ir jos prieigas projektuojama šoninė skiriamoji 2,3 m pločio juosta, kurioje būtų įrengtas apšvietimas, kelio ženklai ir troleibusų kontaktinio tinklo atramos.
Taip pat šalia žiedinės sankryžos planuojama įrengti patogius pėsčiųjų ir dviračių takus.
Eismą nukreips kita gatve?
Projektą pristatant visuomenei paaiškėjo ir daugiau detalių. Prie K.Baršausko gatvės planuojama įrengti automobilių stovėjimo vietas, kad juos čia galėtų palikti ir gyventojai, ir verslo atstovai, todėl kilo klausimų, ar tai netrukdys eismui.
Gyventojai sunerimo ir dėl to, ar bus uždarytas įvažiavimas ir išvažiavimas į žiedą iš M.Riomerio gatvės ir eismas nukreiptas A. ir J.Gravrogkų gatve, kuri driekiasi už K.Baršausko gatvėje esančio prekybos centro „Molas“ iki Trijų Mergelių tilto.
Tokiu atveju M.Riomerio bei dalis Biržiškų gatvių gyventojų ir žiedu į Žemuosius Šančius, Panemunę iš Kovo 11-osio gatvės ar Pramonės prospekto vykstantys vairuotojai turėtų važiuoti K.Baršausko gatve iki „Molo“, ten apsisukti ir važiuoti net iki sankryžos su A. ir J.Gravrogkų gatve. Todėl šioje gatvėje, taip pat K.Baršausko gatvėje eismas ir užterštumas padidėtų.
Paliestų daug gyventojų
Prie gatvių, kurias palies permainos pastačius estakadą, gyvenantys ar dirbantys kauniečiai ir vairavimo ekspertai skirtingai įvertino būsimus pokyčius.
Prie pat VI forto žiedo M.Riomerio gatvės 1-ajame pastate įsikūrusios bendrovės „Madženta“ vadovas Ramūnas Lapienis pasakojo, kad žiedinėje sankryžoje kiekvieną savaitę įvyksta mažiausiai po tris avarijas ir dėl to ilgam susidaro automobilių spūstys.
Taip pat rytais ir vakarais spūstys susiformuoja norint patekti į žiedą iš Pramonės prospekto ar Kovo 11-osios gatvės ir atvykus nuo miesto centro K.Baršausko gatve. Jose tenka laukti apie 20 minučių.
„Šių problemų pastačius estakadą gali sumažėti, bet negerai, jei iš žiedo ar į jį nebus galima patekti važiuojant M.Riomerio gatve“, – mano kaunietis.
Vyras pasakojo, kad jau dabar M.Riomerio gatvėje rytais būna ilgos automobilių eilės.
„Pirmiausia tai bus nepatogu M.Riomerio gatvės gyventojams, nes visi, norėdami patekti į žiedą, turės daryti lankstą, važiuoti K.Baršausko gatve ir ji dar labiau kimšis nuo automobilių.
Priešais Trijų Mergelių tiltą Biržiškų gatvės pradžioje stovi didelis naujų gyvenamųjų namų kvartalas. Jo gyventojai link žiedo taip pat važiuoja M.Riomerio gatve, vadinasi, ši arterija labai reikalinga“, – kalbėjo R.Lapienis.
Žino kelią per kiemus
A. ir J.Gravrogkų gatvėje gyvenantis ir dirbantis bendrovės „Elektrofanas“ vadovas Ramūnas Labonas sakė, kad šioje gatvėje didžiulės spūstys susidaro rytais, nes daug tėvų savo vaikus atveža į čia esančią „Nemuno“ mokyklą-daugiafunkcį centrą.
Vėliau eismas nėra toks intensyvus, bet prie gatvės galima palikti automobilius ir dėl to eismas sulėtėja.
„Vietiniai gyventojai žino, kad prie A. ir J.Gravrogkų ir M.Riomerio gatvių esančių namų kiemais galima pravažiuoti ir patekti į vieną ar kitą gatvę, tuo jie naudosis ir ateityje. Jei eismas iš M.Riomerio gatvės bus nukreiptas į A. ir J.Gravrogkų gatvę, nematau jokios problemos, – tik turėtų būti uždrausta čia palikti automobilius, kurie dabar trukdo eismui“, – sakė vyras.
Padidės triukšmas ir tarša
Tačiau ne visi A. ir J.Gravrogkų gatvės gyventojai mano taip pat. 17-ojo daugiabučio gyventojas Antanas Šaltenis sakė, kad kai buvo leista automobilius laikyti prie gatvės, nemažai gyventojų tuo džiaugėsi.
„Ši gatvė ilgai turėjo blogą reputaciją. Senuose daugiabučiuose gyveno nemažai asocialių žmonių. Dabar daug kas keičiasi, nauji gyventojai tvarko ir būstus, ir savo namų aplinką. Automobiliai kiemuose netilpdavo, jie buvo statomi bet kur – ant žolės, todėl plytėjo purvynai, buvo užtveriami šiukšlių konteineriai“, – pasakojo vyras.
Neseniai gatvė buvo suremontuota, prie jos galima palikti automobilius.
„Pristatant būsimos estakados projektą buvo kalbama, kad stengiamasi sumažinti ir automobilių spūstis, ir oro užterštumą. Tačiau jei į žiedą nebus galima patekti M.Riomerio gatve ir eismas suintensyvės mūsų – A. ir J.Gravrogkų gatvėje – kentės prie jos įsikūrę žmonės. Automobilių vėl nebus kur statyti, triukšmas ir oro tarša bus kur kas didesnė“, – įsitikinęs kaunietis.
A.Šaltenio nuomone, automobiliai turėtų riedėti abiem gatvėmis, taip jų srautai ir oro užterštumas pasiskirstytų.
Sunkiai išsuka iš kiemų
K.Baršausko gatvės 63-iojo daugiabučio, esančio priešais prekybos centrą „Molas“, gyventoja Aida Pranckevičienė tikino, kad dabar eismas šioje vietoje būna intensyvus rytais ir vakarais, tačiau šviesoforai prie pėsčiųjų perėjos eismą reguliuoja ir vairuotojai bei pėstieji prie spūsčių tam tikromis valandomis jau yra įpratę.
„Didžiausia problema yra ta, kad išvažiuojant iš K.Baršausko gatvės kiemų tenka ilgai laukti, kol pagaliau pavyksta išsukti į pagrindinį kelią. Jei eismas taps dar judresnis, jei K.Baršausko gatve važiuos ties „Molu“ apsisukti norintys vairuotojai, ši problema dar padidės“, – įsitikinusi moteris.
Kad eismas būtų reguliuojamas, už prekybos centro ties A. ir J.Gravrogkų ir K.Baršausko gatvėmis, matyt, atsirastų šviesoforas.
„Jų nuo K.Baršausko gatvės pradžios iki VI forto žiedo yra trys – gatvės pradžioje sankirtoje su Tunelio gatve, ties „Molu“ ir netoli VI forto žiedo. Jei atsiras dar vienas šviesoforas, pėstiesiems gal ir bus patogu, bet vairuotojai stoviniuos dar dažniau, taršos bus dar daugiau“, – savo nuomonę išsakė kaunietė.
Kliūtys gali kelti pavojų
Vairuotojus rengiančios bendrovės „ARV-Auto“ vadovas Valdas Šlepikas įsitikinęs, kad idėja pastatyti estakadą labai gera.
„Bet kiekvieną gerą idėją galima sugadinti ėmus ją įgyvendinti. Tikėsimės, kad šiuo atveju bus atsižvelgta į gyventojų pastabas ir specialistai parengs tinkamą projektą“, – kalbėjo vairuotojas.
V.Šlepikas tik pastebėjo, kad kiekviena kliūtis kelyje kelia nepatogumų ir net pavojų. Todėl jei palei K.Baršausko gatvę bus leista statyti automobilius, dėl to kelias gali susiaurėti ir eismas bus sudėtingesnis. Pavojų sukelti avarijas gatvėje gali atsirasti daugiau.
Į kai kurias pastabas žada atsižvelgti
Martynas Matusevičius, Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas:
„K.Baršausko gatvėje automobilius bus galima statyti tik tose vietose, kur juos leidžiama palikti ir šiuo metu. Dėl saugumo keistųsi tik jų pastatymo būdas – automobiliai dabar statomi įstrižai, o bus leidžiama juos palikti pastačius lygiagrečiai su šaligatviu. Automobilių stovėjimo vietos nepatektų į važiuojamąją dalį.
Planuojama, kad vienoje gatvės pusėje bus įrengtas bendras pėsčiųjų ir dviračių takas, o kitoje – prekybos centro „Molas“ pusėje – atskiri takai pėstiesiems ir dviratininkams.
Svarstant, kaip organizuoti eismą VI forto žiedu, buvo įvairių variantų. Dabar nuspręsta, kad dėl saugumo reikėtų uždaryti tik išvažiavimą iš M.Riomerio gatvės į žiedinę sankryžą.
Vietos gyventojai K.Baršausko gatvę galėtų pasiekti saugiais dešiniaisiais posūkiais Biržiškų bei A. ir J.Gravrogkų gatvėmis. Pastačius viaduką piko metu automobilių eilė iš K.Baršausko gatvės link žiedinės sankryžos turėtų gerokai sumažėti, todėl važiuojantiems A. ir J.Gravrogkų ir kitomis gatvėmis neturėtų kilti problemų įsilieti į eismą.
Ar A. ir J.Gravrogkų gatvėje automobilius bus leidžiama laikyti ir kai atsiras estakada, spręsime vėliau, stebėsime, kokia bus situacija. Naujų šviesoforų statyti neplanuojama.
Atsižvelgsime į gyventojų siūlymą K.Baršausko gatvės išvažiavime, vedančiame VI forto link, įrengti iškiliąją perėją ir suvienodinti tako bei gatvės aukštį, kad dviratininkai ir pėstieji važiuojamąją dalį kirstų lygiu keliu.
Projektinius pasiūlymus parengė bendrovė „SRP projektas“. Jeigu viskas klostysis pagal planą, geriausiu atveju darbai prasidės 2023 metais. Šiuo metu estakados statyba galėtų kainuoti daugiau kaip 4 mln. eurų.“
Permainų reikia šiaurinėje miesto dalyje
Nerijus Stanionis, architektas, Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus pirmininkas:
„Vieno ar kelių lygių žiedinės sankryžos padeda išspręsti transporto srautų susigrūdimo problemas juos paskirstyti tolygiau. Įrengiant tokias sankryžas eismo sąlygos pagerėja ne tik automobilių vairuotojams, bet ir pėstiesiems bei dviratininkas.
VI forto žiedas daug metų buvo problemiškas, todėl įrengti dviejų lygių žiedinę sankryžą yra geras sprendimas.
Kaune didžiausi transporto ir pėsčiųjų srautai yra miesto centre ir šiaurinėje miesto dalyje – Kalniečių, Eigulių, Dainavos gyvenamuosiuose rajonuose, nes čia žmonės ir gyvena, ir dirba.
Jei miesto centre transporto srautų problemos sprendžiamos atnaujinant žiedines sankryžas, statant ar planuojant statyti tiltus, šiaurinėje miesto dalyje transporto sangrūdų problemos buvo jau prieš 30 metų, tokios pat išlieka ir dabar. Manau, kad jau ateina laikas daugiau dėmesio skirti šiems gyvenamiesiems rajonams.“
sankryža^InstantVI fortas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.