Apie tai informavo Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas (TTLA). Pasak aljanso vadovo Povilo Drižo, verslas deda pastangas, kad kvotos panaudojimas būtų kuo efektyvesnis ir jos užtektų kuo ilgesniam laikotarpiui. Šiuo klausimu aktyviai bendradarbiaujama su SADM ir Migracijos departamentu, sako P. Drižas.
Pasak jo, viena iš esminių neefektyvaus kvotos panaudojimo priežasčių yra tai, kad kvota praktikoje reiškia ne užsieniečio įdarbinimą, o supaprastintą jo atvykimo į Lietuvą procedūrą, kadangi atvykę užsieniečiai nebūtinai įsidarbina Lietuvos įmonėje.
„Tokiu būdu kvotos panaudojimo skaičiai išsipučia ir neatitinka realiai įdarbintų vairuotojų skaičiaus, gali susidaryti įspūdis apie tariamai didžiulę vairuotojų kaitą sektoriuje. TTLA siekia, kad kvotos nustatymo tvarkos apraše atsirastų atitinkama nuostata“, – sako P. Drižas.
Jo vertinimu, kita priežastis – kvotos panaudojimą galimai iškreipia aktyviai užsieniečius darbinančios, tačiau Lietuvoje veiklos nevykdančios arba beveik nevykdančios, įmonės, kurios atsiveža vairuotojus iš trečiųjų šalių ir vėliau juos siunčia nuomos ar kitais pagrindais darbui, nebūtinai vairuotojo, į kitas ES valstybes nares.
„Esame paprašę Migracijos departamento pateikti informaciją apie įmones, kurios naudojasi kvota“, – sako P. Drižas.