Artėjant Rusijos parlamento rinkimams, vyriausybė antradienį pritarė iniciatyvai panaikinti privalomąją periodinę lengvųjų automobilių techninę apžiūrą, pranešė vicepremjeras Maratas Chusnulinas.
„Vieningos Rusijos“ pasiūlymas jau seniai subrendo. Anksčiau mes ne kartą aptarėme šį klausimą su Vidaus reikalų ministerija, galvojome apie metodus, konsultavomės, svarstėme situaciją. Antradienį šiai idėjai pritarta“, – sakė S.Chusnulinas.
„Už savo motociklo ar automobilio saugumą pirmiausia privalo atsakyti savininkas“, – pabrėžė vicepremjeras.
Jis paaiškino, jog pagal šią vyriausybės pritarimo sulaukusią iniciatyvą, transporto priemonių periodinė techninė apžiūra taptų rekomenduotino pobūdžio tik fiziniams jų savininkams, išskyrus patikrinimą įsigijimo atvejais, o komercinių transporto priemonių periodinis techninės būklės patikrinimas liks privalomas.
Galutinį sprendimą dėl atitinkamo įstatymo pakeitimo priims parlamentas.
Nesupranta sprendimo logikos
Technines apžiūras (TA) atliekančių įmonių asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas teigė, kad Rusija pagal statistiką, kiek gyventojų žūsta eismo įvykiuose paskutinius penkerius metus, yra lentelių „uodegoje“.
Technines ekspertizes atliekančių „Transporto studijų“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius pritaria R.Gabartui ir priduria, kad Rusijoje 2019 m. milijonui gyventojų teko 117,6 žuvusių eismo įvykiuose: „Tai yra dideli skaičiai. Jie du kartus viršija Europos Sąjungos vidurkio rodiklius“.
„Kas keliavo toliau nuo megapolių centrų, žino, kaip atrodo Rusijos parkas ir kokia yra automobilių būklė. Dabar panaikinti vienintelį „filtrą“, kuris stebi techniškai netvarkingus automobilius, yra nelogiška“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė R.Gabartas.
Pasak pašnekovo, nusispjaunant į automobilių techninę būklę, nesiskaitoma su kitais eismo dalyviais: „Dažniausiai ne šiaip sau žmonės nuvažiuoja nuo kelio nesuvaldę automobilio“.
„Transeksta“ komunikacijos vadovas pabrėžė, kad Rusija, priimdama daugelį sprendimų, nesivadovauja logika ir esą jos net neturi. Jis nežino, ar šis sprendimas priimtas dėl rinkimų, bet tikrai žino, kad tokiu būdu yra pataikaujama publikai.
Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius neįsivaizduoja, kodėl Rusijos vyriausybė priėmė šį sprendimą. Pasak pašnekovo, Rusija priimdama tokį sprendimą žengia žingsnį atgal.
V.Milius pastebėjo, kad Rusijos automobilių parkas yra labai spalvingas.
„Juk ten yra senų automobilių, kurie nėra patys geriausi. Negalima leisti vairuotojams važiuoti su neprižiūrimais automobiliais.
Kontrolė disciplinuoja vairuotoją ir priverčia rūpintis transporto priemone. Sumažėjus kontrolei techninė būklė Rusijos automobilių pradės blogėti ir kartu sumažės saugumas – situacija keliuose pablogės ir išaugs avaringumas“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo V.Milius.
Pašnekovas akcentuoja, kad daugumoje išsivysčiusių Europos valstybių turi būti tam tikras reglamentavimas, priežiūra ir kontrolė.
Tačiau jis abejoja tuo, kad Rusijos parlamentas priims šį sprendimą: „Turbūt čia bus tik politinis žaidimas ar reklama prieš rinkimus“.
Kur atsirado Gruzija?
V.Milius pridūrė, kad, pavyzdžiui, Gruzijos valdžia atsisakė techninių apžiūrų, nes suprato, kad gruziniško mentaliteto ir aplinkos prasme šis sprendimas yra labai korupcinis.
„Būdamas toje šalyje pamačiau, kokio ten gražumo ir gerumo važinėja automobiliai. Jie neturi žibintų, sparnų ir t.t.“ – naujienų portalui lrytas.lt akcentavo V.Milius.
R.Vėlavičius antrina pašnekovui ir sako, kad tam tikrose šalyse yra pasiektas dugnas bei formuojama tam tikra politika. Pavyzdžiui, jis irgi išskyrė Gruziją, kuri prieš keletą metų atsisakė techninės apžiūros. „Transporto studijų“ direktoriaus pavaduotojas mini, kad Gruzija po šio sprendimo atsirado pačiame dugne pagal žuvusiųjų skaičių keliuose.
„Dabar ši šalis kažkiek atsigauna, bet nepaisant to, 2019 m. milijonui gyventojų teko 129,3 žuvusių eismo įvykiuose. O tuo metu Lietuvoje 2019 m. buvo 66 žuvę.
Kai kurie žmonės sako, kad Jungtinėse Amerikos Valstijose nėra techninės apžiūros ir ten situacija ne ką prastesnė, bet pažiūrėkite į statistiką – 2018 m. milijonui gyventojų teko 112 žuvusių eismo įvykiuose“, – naujienų portalui lrytas.lt paaiškino R.Vėlavičius.
Anot pašnekovo, Gruzija ir Rusija yra tokios šalys, kurios pagal korupciją nėra pavyzdinės. Jis mano, kad techninės apžiūros atsisakė dėl ekonominės situacijos ir padėties: „Jei ten žmonės sunkiai kvėpuoja ir dūsta, gal tai yra tam tikras „saldainių pametimas“ iš valdžios pusės“.