Skaičiai augo daugiau nei dešimt kartų
Lyginant praėjusių metų liepos mėnesį ir šių metų liepos mėnesį, įmonės duomenimis nuostolius dėl dviračių vagysčių bendrovės klientai šiemet patyrė daugiau nei dešimt kartų.
„Vien tik šių metų liepos mėnesį nuostolių skaičiai jau viršija 9 tūkst. eurų. Pernai apskritai per visus metus sumos vos viršijo 5,5 tūkst. eurų.
Taigi šį mėnesį skaičiai rekordiniai – vagių suaktyvėjimas matomas itin didelis, todėl savo turtą vertėtų saugoti labai akylai“, – situaciją komentuoja „Lietuvos draudimo“ Operacijų departamento vadovas Artūras Juodeikis.
Svarbu prirakinti ar laikyti saugiai
Pasak draudimo eksperto, vidutinė nuostolio suma viršijo 400 eurų, tačiau atskirais atvejais siekė ir kelių tūkstančių eurų sumą. Į dviračius besikėsinantys ilgapirščiai šį mėnesį aktyviausi Vilniaus mieste, taip pat pajūryje.
„Daugelis dviračių buvo pavogti, nes nebuvo prirakinti ar buvo laikomi nerakinamose, neprižiūrimose laiptinėse, sandėliukuose. Tokiu atveju policija ir draudikai sunkiai gali pagelbėti, nes patirti nuostoliai už neprirakintus ar nesaugiai laikomus dviračius neatlyginami“, – teigia įmonės atstovas.
Artūras Juodeikis sako, kad, siekiant apsaugoti turtą, svarbu pasirūpinti tvirtu užraktu. Ekspertas teigia, kad vagys išties per keletą akimirkų gali nukirpti trosinę dviračio spyną, todėl dviratę transporto priemonę saugoti reikėtų tvirta, kieto plieno lydinio U formos spyna.
„Kitas svarbus patarimas būtų žymėti ir registruoti savo daiktus – registracijos lipdukas veikia ir kaip atgrasymo priemonė – vagys mato, jog daiktas yra registruotas, bus ieškomas, todėl nuo nusikaltimo gali būti sulaikyti“, – sako ekspertas.
Anot jo, svarbu pasirinkti ir matomą, apšviestą vietą, kur saugiai prirakinamas dviratis. Vagys aktyvūs ne tik naktį, bet ir šviesiu paros metu, todėl aiškiai matoma vieta gali apsaugoti nuo nelaimės.
„Žinoma, kalbant apie užrakinimą dar svarbu paminėti, kad dviračio savininkai apgalvotai rakintų transporto priemonę – gali nutikti taip, kad grįžę rasite prirakintą tik dviračio ratą be paties dviračio. Geriausia rakinti patį rėmą, prie turėklo ar kito objekto, kurio neįmanoma patraukti neatrakinus spynos“, – sako Artūras Juodeikis.