„2020 m. apie 67 proc. techninę apžiūrą ėjusių automobilių buvo su suklastota rida“, – statistika dalijosi R.Mackevičius.
„Normalu, kad žmonės, už automobilius mokėdami ne vieną savo darbu uždirbtą tūkstantį eurų, nori gauti tai, už ką mokėjo, tačiau ne kiekvienas žino, nuo ko pradėti“, – pripažino įmonės steigėjas.
Įmonės klientai – naudotų automobilių pirkėjai, pastebėję naujai pirktos transporto priemonės paslėptus techninius trūkumus: suklastotą ridą, variklio ar pavarų dėžės gedimus. Tokiu atveju R.Mackevičius ragina kreiptis į remonto dirbtuves tam, kad profesionalai nustatytų tikslų gedimą ir išrašytų defektinį aktą.
„Tuomet, gavęs defektinį aktą, žmogus gali pats surašyti pretenziją – porą dienų pasidomėjęs susirastų visus teisinius aktus. Tačiau gali kreiptis į mus arba į advokatą, nes ir jie kartais užsiima tokiais dalykais. Jei kreipiasi į mus, surašome pretenziją, dėl paslėptų defektų pardavėjui siūlome susitarti taikiai – grąžinti pinigus ir pasiimti automobilį. Jei nepavyksta susitarti, rašome ieškinį ir padedame žmogui savo interesus apginti teisme“, – dėstė įmonės steigėjas.
Šiuo metu vienintelio tokio verslo Lietuvoje idėja R.Mackevičiui kilo į nesąžiningų pardavėjų pinkles patekus kaimynui: „Kaimynas pasikvietė į svečius pasidžiaugti nauju pirkiniu – žmonai nupirko automobilį, bet iš akių mačiau, kad nori ne tik pasidžiaugti, bet ir kažką dar pasakyti. Paaiškėjo, kad yra bėdų su pavarų dėže“.
Nors įtikinti pardavėją grąžinti pinigus nebuvo lengva, R.Mackevičiui tai padaryti pavyko. Nuolat sulaukdamas pagalbos prašančių žmonių kreipimųsi, išanalizavęs teismų praktiką ir statistiką verslininkas nusprendė įkurti įmonę ir per dvejus veiklos metus aptarnavo 300 klientų.
„Pamačiau, kad 2015-2017 m. teismų praktika buvo pradėta formuoti pirkėjo naudai, nes anksčiau viskas buvo pardavėjo naudai“, – sakė jis.
Klientus įmonė aptarnauja visoje Lietuvoje, tačiau patikimų servisų, kuriems kelia ypatingus reikalavimus, turi ne kiekviename mieste. „Mes savo servisų neturime, renkamės iš klientų atsiliepimų. Remontų dirbtuvėse labai svarbu, kad defektinį aktą išrašytų kuo detaliau. Visada klientams primename, kad susimokėję už remonto darbus, gavę mokėjimo kvitus, juos gali deklaruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje (VMI) ir atgauti 400 eur.“, – priminė R.Mackevičius.
Įmonės paslaugų kainos, pasak pašnekovo, yra fiksuotos bei orientuojamasi į sėkmės mokestį.
„Mes orientuojamės į sėkmės mokestį, kuris yra aiškiai nustatytas konsultavimo sutartyse. Klientams tai yra priimtina. Mums svarbiausia yra atsiliepimai ir rekomendacijos“, – tikino R.Mackevičius.
Nors teoriškai paklausa yra didelė, rekomendacijos sklinda iš lūpų į lūpas, klientų pritraukti kol kas sudėtinga. Verslininko teigimu, taip yra todėl, kad įmonė veikia vos dvejus metus ir dažnas su poblema susidūręs pirkėjas nežino apie egzistuojančią galimybę. Į įmonę, pasak pašnekovo, pagalbos daugiausia kreipiasi jauni, technologijomis naudotis įgudę žmonės. Kiek sunkiau pasiekti provincijų gyventojus.
Savarankiškai automobilius perka ir vyrai, ir moterys, tačiau į nesąžiningų perpardavėjų pinkles dažniau papulti tenka dailiosios lyties atstovėms. „Turime vieną pardavėją, kuris apgavo dvi moteris. Abiem atvejais automobiliai jam buvo grąžinti, tačiau procesas tęsėsi 7 mėnesius“, – prisiminė verslininkas.
Kiek trunka išieškojimo procesas, pasak R.Mackevičiaus, prognozuoti sunku. „Būna geranoriškų pardavėjų, kurie patys nežino, kad būta defektų, todėl informuoti apie situaciją noriai ieško kompromiso“, – aiškino jis.
Pasak pašnekovo, įmonei teko ginti ne tik pirkėjų, bet ir pardavėjų interesus: „Automobilį pardavęs žmogus sulaukė grasinimų, mes paprašėme pirkėjo atsiųsti dokumentus, kas konkrečiai nutiko jo pirktam automobiliui. Tada ir paaiškėjo, kad pirko tam, kad pasipelnytų iš pardavėjo“.
Svarbiausia, ką reikia žinoti pirkėjams
Ketinantiems įsigyti naudotą automobilį R.Mackevičius turi keletą patarimų. Vykstant apžiūrėti automobilio rekomenduotina atsispausdinti skelbimą ir paprašyti pardavėjo jį pasirašyti, taip patvirtinant, jog visa pateikiama informacija yra teisinga. „Šiam tai padaryti atsisakius, nebegaiškite laiko ir ieškokite kito“.
Verslininkas taip pat rekomendavo apžiūrėti automobilio atvykti bent 15 min. anksčiau nei buvo sutarta, kad pardavėjas nespėtų užvesti transporto priemonės ir apšildyti variklio, taip paslepiant galimus gedimus.
Įmonės steigėjas taip pat pasiūlė automobilį pirkti darbo valandomis, kad būtų galima jo techninę būklę patikrinti servise.