„Priklausomai nuo gamintojo ir modelio, daugumos automobilių pristatymo laikas stabilizavosi nuo trijų iki šešių mėnesių“, – trečiadienį sakė Vokietijos automobilių pramonės asociacijos rinkodaros analitikas Marcusas Welleris.
Pasak jo, laukti aukščiausios klasės modelių gali tekti iki devynių mėnesių ar net metus. Gamintojai mažina gamybos apimtis, nes trūksta pagrindinių komponentų.
Geislingeno automobilių sektoriaus instituto vadovas Stefanas Reindlis prognozavo, kad automobilių trūkumas ne tik tęsis ir kitais metais, bet gali ir dar labiau padidėti, todėl nebebus taikomos nuolaidos oficialioms kainoms, o naudotų automobilių kainos taip pat kils.
„Prekybininkų atsargos smarkiai sumažėjo“, – sakė M. Welleris. Anksčiau, kai klientai nematydavo norimo modelio pas pardavėją, paprastai galėdavo jį užsisakyti iš gamintojo, tačiau dabar, pasak jo, tai padaryti tapo sudėtingiau.
Pasak jo, tokios bendrovės kaip „Volkswagen“ ir pagrindiniai tiekėjai, pavyzdžiui, „Continental“, sudarė darbo grupes, kurios visą parą vykdo paieškas pasaulinėse rinkose, ypač mikroschemų.
Kai kurių gamyklų aikštelėse kaupiasi nebaigtų gaminti automobilių atsargos, o kai kurie gamintojai išleidžia į prekybą automobilius be užsakytų priedų, tikėdamiesi pristatyti juos, kai jie atsiras.
Visoje Vokietijoje ne kartą pranešta apie viso sektoriaus prastovas, o gamybos darbuotojai kartais savaitėms siunčiami namo.
Gamintojai daugiausia dėmesio skiria brangesniems modeliams, kurių maržos yra didesnės – tai rodo jų gaunamas didelis pelnas.