Dideli atstumai lemia pasirinkimą
„Autoplius“ portalo vadovas Artūras Mizeras minėjo, kad šiuo metu daugiau nei pusė automobilių rinkos pasiūlos sudaro dyzeliniai automobiliai, todėl klientui svarbu atsižvelgti, kiek laiko planuoja važinėti su transporto priemone ir ar norima prisidėti prie taršos mažinimo. Pasak pašnekovo, dėl apmokestinimo dyzelinių automobilių patrauklumas mažės ir su juo ateityje ne visur bus galima patekti.
„Tačiau, jei vairuotojas nuvažiuoja didelius atstumus, tai dyzelinis automobilis šioje vietoje laimi. Tik po penkerių metų jį parduoti bus sudėtingiau“, – naujienų portalui lrytas.lt akcentavo A.Mizeras.
Tačiau naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys laikosi kitos nuomonės.
„Tikrai nebus taip, kad nusiperki dyzelinę transporto priemonę ir vėliau jos negali parduoti. Pasaulyje yra daug rinkų, kurioms šie draudimai yra nesvarbūs.
Pavyzdžiui, dabar prasidėjo elektromobilių vajus, bet su šia transporto priemone važiuoti kainuoja 2–3 kartus brangiau nei dyzeliniu automobiliu“, – suskaičiavo V.Baršys.
Nors ir dyzelinių automobilių kainos išlieka aukštesnės nei benzininių, tačiau „Autoplius“ portale šias transporto priemones perka apie du trečdalius asmenų.
V.Baršys pasakojo, kad dabar benzininių automobilių kainos pakilo net kelis kartus: „Dabar klientas permoka už benzininį variklį. Jei žmogus turi daug pinigų, tegul perka benzininius automobilius“.
Krito pasiūla
Kai aplinkos ministras Simonas Gentvilas pranešė, jog dyzelinių automobilių savininkų laukia nemalonūs pokyčiai – 2023 m. bus suvienodintas benzino ir dyzelino akcizas bei taršesnius dyzelinius automobilius planuojama neįleisti į miestų centrus ar kitur, – po šio pranešimo esą krito dyzelinių automobilių paklausa.
„Jei dabar vairuotojas renkasi automobilį ir planuoja su juo važinėti apie 10 metų centre, siūlyčiau rinktis ne dyzelinį automobilį, nes vėliau gali kilti problemų ir viskas kainuoti daugiau.
Kiekvienam reikėtų pagalvoti: kur, kiek važiuos, ir nepamiršti aplinkosaugos veiksnių. Ne viskas juk pinigais matuojama“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo A.Mizeras.
V.Baršys akcentavo, kad akcizų pakėlimas nebus toks didelis, kaip sutaupoma sąskaita degalams, ir perkant automobilį trumpoje perspektyvoje nereikėtų bijoti dyzelino.
Įvairūs draudimai ir pranešimai apie dyzelinius automobilius padarė didelę įtaką žmonėms. Šiuo metu naudoto transporto pardavėjų asociacijos nariai pastebėjo, jog benzininių automobilių paklausa pakilo, o dyzelinių – sumažėjo.
Automobilių ir vairavimo ekspertas Aidas Bubinas minėjo, kad jei per metus nuvažiuoji daugiau nei 30 tūkst. kilometrų, labiau apsimoka pirkti dyzelinį automobilį: „Šis automobilis skirtas tiems, kurie kiekvieną dieną įveikia daug kilometrų. Perkant automobilį galvoti, kokius akcizus įves po 3–5 metų, yra neracionalu, nes dažnas automobilį keičia kas penkerius metus“.
Jis pastebėjo, kad dyzelinių automobilių priežiūra brangesnė, tačiau yra pigesni degalai ir jų suvartojimas yra mažesnis.
Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus, kaip vertina S.Gentvilo siūlymą, teigė, kad visas pasaulis eina vidaus degimo variklių ribojimo ir persėdimo į elektromobilius link, tačiau Lietuvoje tai greitai neįvyks: „Manau, kad mūsų visuomenė dar nėra pribrendusi prie elektromobilių, nes nėra infrastruktūros“.
Nėra alternatyvos
Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis mano, kad dabar nėra alternatyvos dyzeliniams automobiliams.
Jis tvirtino, kad Europai siūloma apie 70–80 proc. dyzelinių transporto priemonių, todėl dabar negali būti jokios diskusijos, ar verta jį pirkti: „Iš JAV atvažiuoja daugiau benzininių transporto priemonių, o Europa labiau linksta dyzelino link. Į turgų atėję nepamatysite visos eilės hibridinių ir benzininių automobilių, elektromobilių, o šone – nugrūstas dyzelines transporto priemones“.
„Jei kažkas priima įstatymus ir galvoja, kad mes kažką pakeisime... Per kažkiek metų, gal ir pakeisime, bet kol kas – ne. Kažkur neįleis – ką darysi, gal nereikia ir važiuoti į tą centrą? Manau, kad reikėtų žiūrėti labiau į kitus aspektus“, – atrėžė V.Naujanis.
Pašnekovas irgi pridūrė, kad perkant dyzelinį automobilį reikėtų apskaičiuoti, ar daug bus važinėjama su ta transporto priemone. Jeigu žmogus mažai važinėja ir nusiperka dyzelinį automobilį, nes jo išlaidos yra mažesnės, dažniausiai iškyla papildomos išlaidos. Tokioje situacijoje pašnekovas pataria rinktis benzininį automobilį, nes bus susiduriama su mažiau įvairių gedimų.
„Taip pat dyzelinis variklis yra daug geresnis. Benzininiams automobiliams pravažiavus 300 tūkst. kilometrų reikia atlikti kapitalinį remontą, o dyzeliniai automobiliai kaip važiavo, taip ir važiuoja toliau“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė V.Naujanis.
Pašnekovas turgaus klientus išskyrė į kelis tipus: vieni prisiskaito naujienų ir perka tuos automobilius, su kuriais galės važinėti ir po daug metų, o kiti perka tuos, kurie sunaudoja mažiau degalų.