„Regitros“ rinkodaros projektų vadovė Rūta Gudašiūtė naujienų portalui lrytas.lt minėjo, kad, remiantis statistikos duomenimis, praėjusiais metais populiariausios B kategorijos praktikos egzaminą iš viso pirmą kartą laikė apie 26 tūkst. asmenų. Iš jų laikyti egzaminą su automatine pavarų dėže pasirinko 2 304 asmenys, iš jų – 371 vyras.
Dažniausiai laikyti egzaminą su automatine pavarų dėže rinkosi moterys. Ją kasmet renkasi vis daugiau žmonių, tačiau nežiūrint į tai, iš visų laikiusiųjų tokių yra mažuma – 8,7 proc.
Šiais metais tendencijos panašios – iš beveik 13 tūkst. laikiusiųjų, automatinę pavarų dėžę rinkosi 1 558. Taigi, kaip matyti iš duomenų, absoliuti dauguma vairuotojų renkasi laikyti praktikos egzaminą su mechanine pavarų dėže.
Pasak pašnekovės, mechaninės pavarų dėžės pasirinkimo populiarumą gali lemti dvi pagrindinės priežastys: pirmoji – automobilių su mechanine pavarų dėže rinkoje yra daugiau ir jų kaina yra mažesnė nei automatinių. Antroji – išlaikius egzaminą su automatine pavarų dėže įgyjama teisė vairuoti tik tokio tipo transporto priemones.
Priešingai, išlaikius su mechanine, galima vairuoti abiejų tipų transporto priemones. Žmonėms yra patogiau, nes galvojama, kad ateityje, pavyzdžiui, darbo reikalais reikės vairuoti automobilį su mechanine pavarų dėže.
„Įgijus teisę vairuoti automobilį su automatine pavarų dėže, bet norint vairuoti su mechanine, reikės perlaikyti praktinį egzaminą. Išties pasirinkti vieną ar kitą variantą yra asmeninis žmogaus pasirinkimas.
Visada svarbu gebėti išvengti avarinių situacijų ir priimti tinkamus sprendimus atitinkamomis aplinkybėmis, nesutrikti“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė R.Gudašiūtė.
„Regitros“ rinkodaros projektų vadovė pastebėjo, kad abiem pasirinkimo variantais egzamino išlaikymo procentas yra panašus. 2020 m. egzamino išlaikymas automobiliu su automatine pavarų dėže iš pirmo karto buvo 37,89 proc., o mechanine – 34,77 proc.
Laikosi stereotipų
Saugaus eismo ekspertas, Vilniuje veikiančios vairavimo mokyklos instruktorius Artūras Pakėnas pasakojo, kad jų mokykloje iš 12 automobilių penki yra su automatine pavarų dėže.
„Daug žmonių laikosi stereotipų, todėl iki šiol renkasi vairuoti automobilį su mechanine pavarų dėže. Visgi tokios transporto priemonių pavarų dėžės išeina iš rinkos. Daugelis gamintojų jų gamina nedaug arba pagal specialius užsakymus. Mūsų automobilių vidutinis amžius yra apie 15 metų, todėl suprantama, kad su mechaninėmis transporto priemonėmis bendrausime dar ilgokai“, – pridūrė A.Pakėnas.
Anot pašnekovo, mechaninės pavarų dėžės reikalingos tiems, kurie dalyvauja lenktynėse arba keliauja kitoje šalyje.
„Užsienyje išsinuomoti automobilį su mechanine pavarų dėže yra lengviau ir pigiau“, – sakė saugaus eismo ekspertas.
Pašnekovas akcentavo, jog jam keista, kai mokiniai, kuriems nesiseka mokytis vairuoti su mechanine pavarų dėže, toliau kankinasi ir bando išmokti vairuoti šiuos automobilius.
Jis tokius mokinius suskirstė į kelias kategorijas: pirmoji, kuriems nesiseka, bet toliau mokosi, nes jiems reikia tokios pavarų dėžės dėl konkrečių priežasčių, o kita, kai šeimos atstovai arba artima aplinka daro spaudimą mokytis vairuoti automobilius su mechanine pavarų dėže, nors žmogui visiškai nesiseka.
A.Pakėnas atskleidė, jog kai kurios mokyklos jau net planuoja kelti kainas mokiniams, kurie mokosi su mechanine pavarų dėže.
„Šie mokiniai labiau gadina sankabą bei kitas detales. Instruktoriui iškyla iššūkių mokant tokį mokinį. Aišku, pamokos su automobiliais, kurie turi automatinę pavarų dėžę, yra brangesnės, nes pačių transporto priemonių kaina yra išaugusi. Dabar norima, jog mechaninių ir automatinių automobilių pamokų kainos būtų panašios“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo vairavimo instruktorius.
Vilniuje veikiančios vairavimo mokyklos instruktorius Sigitas Pudžanys taip pat pabrėžė, kad jų vairavimo mokyklose dauguma renkasi transporto priemones su mechanine pavarų dėže, nes išmokus jas vairuoti atsiveria daugiau galimybių.
„Manau, kad po kelerių metų visi vairuosime automobilius su automatine pavarų dėže, nes mechaninės nebeliks. Aš visada mokinių paklausiu, koks bus jų pirmasis automobilis ir pagal tai patariu, kurią pavarų dėžę geriau pasirinkti“, – dėstė S.Pudžanys.
Anot pašnekovo, jų mokykloje apie 15 proc. mokinių pasirinkę mechaninę pavarų dėžę vėliau pereina prie automatinės. Taip pat vairavimo instruktorius aiškino, kad „Regitros“ Vilniaus filialas turi tik du automobilius su mechanine pavarų dėže, todėl kas pasirinko mokytis vairuoti šį automobilį, ilgai laukia eilėse.
Pašnekovas pastebėjo, kad mokiniai, liepos mėnesį užsirašę į vairavimo egzaminą su mechanine pavarų dėže, jį galės laikyti tik rugsėjį, o pasirinkę su automatine – dar vėliau.
„Regitros“ požiūris į visa tai turėtų keistis. Vilniaus filialas didelis, deja, turi tik dvi transporto priemones su mechanine pavarų dėže“, – apgailestavo S.Pudžanys.
Elektromobilių teks palaukti
Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus A.Pakėno, kada sulauksime dienos, jog vairavimo mokykloje mokiniai mokysis vairuoti elektromobilius, teigė, kad nenorėtų to prognozuoti, nes šių transporto priemonių kainos yra didelės, bei nebūtų kur jų pakrauti: „Vairavimo kursų kaina išaugtų. Man šios transporto priemonės kol kas egzotika“.
S.Pudžanys tvirtino, kad ir jų mokykla artimiausiu metu neplanuoja įsigyti elektromobilių. Jis paaiškino, kad mokyklos automobiliai ir taip yra ekologiški, nes jie yra hibridiniai.