Vilniaus mero raginimą keliauti be automobilio pakomentavo ir viešųjų ryšių specialistas Linas Kontrimas. Jis tvirtino, kad dabartinė sostinės valdžia slepia labai paprastą planą – vykdo karą visomis įmanomomis priemonėmis prieš automobilių vairuotojus.
„Pažiūrėkite, kas vyksta senamiestyje. Kaip statomi nauji biurai? Naujų biurų kompleksuose automobilių statymo reikalavimas yra sumažintas iki minimumo.
Jie, nepakeitę infrastruktūros, nesukūrę galimybių pėstiesiems, dviratininkams arba kito transporto priemonių vartotojams patogiai judėti miestu, pirmiausia daro „chirurgines operacijas“. Viskas baigsis tuo, kad susidarys didžiausios spūstys. Žmonės automobilių taip lengvai nepaliks, nes nė viena valdžia nesugebėjo sukurti alternatyvos“, – piktinosi L.Kontrimas.
Dieną be automobilio pašnekovas išvadino pigiu triuku, kuriuo valdžia bando sukurti netikrus įvykius, patraukti dėmesį ir kreiptis į auditoriją, kuri neturi ko prarasti.
„Šie sprendimai gali patikti paaugliui, bet niekaip nepatiks suaugusiam žmogui. Manyti, kad visi vilniečiai yra paaugliai – didelė kvailystė“, – dėstė viešųjų ryšių specialistas.
Be to, jis kalbėjo, kad „iškrapštymas“ žmonių iš transporto priemonės, kurių dienotvarkės užimtos ir siūlymas persėsti į viešąjį transportą, yra utopija.
L.Kontrimas mano, kad garažo uždarymas yra nukreiptas ne į darbuotojus, o į plačią auditoriją, kuri kažkiek gali palaikyti sprendimą, nes biurokratai negalės pasistatyti transporto priemonės.
„Jei vadovas padaro daugiau darbų žmonių patogumui, negu sugadina jų gyvenimą, tai bet kokia reforma yra gerai. Tačiau dabar politikai atėję į valdžią sugadina viską greitai, bet padaryti taip, kad atsirastų daugiau patogumų arba netrukdyti visuomenei susikurti reikalingas sąlygas – nesugeba“, – pabrėžė L.Kontrimas.
Viešųjų ryšių specialistas mano, jog merui reikėtų susirūpinti pagrindine problema – kas jis yra kaip sostinės vadovas, ir ką paliks po savęs.
Apžvalgininkas Rimvydas Valatka irgi nepagailėjo karčių žodžių Vilniaus merui. Jis savo feisbuko paskyroje paskelbė: „Skaitau entuziastingą mero R.Šimašiaus čiulbėjimą apie dieną be automobilio. Kaip užkalti savivaldybės garažai ir kaip jis pats be mašinos šį šaltą rytą“.
R.Valatka išskyrė ir tai, jog trečiadienio rytą visi, kurie važiavo be automobilio, susispaudė troleibuse: „Tai diena be automobilio – kaip ir iškilminga broliavimosi diena su viruso delta atmaina. Platiname“.
Akciją palaikė ne visi
Sostinės savivaldybės atstovas spaudai Paulius Vaitekėnas akcentavo, kad supranta, jog kviesdami vilniečius rinktis darnų judumą sau turi taikyti tokius pat standartus. Pranešę apie įstaigos suplanuotą vienos dienos iššūkį, prašė darbuotojų, kurie turės nepatogumų, supratingumo.
„Kaip ir visais atvejais, būna įvairių nuomonių. Darbuotojų apklausa parodė, kad apie 60 proc. tokią akciją palaiko, dalis darbuotojų akcijai pritarė, tačiau nurodė neturintys kitos galimybės atvykti, kaip tik automobiliu“, – teigė P.Vaitekėnas.
Anot pašnekovo, savivaldybėje nemažai darbuotojų nesinaudoja automobiliu, eina pėsčiomis arba naudojasi viešuoju transportu. Darbuotojams nuolatinį bilietą suteikia savivaldybė, jei jie renkasi keliavimą viešuoju transportu, o ne automobiliu.
„Yra darbuotojų, kurie gyvena toliau ir trečiadienį pasinaudojo „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis – automobilį paliko aikštelėje ir kelionę į miesto centrą tęsė viešuoju transportu.
Buvo ir iniciatyva nepatenkintų darbuotojų. Mums tai buvo ne teorinė, o praktinė iliustracija, kaip ir kiek žmonės pasiryžę ieškoti keliavimo alternatyvų“, – kalbėjo sostinės savivaldybės atstovas spaudai.
Darbuotojų apklausos apie „Dienos be automobilio“ akciją rezultatai rodo, kad trečiadienį automobiliu atvyko apie 18 proc. darbuotojų, jie savo transporto priemones paliko gretimose aikštelėse.
Buvo darbuotojų, kurie pasinaudojo galimybe dirbti iš namų – apie trečdalis apklaustųjų. Dar beveik trečdalis apklaustųjų keliavo viešuoju transportu, kita trečdalis darbuotojų keliavo pėsčiomis, dviračiu, drauge su šeimos nariais ar taksi.
Susimokėti reikėjo patiems
Dauguma vilniečių stebino ir tai, jog R.Šimašius siūlė visiems važiuoti viešuoju transportu, tačiau „Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos specialistė Dovilė Marčinskaitė priminė, kad dar 2020 m. Vilniaus miesto taryba pritarė, jog nemokamo viešojo transporto dienos, šalyje esant situacijai, kurios metu ribojami žmonių susibūrimai ar rekomenduojama juos riboti, negalioja.
„Šiuo metu stebint epidemiologinę situaciją, kuomet susirgimų koronavirusu skaičius vis auga, Vilnius kviečia keliones po miestą planuotis atsakingai, saugiai“, – komentavo įmonės atstovė.
P.Vaitekėnas tik pridūrė: „Vilniuje kursuojantis viešasis transportas yra vėdinamas, dezinfekuojamas, keleiviai privalo viešajame transporte dėvėti veido kaukes. Rizika užsikrėsti tebelieka visur, tačiau viešajame transporte užtikrinama visa būtina apsauga“.