Dar labiau, kai rinka stos į savo vėžes ir komponentų tiekimas normalizuosis, vokiečiai nori riboti savo automobilių gamybą, kad išlaikytų dideles automobilių kainas ir tam tikrą išskirtinumą.
„Mes sąmoningai nesieksime 100 proc. patenkinti pirkėjų poreikių, nes norime automobilius išlaikyti išskirtiniais“, – laikraščiui sakė „Daimler“ finansų direktorius Haraldas Vilhelmas.
„Mums būtina riboti tiekimą, kad galėtume išlaikyti aukštesnes kainas“, – savo kolegai antrina BMW finansų skyriaus direktorius Nikolas Peteris.
Šiuo metu abu koncernai negali patenkinti pirkėjų poreikių, nes, kaip ir visi, susiduria su chronišku mikroschemų trūkumu.
Dabar kone visų automobilių trūksta, mažmenininkai pradeda pardavinėti automobilius ne tik be nuolaidų, bet dar ir su didesniais antkainiais. Ir tai, beje, liečia ne tik „premium“ segmento, bet ir masinius automobilių gamintojus.
Tačiau, kaip rodo tyrimas, didesnės kainos pirkėjų neatbaido – jie tiesiog nori naujų automobilių. Kaip rašo „Financial Times“, „Mercedes-Benz“ dėl automobilių trūkumo padidino savo automobilių rentabilumą net iki 12 proc., nors dar prieš trejus metus šio gamintojo automobiliai buvo parduodami vos su 8 proc. antkainiu. BMW sekasi dar geriau – pelningumas per trejus metus padidėjo dvigubai – nuo 8 iki 16 procentų.