Radviliškio gyventojas Algimantas prekiauja naudotais automobiliais ir neseniai jam teko bendrauti su „Regitros“ atstovais, kurie sukėlė daug nepatogumų.
Pasak pašnekovo, įmonės daromos klaidos trukdo jo gyvenimui ir verslui: „Aš nerandu bendros kalbos su šia įmone“.
Algimantas naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad birželio pradžioje įsigijo transporto priemonę iš lietuviškos įmonės su unikaliu savininko deklaravimo kodu. Vėliau jis įsigijo dar vieną SDK kodą sau, kurį patvirtino „Regitra“. Radviliškio gyventojas, sutvarkęs automobilį, po mėnesio jį pardavė moteriai.
Ši moteris irgi įsigijo SDK kodą ir tik vėliau sužinojo, kad šios transporto priemonės „Regitra“ neregistruos, nes ji registruota Latvijoje.
„Šiam automobiliui buvo suteikti trys SDK. Paskambinęs „Regitros“ atstovams paklausiau, ką tokiu atveju reikia daryti. Šie man pasiūlė važiuoti į Latviją ir atsivežti reikalingus dokumentus. Aš jų pasiteiravau, tai kaip jie išduoda SDK kodus, o tie man atsakė, jog čia yra sistemos klaida ir niekuo negali padėti“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo pašnekovas.
Vyras liko nepatenkintas šiuo įmonės elgesiu ir pasiteiravo jų, ar gali juos dabar kažkam apskųsti. Jie esą jam atsakė: „Taip, galite rašyti mums skundą, bet jo svarstymas užtruks ilgiau nei jūsų nuvykimas į Latviją“.
„Kodėl valstybinė įmonė, darydama tokias klaidas, už nieką neatsako ir nenori man padėti? „Regitra“ net nesusigaudo, kokie automobiliai yra Lietuvoje, ir vėliau teikia klaidingą informaciją.
Įmonė turėtų kiekvieną kartą tikrinti automobilį, kai pasikeičia savininkas. Mano klientas tris savaites negalėjo užregistruoti transporto priemonės“, – piktinosi Algimantas.
Anot pašnekovo, „Regitra“ šioje situacijoje turėjo jam padėti spręsti klausimą, o ne siūlyti jiems rašyti skundą ir laukti, kol jį išnagrinės.
Radviliškio gyventojas pabrėžė, kad pats į Latviją nevažiavo. Už jį tai atliko įmonė, kurioje jis įsigijo transporto priemonę. Šiuo metu automobilis jau yra užregistruotas.
Pašnekovas taip pat pridūrė, kad Radviliškio „Regitros“ atstovai dabar išėjo dviem savaitėms atostogų, todėl uždarė visą padalinį: „Aš nesuprantu, kaip vasarą valstybinė įmonė gali nedirbti dvi savaites. Juk tokios ilgos eilės... Ar čia Afrikos besivystanti valstybė, ar Europos Sąjunga?“.
Nepateiktas užsienio šalies kilmės dokumentas
„Regitros“ rinkodaros projektų vadovė Rūta Gudašiūtė naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad teikiant įgijimo deklaraciją naujo SDK išdavimui, reikia pateikti perleidėjo, įgijėjo, sutarties ir transporto priemonės duomenis (identifikavimo numerį, gamintojo markę ir komercinį pavadinimą) bei galiojantį SDK, jeigu toks buvo išduotas anksčiau.
Transporto priemonės kilmės ar patvirtinimo dokumento duomenų pateikti nereikia, nes yra paskelbiama tik nuosavybės teisė į konkrečią transporto priemonę.
Specialistė akcentavo, jog deklaracijos pateikimo metu yra atliekami įvairūs patikrinimai vidiniuose ir išoriniuose registruose, kurie susiję su nuosavybės teise, o jau pačios transporto priemonės registravimo metu – tik susiję su transporto priemonės dalyvavimu viešajame eisme.
„Šioje situacijoje neturint tikslių duomenų galima tik daryti tokią prielaidą – po SDK išdavimo naujajam savininkui, klientui kreipiantis dėl transporto priemonės registracijos buvo nepateiktas užsienio šalies kilmės dokumentas, kuris yra privalomas registruojant transporto priemonę ir suteikiant jai leidimą dalyvauti viešajame eisme.
Tačiau pažymime, kad šis dokumentas nėra reikalingas norint deklaruoti apie įgytą nuosavybę“, – dėstė R.Gudašiūtė.
Anot pašnekovės, pačios deklaracijos teikimo metu priklausomai nuo jos tipo yra atliekami įvairūs patikrinimai – vieni iš jų yra blokuojantys SDK išdavimą, kiti tik informuojantys klientus apie nustatytus trūkumus.
Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad nuo gegužės visoms šalyje esančioms ir Lietuvos gyventojams ar įmonėms priklausančioms transporto priemonėms būtina turėti unikalų savininko deklaravimo kodą.