Pokyčiai dviračių prekyboje: laukiantiems pavasario – prastos žinios

2021 m. lapkričio 30 d. 11:00
Pandemija dviračių rinkoje įvedė naujas taisykles: stringant gamybai ir tiekimui nauji modeliai užsakomi maždaug pusmečiu anksčiau, o pavasarį, kai dviračių paklausa didžiausia, prognozuojamas mažesnis pasirinkimas ir bent dešimtadaliu didesnės kainos. Dviračių pardavėjų galimybes patenkinti visų klientų poreikius riboja ir pasaulinės dviračių gamybos bei logistikos problemos, ir gamintojų taikomos kvotos.
Daugiau nuotraukų (5)
Pandemija pakeitė rinkos sezoniškumą
Įprastai didžiausio pirkėjų srauto dviračių pardavėjai sako sulaukiantys pavasarį, prasidedant naujam sezonui. Iki pandemijos pavasarį pardavėjai turėdavo ir didžiausią dviračių asortimentą, tačiau pastaraisiais metais taisyklės pasikeitė. Dviračių parduotuvių „Velloccino“ vadovas Gediminas Mukas atkreipia dėmesį, kad planuojantiems dviračio ieškoti pavasarį, gali tekti nusivilti. „Dviračių užsakymu dabar tenka rūpintis maždaug pusmečiu anksčiau.
Naujus dviračių modelius užsakinėjome gegužės mėnesį, tą patį darė ir kiti dviračių pardavėjai. Tie, kurie dviračių užsakymu nepasirūpino laiku – pavasarį neturės ką pasiūlyti pirkėjams, mat užsakant naujų modelių dviračius dabar, jų sulauktume tik 2023 metais“, – sako G. Mukas.
Problema – rinkoje trūksta dviračių. Pasak G. Muko, rinką sujaukė pandemija, dalis gamyklų ilgą laiką nedirbo. Gamintojams iki šiol sunku gauti detalių, jų tenka laukti ilgai, dviračių pasiūla smarkiai sumažėjo, o paklausa išaugo.
„Kita kliūtis – logistika. Trūksta transportavimo konteinerių, sutrikus daugybės prekių tiekimo grandinėms, dabar logistikos sistemoje susidariusios eilės, procesais labai lėti. Dalis gamintojų, kurie turi dviračių, negali jų greitai pristatyti“, – sako G. Mukas.
Gamintojai taiko kvotas
Pigiausių dviračių, kainuojanių po kelis šimtus eurų, anot dviračių verslo atstovo, rinkoje netrūksta, jų bus gausu ir ateinantį sezoną – pavasarį, vasarą. Tačiau, ieškantiems kokybiškų, išskirtinio dizaino, žinomų prekinių ženklų dviračių, kurių kainos nuo 3000 eurų – patariama nedelsti.
„Pradėjus ieškoti dviračio pavasarį, teks tenkintis tuo, kas likę, arba norimos komplektacijos reikės laukti daugiau nei metus.
Pastebime, kad klientai, perkantys brangesnius dviračius, atidžiai renkasi komplektaciją: svarbi detalių kokybė, dizainas, spalva. Delsiantiems paprasčiausiai nebus iš ko rinktis“, – pastebi G. Mukas.
Mažosioms dviračių parduotuvėms galimybes iš anksto užsakyti daug įvairių dviračių modelių riboja finansinės galimybės ir gamintojų taikomos kvotos.
„Dviračių trūkumas – viso pasaulio problema, todėl gamintojai per pandemiją pradėjo taikyti kvotas. Viena vertus, tai riboja galimybes užsakyti daug įvairių dviračių, kita vertus, jei nebūtų kvotų, mažieji pardavėjai būtų pasmerkti išnykti.
Visus dviračius supirktų didieji dviračių pardavėjai“, – paaiškina itališkų dviračių gamintojo „Wilier Triestina“ oficialaus atstovo Lietuvoje „Velloccino“ vadovas G. Mukas.
Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad iš anksto užsakyti daug įvairių modelių dviračių reikia didelių investicijų. „Nedidelėms įmonėms tai didelė finansinė našta. Be to, užsakant brangesnius dviračių modelius, reikia nujausti, ko norės pirkėjas, kurie modeliai bus paklausūs“, – sako G. Mukas.
Dviračiai pabrangę 10–15 procentų
Dviračiai brangsta dėl įvairių priežasčių: brangsta medžiagos, detalės, gamyba, logistika. Pasak G. Muko, 2022 metų modeliai pabrangę bent dešimtadaliu.
„Populiaraus šių metų modelio dviratis, kainavęs 1700 eurų, ateinančių metų modelio kainuoja jau 2000 eurų. Vertinant bendrai – dviračiai pabrangę apie 10–15 procentų. Nors kainos jau pakilusios, dabar daugelis pardavėjų taiko nuolaidas, ateinančių metų modelio dviratį dar įmanoma nusipirkti pigiau ir šiuo metu yra didžiausias dviračių pasirinkimas“, – sako G. Mukas.
Nuolaidos – tik iki pavasario. G. Mukas paaiškina, kad dabar dviračių pardavėjai taiko nuolaidas, kad užsitikrintų pajamas iki didžiojo prekybos sezono, bet pavasarį, kai dviračių paklausa didžiausia, nuolaidų tikėtis neverta. „Žiemą, kai pardavimai mažiausi, nuolaidas taikome, kad užsitikrintume pajamas.
Pavasarį, prasidėjus sezonui, neabejoju, niekas nuolaidų nebetaikys, mat reikės „atidirbti“ žiemą taikytas nuolaidas, paklausa bus didelė. Delsiantiems pavasarį ir vasarą ne tik reikės už dviračius mokėti daugiau, bet ir bus skurdesnis pasirinkimas“, – atkreipia dėmesį verslininkas.
Dviračiaidviratininkai^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.