Anksčiau kepėja ir virėja dirbusi moteris sako, jog vis dar dažnai tenka įtikinti, jog vairuoja, nes patinka, o ne todėl, kad gyvenime kažkas nepasisekė.
Vairuoti – mieliau, nei suktis virtuvėje
Vilnietė „Bolt“ vairuoja jau dvejus metus. Pradžioje moteris keleivius vežė tik laisvalaikiu, dirbdama kepėja.
„Pamačiau skelbimą internete ir sugalvojau pabandyti. Taip pradėjau keleivius vežti savaitgaliais ir per laisvas dienas, su džiaugsmu tuo užsiimdavau“, – pasakoja moteris.
Kurį laiką papildomai uždarbiavusi L.Pozniakova galiausiai suprato, kad vairuoti patinka labiau, nei suktis virtuvėje ir pasiryžo palikti pagrindinį darbą.
Pradžioje ji bandė dirbti taksi įmonėje, bet galiausiai grįžo į „Bolt“ ir pavėžėjimą paversti pagrindine savo veikla.
„Pastebėjau, kad „Bolt“ kitokie žmonės – bendraujantys, mandagūs, mėgstu su jais pakalbėti ir čia jaučiuosi saugesnė. Taip pat labai patinka, kad kada noriu, tada dirbu, nėra jokių vadovų, kurie stovi šalia ir aiškina, ką daryti. Toks veiklos principas man labai tinka“, – pastebi moteris.
Arbatpinigiai siekia ir 50 eurų
Pavežėja neslepia – nors keleivius veža, kada panorėjusi, veiklai jėgų ir laiko negaili, nes nori papildyti piniginę.
Pavyzdžiui balandį ji sukaupė 2,8 tūkst. eurų pajamų, neatskaičius mokesčių ir kitų veiklos išlaidų.
„Pradžioj tikrai nesitikėjau, kad galima tiek užsidirbti. Žinoma, tada dar nežinojau, kada reikia važiuoti – išsimiegodavau ir važiuodavau. O juk svarbu būti mieste anksti ryte, piko valandomis. Dabar jau tai žinau. Tikrai įmanoma uždirbti nemažai pinigų, bet reikia dirbti – aš važinėju tikrai daug. Žinoma, pavargstu, būdama visą dieną prie vairo, bet man patinka vairuoti ir po to gerai pailsiu“, – pasakoja vilnietė.
L.Pozniakova atvirauja, kad pastaruoju metu sušilus orams užsakymų tiek daug, kad kartais net norisi padirbti ilgiau: „Dabar yra labai daug darbo. Ar pirmadienis, ar savaitgalis, kai tik šilta, žmonės važiuoja į sodus, į miestą – visur“.
Daugiau užsidirbti padeda ir dėkingų keleivių paliekami arbatpinigiai.
„Vienas klientas paliko net 50 eurų arbatpinigių, nors kelionė jam kainavo apie 20 eurų. Aišku, taip nėra dažnai, bet ypač per didesnes šventes arbatpinigių sulaukiu neblogų. Darbo dieną irgi jų gaunu, tai susitaupo degalams“, – patirtimi dalijasi pavežėja.
Keleiviai vis dar stebisi pavežėjomis
L.Pozniakova pripažįsta, kad vežant keleivius tenka dažnai susidurti su plačiai paplitusiais stereotipais apie vairuojančias moteris. „Nors važiuojant po miestą kartais matau net daugiau pavežėjų moterų, nei vyrų, labai dažnai girdžiu pasakymus, kad tai – ne moteriškas darbas. Būna, kad keleiviai sako: „O, moteris už vairo, reikia prisisegti“. Tai sakau, jog visada reikia prisisegti. Man keista, kai stebisi, kodėl moteris vairuoja, tarsi man gyvenime kažkas blogai, kad tai darau. Bet tikrai taip nėra“, – atvirauja moteris.
Pavežėja pripažįsta, kad sulaukia replikų ir dėl paties darbo pobūdžio, tad kartais tenka paaiškinti, jog yra laiminga, vykdydama šią veiklą.
„Klientai dažnai klausia, kodėl vežu keleivius, ar negaliu „normalaus“ darbo susirasti. Tai atsakau, kad man patinka. Man tai nėra blogas darbas, tai yra toks pat darbas, kaip ir kiti. Jei patinka vairuoti, kodėl ne? Net jei siūlytų už tuos pačius pinigus aštuonias valandas sėdėti biure, tikrai atsisakyčiau. Suprantu, kad dabar dirbu daugiau, bet tikrai neičiau dirbti kito darbo“, – drąsiai sako L. Pozniakova.
Apie „Bolt“
„Bolt“ – Europoje lyderiaujanti susisiekimo platforma, kurios pagrindinis tikslas – įperkamas, patogesnis ir patikimesnis keliavimas mieste. Kompanijos teikiamų paslaugų sąraše – pavėžėjimas ir mikromobilumą gerinantys elektriniai paspirtukai bei dviračiai, maisto į namus ir siuntų pristatymas. „Bolt“ paslaugomis šiuo metu naudojasi daugiau nei 50 mln. klientų 40 šalių Europoje ir Afrikoje. Įmonė veikia pagal „Žaliąjį planą“ ir yra įsipareigojusi mažinti savo automobilių paliekamą ekologinį pėdsaką, tad kiekviena kelionė su „Bolt“ – draugiška aplinkai. Elektrinių paspirtukų nuomos paslaugas „Bolt“ teikia dešimtyje Lietuvos miestų – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Mažeikiuose, Tauragėje ir Trakuose.