Palangos miesto tarybos narys, Šventosios verslininkas V.Šimaitis minėjo, kad Palangos ir Šventosios apmokestinimas jau buvo svarstomas keletą metų, bet to nepavyko įgyvendinti dėl tam tikrų teisės aktų.
„Palangoje ir Šventojoje yra turistai, kurie atvažiuoja ir joje gyvena savaitę ar kelias dienas, todėl jie turi atiduoti duoklę miestui, kad jis išvežtų šiukšles ir viską sutvarkytų.
Turime dalį turistų, kurie yra vienadieniai. Jie atvažiuoja, pabūna pajūryje, pasilinksmina ir išvažiuoja palikdami visas šiukšles vietiniams gyventojams“, – naujienų portalui lrytas.lt pažymėjo Palangos miesto tarybos narys.
Anot pašnekovo, norint išspręsti problemą turėtų atsirasti valstybės dotacijos ar mokesčiai, kurie miestui sumažintų panašias išlaidas.
„Tokie svarstymai yra ne vieni. Pavyzdžiui, vienas iš jų – apmokestinti stovėjimą visose gatvėse: įvažiavus į Šventąją ar Palangą atsiranda mokama zona“, – sakė V.Šimaitis.
Palangos miesto tarybos narys pabrėžė, kad tokiais siūlymais siekiama, kad Palanga ir Šventoji būtų patraukli visiems atvykstantiems. Kad tai pavyktų, miestui turi sumažėti našta.
Pašnekovas nemano, kad dėl mokamo įvažiavimo sumažės turistų: „Tas, kuris važiavo poilsiauti, ir toliau važiuos. Juk dėl kelių eurų žmonės neatsisakys Palangos ar Šventosios ir vietoj to pasirinks važiuoti prie ežerų. Ateis diena, kai viskas bus apmokestinta prie kitų vandes telkinių“.
V.Šimaitis pasakojo, kad prie Palangos ir Šventosios planuojama įrengti stovėjimo aikšteles. Poilsiautojai jose galės palikti transporto priemones ir keliauti į Šventąją ar Palangą be automobilių.
„Šis sprendimas nebus įgyvendintas kitą savaitę ar šiais metais. Galbūt kitais metais pradėsime rimčiau svarstyti šį sprendimą“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo V.Šimaitis.
Šventosios verslininkas minėjo, kad anksčiau svarstant apie mokamą įvažiavimą, planuota, jog para kainuotų apie 10 eurų. Be to, mokamas įvažiavimas būtų tik sezoninis.
Vietiniai gyventojai, kurie yra deklaravę gyvenamąją vietą, įvažiavimo mokesčio neturėtų mokėti, nes jie ir taip moka šiukšlių išvežimo mokestį.
Tačiau Palangos miesto savivaldybės administracijos rinkliavų skyriaus vedėja Aušra Dangėlaitienė atskleidė, kad savivaldybė neplanuoja apmokestinti įvažiavimo į Šventąją ar Palangą.
Vietiniai gyventojai nepatenkinti
Naujienų portalas lrytas.lt pasiteiravo Palangos gyventojų ir poilsiautojų, ką mano apie idėją apmokestinti įvažiavimą į Palangą ir Šventąją. Vienas palangiškis tvirtino, kad jeigu apmokestins įvažiavimą į Šventąją, greičiausiai niekas nevažiuos į šį kurortą.
„Priklauso nuo sumos, kokią padarys. Jei simbolinis mokestis, gal dar nieko. Bet nežinau, kokia suma turi būti. Tačiau jei prašys keliasdešimt eurų už mašiną ir dar papildomai už kiekvieną žmogų, poilsiautojų labai sumažės“, – kalbėjo palangiškis.
Į Palangą iš Vilniaus atvykusi poilsiautoja mano, kad Šventoji nėra panaši į Nidą ar Kuršių neriją, todėl nereikėtų jos apmokestinti.
„Kuršių nerijoje yra ką saugoti – ten didelis paveldas. Šventojoje yra toks pat paplūdimys kaip Palangoje ar Klaipėdoje. Nemanau, kad vertėtų Šventojoje kažką saugoti ir mokėti už tai įvažiuojant.
Mano nuomone, kad Šventoji nuskriaustų pati save, nes visi važiuotų tik į Klaipėdą ar į Latviją“, – svarstė poilsiautoja.
Nuoma Šventojoje užsiimanti moteris pabrėžė, kad jeigu padarytų įvažiavimo kainą kaip Nidoje, būtų per brangu.
„Dar priklauso, kaip ims pinigus: ar už parą, ar kaip? Penkis eurus už kiekvieną dieną mokėti neapsimoka. Kiek tada pinigų maistui išleistų? Aš nežinau, ar tada žmonės norėtų skirti daugiau pinigų restoranams, kavinėms“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė pašnekovė.
Anot jos, jei Palangoje ir Šventojoje būtų vienodi įkainiai, visi važiuotų tik į Palangą, nes ji didesnė.
„O jeigu žmonės netoli gyvena ir važiuoja dirbti į Šventąją ar Palangą, tai kiekvieną kartą turėtų mokėti? Nesąmonė...“ – piktinosi moteris.
Permainos statant automobilį
Į Šventąją šiemet atvykstančius poilsiautojus pasitinka naujovė – siekiant sumažinti automobilių srautą, pirmą kartą kurorte atsirado dvi mokamos šių transporto priemonių statymo aikštelės.
Automobilių stovėjimas apmokestintas Topolių g. 4 esančioje aikštėje, kuri pateko į pačią brangiausią – žaliąją zoną. Joje palikti automobilį valandai kainuos 2 eurus. Pakrapštyti piniginę teks ir norintiems savo automobilį palikti Antano Valiuškos skersgatvyje, kuriame valandos stovėjimo kaina nuo šiol siekia 1,2 euro. Jis priskirtas raudonajai zonai.
Palangos miesto rinkliavų centras atskleidė, kad nuo gegužės antrosios pusės iki birželio mėnesio pabaigos į Šventosios parkomatus buvo surinkti 11 559 eurai. Tačiau centro atstovai pabrėžė, kad kai kurie žmonės už stovėjimą moka per programėles, todėl suma gali išaugti kelis kartus.
Permainos laukia ir į Palangą atvykstančių vairuotojų. Šiemet čia keičiasi ne tik rinkliavos dydis, bet apmokestinta ir daugiau stovėjimo aikštelių.
Automobilį valandai palikus žaliojoje zonoje, šią vasarą teks mokėti du eurus. Praėjusią vasarą valanda stovėjimo šioje zonoje dar kainavo 1,7 euro. Kitų spalvų zonose rinkliava nesikeičia. Palikti automobilį raudonojoje zonoje valandai ir toliau kainuos 1,2 euro, geltonojoje – 0,6 euro.
Be to, atsirado naujų vietų, kuriose teks susimokėti už automobilių statymą. Į raudonąją zoną pateko Gintaro g. atkarpa nuo Maironio g. iki Smilčių g., teritorija nuo sklypo Klaipėdos pl. 7C link jūros ir automobilių stovėjimo aikštelė, Maironio g. atkarpa nuo Žvejų g. iki Gintaro g. vakaruose, į geltonąją zoną – Plytų g. atkarpa nuo Vasario 16-osios g. iki Kretingos g. S
Taip pat apmokestinta Nemirsetoje prie jūros esanti stovėjimo aikštelė. Ji priskirta raudonajai zonai, čia mokestis sieks 1,2 euro.
Palangos miesto rinkliavų centras atskleidė, kad nuo gegužės antrosios pusės iki birželio mėnesio pabaigos į Palangos parkomatus buvo surinkta apie 138 tūkst. eurų.
Praėję metai kurortui buvo rekordiniai – vairuotojų rinkliava miesto biudžetą papildė per 660 tūkst. eurų. Palangoje automobilių stovėjimas kasmet apmokestinamas nuo gegužės 15 d. iki rugsėjo vidurio.